וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנדורי Lands End, תל אביב: השקיעה מרהיבה, אבל הדיל המושלם מתחיל עוד קודם

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 6:55

אחרי ארבעים שנות אירוח, לא תאמינו לאן ההודית המיתולוגית עברה. וזה עשה לה רק טוב

טנדורי Lands End, תל אביב/טנדורי

כיכר דיזנגוף עברה תהפוכות רבות במשך השנים, ולאחרונה היא עברה עוד זעזוע, אמנם קטן ביחס לשדרוג הכיכר והנמכתה למפלס הרחוב המקורי שהתרחש בשנת 2018, אך עדיין מהפיכה קטנה.

בדברי הימים של הכיכר פרק גדול יוקדש למסעדת "טנדורי", ההודית של רינה פושקרנה, אחת מהמסעדניות המיתולוגיות בישראל שפתחה את המסעדה בצוותא עם בעלה וינוד. טנדורי נפתחה ברחוב זמנהוף על כיכר דיזנגוף בשנת 1983 (כן כן, ספרנו 40 שנה) ובזמן שמסעדות נחשבות מיתולוגיות לאחר ארבע שנים, ארבעה עשורים זה פרק זמן כמעט בלתי נתפס, בטח למסעדה שהיא לא פלאפל מיתולוגי או חומוסיה ידועה.

טנדורי הציגה כבר באייטיז מטבח הודי עילי, כזה שעד אז לא נראה בישראל. היא היתה אז מסעדה מפוארת וטרנדית - מפות על השולחנות, תאורה רומנטית ועיצוב מוקפד. ביבי ושרה יצאו אליה בדייט הראשון, היא שירתה שגרירים ודיפלומטים מצד אחד ואנשי עסקים מצד שני אבל כל זה הסתיים. לא לא, טנדורי לא נסגרה, אלא עברה מלב העיר הלבנה, אל לב טיילת הרברט סמואל, מול הים.

טנדורי Lands End, תל אביב. שני בריל,
המעבר עשה לה רק טוב. טנדורי Lands End/שני בריל

נראה כאילו המעבר עשה לה רק טוב. טנדורי, לפחות עבורי, הייתה חלק אינטגרלי מהכיכר הישנה המוגבהת. זו של ילדותי ושנות נעורי, הכיכר המיושנת תמיד שמשכה אליה בעיקר קשישים ומאכילי יונים מצד אחד וחבורות פאנקיסטים מצד שני, כל זה בשילוב הומלסים שמצאו משכן במפלס הרחוב הנחבא מתחת לכיכר עצמה.

נדמה כי טנדורי הסתגרה במשך השנים. את כל הנוף הלא מחמיא הזה היה צריך להסתיר איכשהו והמבקר היה נכנס אל בועה של אירוח מוקפד שרוצה להיות מנותק מהרחוב.

לא עוד. כי טנדורי החדשה, שמתקראת כעת טנדורי Lands End, מציגה נכס אדיר בדמות נוף מרהיב לים התיכון שנפרש מבעד לחלונות גדולים, עיצוב בהיר ובמרכז החלל בר מאובזר, בין היפים שראיתי.

המסעדה אמנם שוכנת במפלס הרחוב, אבל כדי להכנס אליה עולים כמה מדרגות, וההגבהה הקטנה הזו עושה את העבודה כשהיא עוזרת לנוף הכחול הזה להיכנס עוד יותר עמוק פנימה, ומנתקת אותה מהכביש.

הסבתות, הסיפורים וכל מה שנכנס ביניהם

סירי ראש השנה של ארז קומרובסקי

לכתבה המלאה
טאקו פניר פאפאד  של מסעדת טנדורי. רותם דרוב
נכס אדיר, וזה לא רק הנוף. טנדורי Lands End/רותם דרוב
"טיילתי ועבדתי בכל העולם וטיילת כזו, בטח לאחר השיפוץ שהיא עברה בשנים האחרונות, יש במעט מקומות"

"אנחנו מאוד מרוצים מהמעבר", מספר לי בגילוי לב קונל פושקרנה, בנה של רינה ומנהל המסעדה כיום, "הכיכר אומנם שופצה ונראה כאילו היא פורחת, אבל בשבילנו היא התמלאה בקהל שמגיע לשבת על מחצלות, חמוש בכוס קפה ומאפה או בקבוק בירה שקנה בסופר ליד, לא בדיוק הקהל שלנו. פה בטיילת נחתנו אל תוך רצועת חוף מדהימה, גדושה בבתי מלון מלאים מכל עבר וקהל יוקרתי שמחפש בילוי איכותי".

קונל נסע ללימודי מלונאות ומנהל עסקים בשווייץ אחרי שסיים את לימודיו, המשיך משם לסטאז' בניו יורק, ולאחר מכן לסינגפור, שם פתח מסעדה ישראלית, "הכי רחוק מטנדורי", הוא מחייך, "אוכל ממש ישראלי, שקשוקה, פלאפל וכל מה שאתה חושב עליו כשאומרים לך מטבח ישראלי".

לאחר ההרפתקאה בסינגפור, הוא חזר לישראל, אל המוסד המשפחתי, כדי להמשיך את המסורת. "טיילתי ועבדתי בכל העולם וטיילת כזו, בטח לאחר השיפוץ שהיא עברה בשנים האחרונות, יש במעט מקומות בעולם, הומה תיירים, בליינים, רוחצים והמון אנשים שעושים ספורט, כיף גדול".

הבר של מסעדת טנדורי בהרברט סמואל. רותם דרוב
שבו על הבר היפה, יש שעה שמחה מארבע ועד תשע. טנדורי Lands End/רותם דרוב

בעוד אנחנו מדברים, מגיעה לשולחן שלישיית סמוסה (35 שקלים), משולשי בצק פריכים, ממולאים בתפוחי אדמה ואפונה מתובלים (בטנדורי, האוכל הוא כאמור הודי, שלפעמים אפשר להודות, הוא שם נרדף לאוכל מתובל) שמהווה פתיחה נעימה.

טעמנו גם טאקו פניר פאפאד - שני קרקרים פריכים מקמח עדשים שעוצבו בצורת חצי פיתה ממש, במילוי נתחי דג פריך, עגבניות, צל סגול, גרגרי חומוס, פסטו, עשבי תיבול ואבן יגורט מגוררת מעל, במעין שילוב לא ייאמן של הודו, מקסיקו ומזרח ירושלים. למרבה ההפתעה כל העסק הזה מתפוצץ בפה בקשת טעמים רחבה.

בגזרה הטבעונית נדגמה גם מנת קארי ירוק עם טופו (62 שקלים) שהגיע עם קוביות חצילים אפויות, ברוקולי, זוקיני, קרם קוקוס ושברי בוטנים, בצירוף אורז בסמטי נהדר כמובן.

חובבי העוף והשיפודים ישמח לגלות גם צ'יקן טיקה מעולה - שיפודי עוף שנצלו בטנור דאנדור עם סלט עשבים ירוק (86 שקלים) וגולת הכותרת - עוף קסטורי שנכנס לחום של 600 מעלות ויצא כשהוא טמון בתוך קערה מכוסה בבצק, כשכל האדים והריחות פורצים ממנו ברגע הבציעה (89 שקלים).

מנות של מסעדת טנדורי  - צי'קן טיקה וטופו בקארי ירוק. רותם דרוב
קשת טעמים רחבה. צי'קן טיקה וטופו בקארי ירוק של טנדורי Lands End/רותם דרוב

עם שעון הקיץ, יש אפשרות לתפוס שקיעה מרהיבה אל תוך ארוחת הערב, אבל כאמור המסעדה שווה את זה עוד קודם.

למי שבכל זאת לא מוכן לוותר על הכחול המרגיע הזה (בטח כשהמסעדה מצוידת במזגן איכותי), יש עסקיות בין השעות 12:00-17:00 עם קטגוריה מיוחדת בדמות בודהה בולס, קערות יפות וגדולות, שופעות כל טוב כמו סיקה קבב, דג בקארי ירוק, צ'יקן טיקה מסאללה ועוד מנות מיוחדות לתפריט הצהריים, כל זה בטווחי מחירים של 72-74 שקלים. האווירה, הנוף, והמפות הלבנות כלולות במחיר.

חובבי אלכוהול ושקיעות יפות מוזמנים גם להאפי האוור שווה של אחד פלוס אחד בישיבה על הבר. המבצע שווה במיוחד כשמגלים את רוחב הלב בהגדרת השעות - החל מהשעה 16:00 ועד השעה 21:00.

נדמה כאילו טנדורי נולדה מחדש במיקום הנוכחי, ורוצה לגלות עוד קהלים שלא ביקרו אותה מלפני כן. אם זה תלוי בנו, בצירוף השקיעות היפות של תל אביב, היא תישאר פה לעוד ארבעים שנה לפחות.

seperator

טנדורי Lands End, הרברט סמואל 76, תל אביב, 03-6296185

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully