וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט 30 שנים של אוכל, אהבה וזכרונות: הקופי בר של רותי ומתי ברודו נסגר

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 13:34

הקיץ הקרוב צפוי להיות גם הקיץ האחרון, אבל איכשהו יוצאות מזה קצת חדשות טובות

רותי ברודו מברמנת/באדיבות המצולמים

כמעט שלושה עשורים של אוכל יגיעו הקיץ לסיומן עם סגירתה של מסעדת קופי בר בתל אביב. המוסד העירוני - הראשון במפעלות רותי ומתי ברודו, ואחד הבודדים שבאמת ראוי לתואר הזה - צפוי לסיים את פעילותו ברחוב יד חרוצים באזור חודש אוגוסט (ועד אז הוא צפוי לפעול כרגיל), בשל עבודות שיפוץ-הריסה-פיתוח נדל"ניות כמובן, אבל יש גם חדשות טובות, או עצובות פחות.

רותי ברודו, קופי בר. רותי ברודו,
נקודת המוצא. צוות ההקמה של הקופי בר/רותי ברודו

מתי ורותי ברודו פתחו את המקום ב-1994 ביד חרוצים, אז (וגם קצת היום) אזור מוסכים שלא הציע הרבה מבחינה קולינרית. השניים חזרו משהות ארוכה בניו יורק, והמחשבה הייתה לפתוח מקום שיזכיר את הסיטי האמיתית.

הוא התחיל כמעין אספרסו בר שמשרת את עובדי הסביבה בשעות היום, המשיך לתפריט מצומצם של קישים ואנטיפסטי, וכלל שולחנות בודדים, לאורך הרב ועל המדרכה. עם הזמן (הקצר), ההיענות עשתה את שלה, הפידבקים חידדו את המסר, והתור החל להשתרך.

הקהל הגיב, התפריט השתנה והתרחב בהתאם לתגובות הללו ושעות הפעילות לא התעלמו מהנעשה. מתי כבר לא היה יכול לקנות ירקות בשוק מדי יום, ורותי לא הובילה יותר סירים מהמטבח הביתי שלה עד המסעדה.

הסודות של רותי ברודו נחשפים

כולל לקוחה עירומה ומשלוח של 16 אלף שקל

לכתבה המלאה
רותי ומתי ברודו, קופי בר. רותי ברודו,
הומאז' ניו יורקי. רותי ומתי ברודו בקופי בר/רותי ברודו

29 שנים אוספות לך בתרמיל הגב לא מעט סיפורים וחוויות, בוודאי כשמדובר במסעדה תל-אביבית. לפני שנתיים הסכימה ברודו לחשוף חלק מהן לרגל חגיגות ה-27, והבהירה גם בלי להגיד עד כמה מדובר באבן היסוד שלה, תחנת המוצא, והבית.

"כשהמקום נפתח, הייתי חוצה את הכביש כל ערב, מסתכלת על המקום ונדהמת שאנשים מגיעים לרחוב המסריח הזה", שיחזרה, "אבל עכשיו אפשר להסכים שהוא כבר לא באמת מסריח". היא תיארה את ההחלטה להציב סידורי הפרחים (אפשר לתאר סידורי פרחים כמיתולוגיים? נראה שכן, בטח בהתחשב בנסיבות) על הבר, נזכרה בהצעות הנישואים (ובהצעות אחרות גם), ולא עצרה גם כששאלנו על טיפים ועל רומנטיקה, על עוגות גבינה ועל "רעידת האדמה" התפריטית של 2014.

המוסד קופי בר. אפיק גבאי
"הילד הראשון". קופי בר/אפיק גבאי

עם סגירת הקופי בר, צפויה קבוצת R2M להפנות מיקוד וקשב לעבר הבראסרי החדש שלה, המסעדה השנייה שצפויה להיפתח בקרוב בקומת הרחוב של מלון R48. "זה היה הילד הראשון, הכול צמח ממנו", שיחזרה בשיחה עם וואלה! אוכל לפני כשש שנים, שכבר צפתה את המהלך, ואף הגדירה אותו כמובינג ותו לא. "יהיה קצת שוני, נעשה לו איזה עידכון", הסבירה, "המון שנים הוא אותו הדבר. הגיע הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully