וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמת המטרידה מאחורי הצ'יפס של מקדונלד'ס בארה"ב נחשפת - וזו הסיבה שהוא כל כך טעים

12.6.2023 / 0:05

15 מיליון איש כבר צפו במי שטוען כי הוא יודע "סודות אפלים" על רשתות הג'אנק פוד הגדולות. הוא חשף את "הסוד" של הצ'יפס של מקדונלד'ס - ואם אתם צמחונים או טבעוניים אולי עדיף שלא תמשיכו לקרוא

ככה מכינים צי'פס בסניף של מקדונלד'ס באוסטרליה/@maccaschick/Tiktok

האם גם אתם תהיתם לעצמכם מה הופך את הצ'יפס של מקדונלד'ס לכזה טעים? ולא, אנחנו לא עושים פה פרסומת לרשת - הצ'יפס שלהם באמת טעים. אז מתברר שמצאנו את הנוסחה הסודית לצ'יפס של מקדונלד'ס (לפחות בארצות הברית) וחלקכם פה ודאי לא יהיה מרוצה לשמוע מהי. משתמש הטיקטוק ג'ורדן האולט בן ה-26 טוען שהוא יודע כמה וכמה סודות עסיסיים על רשתות הג'אנק פוד הגדולות, כולל על מקדונלד'ס.

בסרטון טיקטוק קצר הוא טוען שהוא יודע מדוע טעמו של הצ'יפס של מקדונלד'ס שונה מהצ'יפס של רשתות אחרות. "זה בגלל שמקדונלד'ס מכינה את הצ'יפס שלה עם טעמי בקר טבעיים שמעורבבים בשמן הצמחי שלהם", מסביר יוצר התוכן מסן דייגו בסרטון ששיתף באפריל וזכה ל-15 מיליון צפיות. "זו הסיבה שהצ'יפס טעים כל כך", הוא מוסיף, "אבל אלה כנראה חדשות רעות לצמחונים".

ג'ורדן הוסיף כי "טעם הבקר הטבעי" מופיע כמרכיב בתפריט המקוון של הרשת בארה"ב, אולם באירופה, קנדה ואוסטרליה (וכן, גם בישראל) מטגנים אותו עם שמן רגיל, "אז אם אתם צמחוניים, אתם יכולים לאכול בשקט את הצ'יפס במקומות האלה", הוא הוסיף.

ידעתם את זה?

ג'ורדן סיפר ל-The Post שכאשר גילה על טעם הבקר, הוא "חשב שזה מעניין להפליא". הוא הוסיף: "חשבתי שזה מידע שאנשים עם בעיות תזונתיות אולי ירצו לדעת. אם הוא מכיל בשר או לא, זה לא ממש משנה את השקפתי על הצ'יפס של מקדונלדס. אני עדיין נהנה ממנו מאוד". The Post פנה למקדונלד'ס לתגובה אולםכזו לא הגיעה.

באתר האינטרנט של הרשת האמריקאית, מקדונלד'ס מסבירה שכאשר "העובדים שלנו מטגנים חלקית את תפוחי האדמה החתוכים, הם משתמשים בתערובת שמנים המכילה טעם בקר. טעם בקר טבעי מכיל חיטה שעברה הידרוליזה וחלב שעבר הידרוליזה כמרכיבים התחלתיים". בהידרוליזה, מים מפרקים קשרים כימיים.

עוד סודות של מקדונלד'ס
הסוד נחשף: בגלל זה הקוקה קולה של מקדונלדס טעימה יותר

עובדי מקדולנד'ס חושפים: כך "מכינים" בצלים ברשת

עם זאת, Eater דיווח ב-2015 ש"טעם בקר טבעי" לא בהכרח מגיע מבשר בקר. "לפני זמן רב תעשיית המזון בחנה את המחיר של בשר בקר ואמרה: 'אם אנחנו רוצים לשים אותו באטריות ראמן או רוטב, אנחנו לא יכולים להפיק טעם ולזרוק את הבקר - זה יקר מדי'", אמר כימאי המזון גארי ריינצ'יוס, "אז הם היו צריכים למצוא דרך להכין את הטעמים שלא דרך מוצרי בשר". ריינצ'יוס הסביר ש"תבלין בקר טבעי" עשוי מחומצות אמינו, כמה סוכרים נפוצים, חומצת לימון וכמה תוספי לחות. בחימום "מתקבל לנו טעם בשרי" שעשוי להיות למעשה צמחוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
צ'יפס. Giphy
צ'יפס מטוגן עם בשר בקר? הסוד של מקדונלד'ס נחשף/Giphy

תבלין הבקר לא תמיד היה מרכיב בסיסי בצ'יפס החום זהבהב של הרשת האמריקאית. לפני שנות ה-90, התוספת הפריכה טוגנה במיכל של שמן כותנה ושומן בקר שהעניקו לתפוחי האדמה את טעמם הדקדנטי והעמיסו עליהם שומן רווי. בשנת 1990, לאחר מחלוקת משפטית, רשת המזון המהיר עברה להשתמש בשמן צמחי טהור, אך הלקוחות השתוקקו לאותו טעם בשרני. כדי לפייס את שני המחנות, נולד "הטעם הטבעי".

רק בשנת 2001, תובעים צמחונים והינדואים, שאינם אוכלים בשר בקר מסיבות דתיות, תבעו את ענקית המזון המהיר על כך שכשלה במסירת הפרטים המדויקים של תוסף הבשר. בעקבות הדרמה המשפטית - מקדונלד'ס שילמה פיצוי של 10 מיליון דולר והוסיפה את מרכיבי הבקר לרשימת המרכיבים.

בתגובות לסרטון של ג'ורדן, צופים נבהלו מתוספת "טעם הבקר", בעוד שאחרים צחקו על צמחוניים שנאלצו במשך שנים להסתפק בצ'יפס של מקדונלד'ס, כשגם הוא ככל הנראה הכיל תוספי בשר.

"רגע...מהההההה!? אני טבעוני וכל מה שאני יכול לאכול במקדונלד'ס זה צ'יפס", כתב אחד בתגובות ואחר הוסיף: "אני בוכה פה". עם זאת, לא כולם נשארו עם טעם חמוץ בפה: "ההורים הצמחוניים ההינדואים שלי גילו את זה והמשיכו לאכול צ'יפס. החיים קצרים, תהנו מהצ'יפס שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully