וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ואפילו לא בכיתי!": חשף טריק לחיתוך מהיר של בצל והטריף את כולם

27.3.2023 / 0:13

דסטין האדלי שיתף ברשת סרטון שבו הוא חשף שיש דרך אחרת לחתוך בצל מאשר עם סכין. הוא קיבל תוצאה מדהימה, מהירה ואפילו לא דמע. צפו ורוצו לנסות

ככה תחתכו בצל כמו המקצוענים/צילום: יוסי ציפקיס בימוי: גיא גורן

אחת הפעולות הכי מעצבנות במטבח היא לחתוך בצל לחתיכות קטנות או פרוסות - ולא רק בגלל הצריבה בעיניים שהוא גורם לנו, אלא גם בגלל שזה לוקח לא מעט זמן לעשות את זה עם סכין. אבל מסתבר שיש טריק פשוט שאנשים פשוט לא מודעים אליו.

דסטין האדלי העלה לרשת סרטון שבו הוא חשף טריק פשוט שכל מה שצריך בו הוא קולפן ירקות פשוט עם להבים. במקום לחתוך את הבצל עם סכין לרצועות קטנות, שזו משימה לא פשוטה, הוא פשוט השתמש בקולפן עם תנועות ישרות וזה פשוט עובד. הבצל נחתך בקלות לפרוסות קטנות ואחידות שאפשר אחר כך לטגן אותן, לשים בסלט, במרק או מה שתבחרו לעשות איתן.

כן. זה עובד

הטיקטוקר חובב האוכל אמר בתחילת הסרטון: "אתם אומרים לי שבמשך 40 שנה אני חותך בצל ואני מפחד שלא להיחתך וכל הזמן הזה הייתה יכול לעשות את זה?" החלק הכי טוב בשיטת החיתוך הזו היא שגם היא מגיעה ללא דמעות. העיניים לא צורבות והתהליך מהיר ופשוט הרבה יותר. "ואפילו לא בכיתי", הוא שיתף. רוב העוקבים שלו היו די המומים מהשיטה הזו:"החיים שלי הפכו להיות הרבה יותר קלים מאז שהתחלתי לעקוב אחריך", כתב לו אחד המגיבים. אלא שלא כולם התלהבו מהטריק הזה וחלק סברו שהחתיכות של הבצל יוצאות דקות מדי בשיטה הזו.

עוד סודות של בצל
השיטה שתגרום לכל בצל להחזיק מעמד לנצח - או לפחות להרבה מאוד זמן

ג'יימי אוליבר חושף: טריק בצל "משנה חיים" שישדרג כל מנה

ויש לו גם טריק איך לא לבכות כשחותכים בצל

ניסיתם את הטריק ואתם עדיין דומעים? מסתבר שיש לבחור הזה גם טריק לעצור את הדמעות וכל מה שאתם צריכים בשביל זה הוא חתיכת לחם. מה שהוא עשה זה לשים חתיכה קטנה של לחם בפה בצורה כזו שחלק אחד שלו בתוך הפה והחלק השני מחוץ לפה. זה אולי לא כל כך נוח וגורם לנוזלים להצטבר בפה, אבל מונע את תחושת הצריבה בעיניים. איך זה עובד? הוא לא ממש יודע להסביר, אבל אנחנו מניחים שזה עובד בדיוק כמו שאם תשימו ליד הבצל פיסת נייר רטובה בזמן החיתוך לא תדמעו. הסיבה שאתם בוכים כשאתם חותכים בצל היא הכימיקל (syn-Propanethial-S-oxide) שהבצל מפריש למקור הכי קרוב של מים שיש לו - שהוא העיניים שלכם. אם תייצרו לכימיקל מקור אחר אליו להמשך - אתם לא תבכו.

התחקיר העיתונאי שיצא לבדוק האם השיטה עובדת

@yaaaasyiayia Add this to the list of hacks you didn't think you needed… peel that onion to get thin slices! #hack #hacks #kitchenhacks #onionhack @Kidspot Official ♬ Flowers - Miley Cyrus

לאה גוליס, כתבת של הניו יורק פוסט, פרסמה כתבה ובה הודתה שמעולם בחלומות הכי פרועים שלה לא חשבה לחתוך בצל עם קולפן של תפוחי אדמה. אבל זה מה שהיא עושה - וזה רק בגלל טיקטוק. היא ממליצה לחתוך תחילה את הבצל לשניים, כדי להבטיח שיש משטח שטוח לעבוד איתו ולא קצה מעוגל. לאחר מכן פשוט פורסים חצי אחד של הבצל עם קולפן ובתוך שניות תהיה לך קערה מלאה בבצל פרוס דק.

היא הודתה שהטריק משנה החיים הזה נתקל בלא מעט ספקנות. ליז מאקרי, עורכת המטבח של Kidspot, לא השתכנעה ככשמעה על השיטה ואמרה: "אני בספק אם זה יעבוד טוב. אני לא חושבת שהבצל יישאר שלם או ייחתך באופן שווה. זה גם יפגע בקצוות שלו. אני אוותר…"

גם אמא שלה נעמה לא קנתה את זה: "זה נראה טוב בתיאוריה, אבל אני חושבת שזה יותר מדי מאמץ. אני מעדיפה פשוט להוציא את הסכין", היא אמרה.

עוד שיטה

בדקנו, זה עובד: השיטה הגאונית לחיתוך בצל

לכתבה המלאה

אז האם זה באמת עובד? לאה כתבה ש"לאחר שהעמדתי את השיטה הזו למבחן, אני יכולה לאשר ששתי התחזיות האלה לא רחוקות מהאופן שבו הדברים הסתיימו אצלי במטבח., אבל אם אתם רוצים תשובה מהירה אז - כן. זה עובד. הקולפן אמנם פורס את הבצל היטב אבל זו הייתה חוויה קצת מבולגנת. העובי של כל פרוסה השתנה ולעיתים הבצל נתקע בקולפן, מה שגרם לכך שנאלצתי לפרוק חתיכות אקראיות של בצל.

"אז כן, זה כן עבד. אבל לא, זה לא היה פשוט יותר מאשר לחתוך אותו בדרך הישנה והטובה - עם סכין וקרש חיתוך. אולי זה היה סוג הקולפן שהיה לי, או אולי זה היה סתם עוד טריק מטורף של טיקטוק שהטעה את כולנו. אי אפשר לדעת", היא סיכמה.

  • עוד באותו נושא:
  • בצל
  • בצלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully