וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריפיל, ריפיל אומרים לכם: פסטיבל האוכל שמבטיח את המילה הכי יפה שאנחנו מכירים

25.6.2023 / 6:00

הגזמות בבירה, עסקיות בקומה ה-14 וחגיגות יום הולדת שמחות: החדשות הטעימות של ישראל

שווארמה וייסברג, תל אביב/יניב גרנות

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - הגזמות בבירה, עסקיות בקומה ה-14 וחגיגות יום הולדת שמחות. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

חגיגות שנה, וינונה פוראבר

וינונה פוראבר. רן בירן,
וינונה פוראבר/רן בירן

בר היין המעולה בתל אביב חוגג שנה שמחה של פעילות בשלושה שבועות של שיתוף פעולה עם יקבים מקומיים, ואנשים טובים.

התכנית היא לייחד שבוע לכל יקב, ליצור תפריט יין ייעודי במחירים מיוחדים, לפתוח הכול לכוסות ולטעימות, לחבר את האוכל המצוין של אביתר מלכה ולארח בערבי שלישי את הייננים עצמם.

הכול יתחיל ביום שלישי הקרוב (27 ביוני) עם פלטר וגל יניב, ועם השקת היין הטבעי הראשון של היקב שיימכר רק כאן. שבוע לאחר מכן (4 ביולי) יגיע גיא אשל מיקב דלתון וימזוג יין כתום חדש, ואבי פלדשטיין יחתום את החגיגות ב-18 ביולי, עם הפתעות מיקב פלדשטיין.

מלכה עצמו יחבר הכול מהמטבח, כהרגלו, עם נקטרינות מבושלות ברוזה של דלתון שישתלבו בברוסקטת גבינת בושה ועלי גפן, למשל, עם מולים בבלאן דה בלאן של יקב פלטר, או עם נתח קצבים ברוטב יין אדום מגילגמש של פלדשטיין, וגם עם טורטליני שרימפס בחמאת אריסה, ופורל מעושן עם תפוחי אדמה ראטה שלוקים בחמאה וקוויאר מהדן.

פרטים נוספים כאן

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

פסטיבל הטאבון, מלון ענבל

בית המלון הירושלמי חוגג את העונה החמה עם הלהטת טמפרטורות פנימית, בדמות פסטיבל טאבון בחצר הפנימית הנעימה.

הדיל של השף כפיר חדד, שיוגש בראשון עד חמישי (18:00-21:30 הוא קרנבל פחמימיתי נדיב ומוגזם, אך לא רק. ראשית, מוגשים סלטי פתיחה לשולחן, ובהם מסבחה, טחינה סמיכה, צזיקי, שני סוגי פלאפל ממולאים וזיתים. בשלב הבא מגיעה קולקציית בצקים בלתי אפשרית לאיפוק, כולל מאפה עלי אורגנו עם בולגרית ומוצרלה, מאפה שום ועגבניות שרי, מאפה תרד ובצל ירוק ומאפה ביצה בולגרית - ללא הגבלה, ועם אפשרות לריפיל. מחיר: 127 שקלים לאדם, לא כולל קינוחים ושתייה.

פרטים נוספים כאן

עסקיות צהריים, פופ אנד פופ

פופ אנד פופ, תל אביב. פופ אנד פופ,
שניצל טאיוואן של פופ אנד פופ/פופ אנד פופ

המסעדה התל-אביבית הגבוהה של שחף שבתאי משיקה תפריט צהריים חדש, עם הבטחה לאווירה רגעונה ונינוחה, ולמחירים משתלמים.

העסקית, שתוגש בימים שני עד חמישי (12:00-15:30), מתבססת על דיל מוכר אך נדיר כיום במחוזותינו, של ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית בלבד. תוכלו למצוא כאן ראשונות כמו "סלט פאק פאק" עם אסאדו מפורק, "שנחאי רול" (סי באס טמפורה, נענע, בוטנים, בצל ירוק, בתוספת 20 שקלים), "פופ אנד רול" (טונה, סלמון, שיטאקי בלהבה, יקיטורי וואסאבי, בתוספת 46 שקלים), סשימי דג ים (בתוספת 38 שקלים) וכן פורל מעושן על טוסט מחמצת (בתוספת 40 שקלים).

מתוך העיקריות, תוכלו לבחור קרפצ'יו דפי אורז עם קארי ירוק (78 שקלים), "פפר צ'יקן" (84 שקלים), "קסרול ים" (136 שקלים), "שרימפס מקדמיה לאקסה" (98 שקלים), צלעות טלה בהויסין עם גראטן תפוח אדמה וגבינת ברי (186 שקלים) וגם "שניצל טאיוואן" (88 שקלים).

פרטים נוספים כאן

סמי תמימי באמריקן קולוני

השף הלונדוני המוערך והמלון הירושלמי המוערך לא פחות חוזרים לשתף פעולה, לכדי תפריט קבוע, המבטיח מנות עונתיות מתחלפות, ירקות ועשבי תיבול מגינת המלון, ומסורת מקומית לצד טכניקה מודרנית.

תוכלו למצוא כאן, בין היתר, תפריט צהריים (12:00-15:00) ובו אספרגוס בגריל עם צלפים, שקדים ושמיר, קרפצ'יו טונה צהובה עם סומאק, אבוקדו חריף וסלט עגבניות, צלעות עגל עם חמאת גורגונזולה, פפרונטה, זיתים ירוקים ובזיליקום וכן עוגת גבינה מתוקה ומלוחה עם דובדבנים וכוכב אניס. תפריט הערב (18:30-22:00) יציע חומוס קרמי בתוספת טלה קצוץ, בצל מקורמל, סומאק ואגוזי לוז, מרק חצילים שרוף עם מפתול ובזיליקום, אורז פילאף קלוי עם סרטנים, פטה במרינדה ובזיליקום, פילה בקר עם ירקות מוקפצים ורוטב פטריות וגם כנאפה עם גלידת לאבנה ופיסטוק.

פרטים נוספים כאן

תפריט שקיעה, הבר של תמר

הרופטופ העכואי הרומנטי של עכותיקה חוזר לחגוג את השמש והבריזה עם תפריט חדש של מזטים וקוקטיילים.

תוכלו למצוא כאן (ראשון-חמישי, מ-18:30), על פי ההבטחות, 10-12 מנות קטנות קרות וחמות שמבוססות "על מה שיצא מהים באותו יום ומה שסאלח ימצא בשוק", קוקטייל של תמר דודסון ו"קינוחון" - במחיר של 220 שקלים לזוג, או 180 שקלים לזוג צמחוני.

פרטים נוספים כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully