וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך בוחרים מנגו ומה הטעות שכולנו עושים? סוף סוף יש תשובה אמיתית וטובה

7.8.2023 / 6:00

ארומה מפתה, נקודות לבנות ומבחן המגע כמובן: כך בוחרים את אחד הפירות הכי כיפיים שיש

כך תקלפו מנגו במהירות/Lifehacker

המנגו, שמפוצץ בטעם ובערך תזונתי, נחשב בצדק כאחד הפירות האהובים ביותר בעולם. לא רק שהם מגרים את בלוטות הטעם שלנו, אלא הם גם מציעים מגוון יתרונות בריאותיים שהופכים אותם לאוצר טרופי אמיתי.

טעות העגבניות הגדולה שכ-ו-ל-ם עושים
שקר האבוקדו הגדול שכולנו גדלנו עליו
איך בוחרים אבטיח? סוף סוף יש תשובה אמיתית

יום המנגו הבינלאומי שנחגג לפני מספר שבועות הוביל אותנו לשערים האמינים ביותר, אלה של אבי פיין, כדי לעשות קצת סדר בפרי מעט מתעתע, ולהבין אחת ולתמיד מה טוב במנגו, ובעיקר איך לבחור את האחד המושלם.

מנגו. ShutterStock
שפע של בריאות. מנגו/ShutterStock

מעבר לטעם שאין לעמוד בפניו, מנגו עמוס בוויטמינים ובמינרלים חיוניים התורמים לרווחתנו. מנגו עשיר בוויטמין C, מחזק את מערכת החיסון שלנו ומרחיק מחלות נפוצות. בנוסף, המנגו מכיל ויטמין A החיוני לבריאות ולתפקוד הראיה, וגם בוויטמין E שתומך בבריאות העור ופועל כנוגד חמצון רב עוצמה.

יתר על כן, מנגו הוא מקור טוב לסיבים תזונתיים שמסייעים לעיכול ותורמים למעי בריא. הנוכחות של אשלגן ומגנזיום במנגו עוזרת לשמור על לב בריא ולוויסות לחץ הדם. הכללת מנגו בתזונה שלך יכולה להיות דרך טעימה לתמוך בבריאותך הכללית.

אז איך בוחרים?

השאלה האדומה של הקיץ

איך בוחרים אבטיח? סוף סוף יש תשובה

לכתבה המלאה

שימו לב לצבע

מיץ מנגו. ShutterStock
חפשו גוונים מרהיבים. שייק מנגו/ShutterStock

צבע המנגו יכול להעיד על בשלותו. בחרו במנגו עם גוונים מרהיבים המתאימים לסוג שלהם - מצהוב שטוף שמש וכתום לוהט ועד אדום סומק או סגול מלכותי. עם זאת, זכרו שחלק מזני מנגו נשארים ירוקים גם כשהם בשלים לחלוטין, אז הכירו את הזנים הספציפיים הזמינים באזורכם.

לחיצה עדינה

מנגו. Giphy
מבחן המגע. מנגו/Giphy

מבחן המגע הוא קריטי בבחירת מנגו, באמצעות סחיטה עדינה של הפרי. מנגו בשל אמור להיכנע מעט ללחץ, אבל הוא לא צריך להיות רך או עיסתי מדי. אם הוא מרגיש קשה, הוא צריך עוד זמן להבשיל. בנוסף, התבוננו על צדו התחתון של הפרי (הפיטם). כאשר הפרי עדיין לא בשל, הוא נוטה מעט פנימה אך כאשר הפרי בשל הוא מתנפח מעט ובולט כלפי חוץ.

ריח של מתיקות

מנגו. ShutterStock
הניחוח מרמז. מנגו/ShutterStock

מנגו בשל פולט ארומה מתוקה ומפתה מקצה הגבעול. הניחוח מרמז על בשלותו וטעמו של המנגו. אם הוא חסר ניחוח או יש לו ריח לא נעים, ייתכן שהוא לא בשל לחלוטין.

זהו את הפגמים

מנגו. Giphy
חפשו נקודות לבנות. מנגו/Giphy

בדקו את המנגו כדי לאתר פגמים, חתכים או חבורות גלויים. בעוד שפגמים קטנים לא ישפיעו על הטעם, נזק משמעותי עשוי להצביע על פרי פגום. בנוסף, התבוננו בנקודות הלבנות על הפרי. כאשר הפרי אינו בשל הן קטנות מאוד וכאשר הפרי מבשיל הן הופכות דומיננטיות יותר.

הבשלה בבית

מנגו. Giphy
לא למקרר. מנגו/Giphy

אם בכל זאת רכשתם פרי קשה, המנגו מבשיל בטמפרטורת חדר. אפשר לזרז את ההבשלה של המנגו על ידי הצמדתו לתפוח בתוך שקית או נייר עיתון אטום (התפוח מפריש גז טבעי בשם אתילן אשר מזרז את תהליך ההבשלה של המנגו, וגם של אבוקדו ובננה).

ככלל, המנגו לא מותאם לאחסנה במקרר הביתי (רצוי לשמור אותו בטמפרטורה של 10-15 מעלות), אך אם רוצים להאט את תהליך ההבשלה שלו, כדאי לשמור בשקית סגורה בתוך תא הפירות או הירקות במקרר (שהוא המקום הכי "חם" במקרר).

seperator

משק פיין מציע תוצרת חקלאית טרייה ומובחרת, ישירות מהחקלאי לצרכן, בתוך האנגר תעשייתי ענק. שני סניפיו פועלים בחוצות שפיים ובגבעת עדה

  • עוד באותו נושא:
  • מנגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully