וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוד המשמש הגדול, והטעות של האפרסקים: כך בוחרים פירות קיץ מושלמים

29.6.2023 / 6:00

מדובר בעסק כבד למדי מבחינת מחיר ובעסק כבד לא פחות מבחינת האחריות, אז הבאנו מומחים כמובן

פירות הקיץ/SHUTTERSTOCK

מעט מאוד דברים משמחים אותנו פחות מנסיקת הטמפרטורות, ומעט מאוד דברים משמחים אותנו יותר מהפירות שממנפים את נסיקת הטמפרטורות.

ממש-ממש-ממש לא: טעות העגבניות הגדולה שכ-ו-ל-ם עושים
רק המגדלים יודעים את האמת: שקר האבוקדו הגדול שכולנו גדלנו עליו
איך בוחרים אבטיח? סוף סוף יש תשובה מהאחד שיודע הכי טוב

כך, עם הדילמה המובנית הזאת, אנחנו פותחים כל קיץ מחדש. לוהטים פנימית ולוהטים מול דוכני השוק המתפקעים מצבעים, טעמים, עסיס, חיים. וכדי שלא נעשה טעויות מיותרות מול אותם דוכנים - בכל זאת, עסק כבד במחיר ועסק כבד לא פחות באחריות - פנינו שוב לאבי ומתן פיין.

מייסד "משק פיין" ובנו סייעו לנו כבר רבות בסוגיות האבוקדו, היו שם בשבילנו כשהיה צריך מדריכים והסברים מלומדים על ירקות ופירות, וסייעו לנו הכי הרבה עם פתרון וטיפים לשאלה המיתולוגית של איך בוחרים אבטיח. עכשיו, הם כאן כדי לפרק את מוקשי פירות הקיץ. מתוק ולוהט, כבר אמרנו.

אפרסק

אפרסק. Giphy
רך יותר זה מתוק יותר. אפרסק/Giphy

באופן כללי, האפרסק מתחלק לשני סוגים - אפרסק צהוב ואפרסק לבן - עם מאות זנים לכל אחד מהם. הזנים הלבנים הנפוצים בארץ הם אלמוג, עודד, סווילינג, וויט ליידי, שוגר ליידי, סאמר סנואו, ארמוזה, ספטמבר סנואו ו-1881, ואילו הזנים הצהובים הנפוצים בארץ הם ארלי ספרינג, טקסס, פיתה, 1882 וסוויט ספטמבר.

למה חשוב להוסיף לתפריט היומי שלכם אפרסק?

אפרסק נקטף קשה וממשיך להבשיל גם לאחר הקטיף. למעשה, כשהפרי מתרכך, כמות הסוכרים בו היא הגבוהה ביותר ועל כן הוא יהיה מתוק יותר.

איך לבחור אפרסק? השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא האם אתם אוהבים אפרסק קשה או אפרסק רך? אם אתם אוהבים אפרסק קשה, תבחרו את הפירות שיש להם את אחוז הצבע הגבוה ביותר מבין המבחר. ככה תדעו שאתם בוחרים אפרסק קשה ומתוק בו-זמנית. עם זאת, אם אתם רוצים את האפרסק המתוק ביותר, תבחרו אפרסק עם צבע מלא שהתרכך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

נקטרינה

נקטרינה עם גבינה. Giphy
תוצר אבולוציוני. דברים מוגזמים עם נקטרינות/Giphy

נקטרינה היא מעין גלגול של האפרסק. היא לא נוצרה מהכלאה כלשהי, אלא היא תוצר אבולוציוני של פרי האפרסק. השוני העיקרי הוא שהיא מתוקה יותר וללא שיערות על הקליפה (דומה לאבולוציה של האדם מהקוף, פחות שיער ומתוק יותר?).

למה חשוב להוסיף לתפריט היומי שלכם נקטרינה?

בדומה לאפרסק, גם הנקטרינה מתחלקת לשני סוגים עיקריים - נקטרינה צהובה ונקטרינה לבנה. הזנים הלבנים הנפוצים בארץ הם גלי, סאן סנואו, ארטיק סטאר, ארטיק סוויט וארקטיק פרייד, ואילו הזנים הצהובים הנפוצים בארץ הם ארלי רובי, אפריל גלו, רד רובי, רד גלו, פנטזיה ופרליין.

איך לבחור נקטרינה? בדומה לאפרסק, פרי קשה עם צבע עז יותר יהיה מתוק יותר מפרי קשה עם מעט צבע. וכן, ככל שהפרי רך יותר, כך הוא גם יהיה מתוק יותר.

משמש

משמשים כתומים. ShutterStock
אל חשש. משמשים/ShutterStock

משמש הוא פרי קטן ומתוק בעל עונה קצרה מאוד. לא סתם צמח המשפט בערבית "בוקרא פיל משמש" (מחר בעונת המשמש, בעברית). האמרה הינה צינית והיא באה לתאר מצב בלתי אפשרי המקביל לעובדה שלמשמש ישנה עונה קצרה מאוד. הזנים הנפוצים במשמש הם דניאל, זייגר, ניצן, תראוג, אורית, ארלי גולד, ארלי קוט, רעננה.

מלך הגוגואים: 5 יתרונות בריאותיים של משמש

איך לבחור את המשמש המושלם? כלל האצבע הוא שככל שצבע הפרי יותר מלא (וללא צבע ירוק), הוא יהיה מתוק יותר. ככל שיהיה ירוק יותר, הוא יהיה חמצמץ יותר.

לאלו שרוצים משמש עם חיי מדף ארוכים יותר, ההמלצה היא לקנות פירות בשלים (צבע מלא) לאכילה מיידית, וכן מעט יחידות ירקרקות להמשך השבוע. אל חשש, הפרי הירקרק ימשיך להבשיל (גם בתוך המקרר, בצורה איטית יותר).

תפוח ענה

תפוח עץ ענה. ShutterStock
הטעם של פעם. תפוח ענה/ShutterStock

תפוח ענה הוא זן שהומצא על ידי אבא שטיין מקיבוץ עין שמר, ונקרא כך על שם בתו. הוא נקטף ונמכר בעונתו בלבד, בשונה משאר זני התפוחים הנפוצים בארץ (סטרקינג, סמית', פינק ליידי ותפוח זהוב, למשל) שנקטפים ונשמרים בקירור למשך שנה.

טעם התפוח הוא מתוק-חמצמץ ואהוב מאוד על ידי לקוחות שמחפשים את "הטעם של פעם". הענה לא יכול להחזיק בקירור ממושך במצב טוב ועל כן - תפוח הענה תמיד יימכר טרי.

איך לבחור תפוח ענה? רמת בשלות מומלצת היא כאשר התפוח בצבע ירוק עם לחי אדומה. תפוח ענה עם קליפה צהבהבה יהיה תפוח בשל יתר על המידה.

שזיף

שזיף סנטה רוזה. Stephen B. Goodwin, ShutterStock
ייחודיות על הענף. שזיף/ShutterStock, Stephen B. Goodwin

שזיף הוא פרי עץ נשיר קטן בגודלו, עשיר באשלגן, ברזל, ויטמין A ו-ויטמין B. מקורו באסיה ואירופה ויש לו מגוון זנים שונים בארץ - צהובים כמו אוגדן, קלסי, וסן גולד, אדומים כמו סנטה רוזה, רד ביוט, פרייאר ובלק אמבר, וגם ירקרקים כמו ויקסון - שלכל אחד מהם יש ייחודיות אחרת, ממתיקות ועד חמצמצות.

הפרי המושלם: 5 יתרונות בריאותיים של שזיף

איך לבחור שזיף? ככלל, הסימן להבשלה של הפרי על העץ הוא כאשר הפרי משנה את צבעו. בדומה לפירות הנשירים האחרים, ככל שהפרי רך יותר, הוא יהיה מתוק יותר. אם אתם רוצים פרי חמצמצץ יותר, לכו על הזנים הירקרקים יותר (כמו ויקסון).

seperator

משק פיין מציע תוצרת חקלאית טרייה ומובחרת, ישירות מהחקלאי לצרכן, בתוך האנגר תעשייתי ענק. שני סניפיו פועלים בחוצות שפיים ובגבעת עדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully