וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי טובים שיש (כן, גם עם עודף מ-40 שקל): מצעד היין הגדול של ראש השנה 2023

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 1:30

לכל לוגם, מכל הסגנונות, ועם מבט אכפתי מאוד לכיוון הכיס של כולנו

יין. Giphy
לחיים, כי אתם תצטרכו את זה/Giphy

רוב הישראלים נוטים לצרוך, שלא כמנהגם בשאר ימות השנה, המון יין לקראת ראש השנה ופסח. זה זמן הכסף האמיתי של היקבים המקומיים, ולשם מכוונים מירב מאמציהם.

הסבתות, הסיפורים וכל מה שביניהם: סירי ראש השנה של ארז קומרובסקי

לקראת החג שבפתח לגמתי המון יינות מהמון יקבים. רשימת ההמלצות הנוכחית כוללת את המיטב, לפי עקרון של לא יותר מיין אחד מכל יקב. יש ברשימה יינות זולים ממש, יינות במחירי ביניים ויקרים יותר, כשאף אחד מהם אינו עובר את רף 160 השקלים.

ברשימה יינות לכל לוגם, מבלתי מנוסים בעליל ועד מנוסים מאד; ומכל הסגנונות - מקלאסיים מאופקים, עד יינות "עולם חדש" מובהקים, מוחצנים באופיים; וכל מה שביניהם. כל אחד ואחת יוכלו למצוא כאן יותר מאופציה ראויה אחת לרכישה לקראת ארוחות החג, מכל רמות המחיר. לחיים, ושנה טובה!

עד 70 שקלים

ראש השנה 2023, יינות עד 70 שקלים. יקבי ישראל,
יינות ראש השנה עד 70 שקלים/יקבי ישראל

ברקן, גולד, קברנה סוביניון 2021, 39 שקלים

עגול, שופע, נגיש, לכאורה חסר יומרה אבל בפועל מספק המון-המון יין במעט כסף. לארוחות מרובות משתתפים עם תקציב יין מהודק.

כרמל, פרייבט קולקשן, קברנה סוביניון 2022, 45 שקלים

כבר שנים ש"כרמל, פרייבט קולקשן, קברנה סוביניון" הוא ההמלצה הקבועה שלי למחפשי יין טוב וזול לחגים. ביין הנוכחי, חצי יבש, יש הרבה יותר מהמקובל ביינות זולים מסוגו, אפשר ללגום ממנו גם בלי להרגיש פשרה, כדאי לקנות ממנו בארגזים כיין הבית היומיומי ואי אפשר לטעות במקצוענות של העומדים מאחוריו. כבוד.

היוצר, וירטואוזו, קברנה סוביניון 2022, 45 שקלים

עוד יקב שמוכיח באופן קבוע שיין לא יומרני אבל ראוי יכול לספק עודף יפה מחמישים שקלים. יין מוחצן, "עולם חדש" טיפוסי, שלא מכוון לקוטב הצרכנים המנוסה והאנין אבל באמת שווה כל גרוש.

תבור, אדמה, רוזה ברברה 2022, 58 שקלים

הרוזה מבוסס הברברה מסדרת "אדמה" הבסיסית של יקב תבור הוא מבחינתי כבר מזמן סוג של קלאסיקה מקומית. רזה, יבש, מאובק מעט, אוחז בפרי טוב אך לא מוחצן מדי. יופי של רוזה לליווי ראשונות מכל סוג וגם לימים החמים של המשך החגים.

הרי גליל, גליל קברנה סוביניון 2021, 65 שקלים

עדיין בעולמות ה-Value For Money: גם "גליל, קברנה סוביניון" של הרי גליל הוא קלאסיקה. סוס עבודה יעיל מאין כמותו, שסגנונית ממוקם עמוק בעולם היין החדש, עגול, פתייני וקורץ לרבים אבל עשוי היטב ויכול ללוות כל ארוחת בשרים, גם מושקעת.

בנימינה, רזרב, ויונייה 2021, 65 שקלים

פירותי, ארומטי, עשיר ושופע; ויונייה מוחצן שיקרוץ לקשת לוגמים רחבה וייטיב ללוות ארוחות דגים ומנות צמחוניות. תמורה טובה ל-65 שקלים.

כל המתכונים, כל הסודות

התפריט המושלם לראש השנה

לכתבה המלאה

70 עד 120 שקלים

ראש השנה 2023, יינות ב-70 עד 120 שקלים. יקבי ישראל,
יינות ראש השנה, 70 עד 120 שקלים/יקבי ישראל

רמת הגולן, ירדן, פינו גרי 2022, 76 שקלים

המון פרי מרוכז, מכל הסוגים: טרופי, הדרים ופרי לבן. מינרליות ניכרת. יין אולטימטיבי למנות חריפות ומתובלות - מסביצ'ה, דרך מיני סושי, סשימי ושאר מנות אסיאתיות ועד מנות ים-תיכוניות חריפות. המון ברק וליטוש, כדרכו בקודש של היקב הוותיק.

כישור, סירה 2021, 95 שקלים

ים-תיכוניות, זה שמו העקרוני של המשחק ביקב כישור מהגליל העליון המערבי של היינן ריצ'רד דייויס. הסירה הנוכחי, ים-תיכוני עד מאוד ומצוין ממש. יש בו פרי מאופק, תבלינים מעקצצים, דקות מה ומקדם גסטרונומי נהדר ממש. יין שיחזיק גם את מנות הבשר היותר מושקעות. תמורה מצוינת ממש לכסף.

רקנאטי, זנים קדומים, ביתוני 2021, 105 שקלים

סדרת הזנים הקדומים המבורכת של יקב רקנאטי מחזירה לתודעה וללגימה בפועל זנים שגדלו בארץ ישראל הקדומה. ביתוני הוא אחד מהם. מקורו בכרם חברון והוא קל יחסית, פרחוני מאוד, מתובל, מינרלי וכייפי ממש. אפשר ללגום אותו אפילו קר, בארוחה או מחוץ לה. יין שכולו אופי כלשעצמו. המשמעות ההיסטורית ללא ספק מוסיפה לו מימד.

ננה, רוזה 2021, 110 שקלים

בכרם ננה במצפה רמון גדלים ענבי יין מצוינים. הרוזה הנוכחי, מ-100% גרנאש, הוא דוגמה ראויה לכך. ורוד חוור בצבעו, קל-בינוני בגופו, עם פרי נהדר אך מאופק, מינרליות בלתי משתמעת ומקדם גסטרונומי אינסופי. לא זול אבל מה-זה שווה. רוזה מקומי, ייחודי ומלא אופי.

דלתון, פמילי קולקשן, שיראז 2020, 120 שקלים

שיראז דלתוני במיטבו. קרי, יין שמבטא פרי דחוס, מרוכז, עם תבלינים, עושר הבעתי ניכר וקטיפתיות רבה. במסורת הסגנונית המקובלת ביקב הוא יותר שיראז אוסטרלי אלגנטי, מוחצן אך לא מוגזם, מסירה מתובל וקוצני, מאופק משהו, מעמק הרון. עשוי מצוין מבחינה טכנית, נהנתני מאוד ומסופק תמורה מעולה ל-120 שקלים. לקדירות וסטייקים.

מעל 120 שקלים

ראש השנה 2023, יינות מעל 120 שקלים. יקבי ישראל,
יינות ראש השנה מעל 120 שקלים/יקבי ישראל

ויתקין, קברנה פרנק 2018, 135 שקלים

פרי שחור, פרחים, תבלינים, מגע עישון, גוף מלא ורחב. יין שחייבים לחדרר שעה לפחות כדי שיתרכך. כשזה קורה מתקבל קברנה פרנק שכולו אופי, שייטיב ללוות כל מנת בשר משמעותית, ראוי לגמרי ללגימה עכשיו (התיישן מספיק זמן ביקב) ויתיישן היטב חמש עד שבע שנים לפחות. קנו שניים. אחד לחג הנוכחי ואחד לחג הבא.

מולי, מיז פטל, 149 שקלים

היינן אייל דרורי מוביל את "מולי משקאות משכרים" יחד עם איש האלכוהול גל ארזי. שום מוצר שלהם - מהוורמוטים ועד הביטר אפריטיף - אינו סטנדרטי. גם המוצר הנוכחי. יין פירות בסגנון אנגלי מסוף המאה ה-19, ראשון מסוגו בארץ. ענבי מוסקט אלכסנדרוני תססו עם פטל שחור ואדום, ויש גם צמחי תבלין כמו אלה ארצישראלית, מחטי אורן מלוקטים ועוד. לא יין שלוגמים עם האוכל אלא אפריטיף, דיז'סטיף ששותים קר או סודה וכולו איכות וייחוד.

יתיר, פטי ורדו 2020, 150 שקלים

89% פטי ורדו והיתר קברנה סוביניון מהאדמה הטובה של יקב יתיר, בדרום הר חברון. לטרואר של יתיר מעלות שלא ניתן לטעות בהן ואנשי היקב מיטיבים לעשות בו שימוש. עמוק, שופע, עשיר בפרי ובנוכחות עץ תבונית. יין אקספרסיבי ומוצלח מאד מסוגו.

רזיאל, אדום 2020, 159 שקלים

סירה, גרנאש, מורבדר וקריניאן חוברים ליין ים-תיכוני איכותי במיוחד, ביקב הזעיר המתקיים במקביל ליקב קסטל הגדול והמתועש, ופועל בחצר בית משפחת בן זקן, בעלי המשק, ברמת רזיאל שבהרי ירושלים. ה-DNA של רזיאל שונה מאד מזה המתקיים בקסטל. היינות שונים בזניהם ובמאפייניהם הסגנוניים. לרזיאל הנוכחי איפוק יחסי, המון מגע תיבול וקטיפתיות אלגנטית מאופקת. למבינים.

נטופה, מצפן טורסיר 2021, 160 שקלים

טוריגה נסיונל וסירה, שני זנים שלא נולדו יחדיו לבלנדים קלאסיים. האחד פורטוגזי, השני דרום צרפתי. בבלנד הלא שגרתי הזה יש עוצמה, מורכבות ורכות. הוא ללא ספק מייצג עשיית "עולם חדש" אבל היא ניכרת במתינותה. יין ראוי שיסקרן מבינים ויעבור היטב גם לוגמים מנוסים פחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully