וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת חרבות ברזל: שוק איכרים, קינוחים למען החטופים וכל האוכל והיין שאפשר

16.11.2023 / 6:00

מנסים לחזור, מנסים לעזור, מנסים לאכול: החדשות הטעימות של ישראל

מבצע חרבות ברזל: מרכז אוכל ולוגיסטיקה בתוך מסעדת האחים, תל אביב/מסעדת האחים

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - מנסים לחזור, מנסים לעזור, מנסים לאכול. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

שוק איכרים ופסטיבל קינוחים, מוזיאון תל אביב

שוק איכרים ופסטיבל קינוחים למען החקלאים והחטופים, רחבת מוזיאון תל אביב. דן פרץ,
הסברינה של אוהד בן עמי/דן פרץ
שוק איכרים ופסטיבל קינוחים למען החקלאים והחטופים, רחבת מוזיאון תל אביב. דן פרץ,
שוק האיכרים/דן פרץ

אירוע מרגש מאגד בתוכו סיוע לחקלאי ישראל ומחווה טעימה לחטופים שמוחזקים ברצועת עזה.

היריד, בהובלת מאיה בהרב וליה הורן, יתקיים ביום שישי (17 בנובמבר, 9:00-14:00) ברחבת מוזיאון תל אביב ומסעדת פאסטל. הוא יכלול שוק יצרנים צבעוני, ובו יינות טבעיים מיקב רוזה בכפר מנחם ומיקב עביה הגלילי, שמן זית מכרם אחינועם, דבש ממשק בלונסקי, מיצים טבעיים של גמבה, זרים יבשים מחוף אשקלון, תיקים ופסלים שנוצרו במיוחד עבור המיזם, דוכן מותססים של פעמוני ומלבי מקיבוץ דפנה, כמו גם פרחים של עמיחי מאזור העוטף וחלות של גילי, בדיוק בזמן לשבת.

לצד הדוכנים, יימכרו קינוחים שכמה מהחטופים אוהבים במיוחד, במהלך ששאב השראה מפעילות הרשת של עדי שילון. כך, יכינו מאפיות עמיתה ודלאל, והקונדיטורית שירה מתיאס, סברינה של פעם לכבוד אוהד בן עמי, עוגת שמרים שוקולד לכבוד טל חיימי, רוגעלך לכבוד ירדן רומן, עוגת גבינה לכבוד ליאור רודאיף, סינבון לכבוד אלון אהל, וגם עוגת יום הולדת לכבוד רז בן עמי, שתציין באותו יום ממש את יום הולדתה, הרחק מכאן.

בבוקר צל"ש, בערב חתונה

"סנדביץ' המלחמה" שלא אשכח כל החיים

לכתבה המלאה

שוק איכרים, בוקה

שוק איכרים, בוקה. בוקה,
שוק האיכרים של הבוקה/בוקה

משולש האוכל הנהדר של הבוקה בצפון הישן של תל אביב כולל בשגרה בית קפה מיתולוגי למדי, חומוסייה מצוינת ובר יין אינטימי, ובסוף השבוע הקרוב הוא יזלוג עוד החוצה לכדי אירוע מחמם לב, ובטן.

שוק האיכרים הצבעוני יתקיים ביום שישי (17 בנובמבר, 9:00-14:00), ויציע, בין היתר, פירות הדר ממושב אשבול, אבוקדו טרי מלימן, דבש וחלות דבש ממושב יד נתן, ורדים ורקפות מהדרום, יין ממשק גלאי, שמן זית מאלישמע, וגם אננס, פרחי מאכל, עוגות ועוגיות.

כל הטוב הזה יתקיים במקביל להופעת רחוב של הצבריות, ותוך שיתוף פעולה חדש ומסקרן עם אסף שטרן, שעושה כעת את צעדיו הראשונים תחת קורת הבוקה.

כך, יצר שטרן תפריט בראנץ' חדש, שיוגש (10:00-16:00) בבר, ובו פתיחת שולחן עתירת סלטים מעניינים (באבאגנוש וחמאה חומה, למשל, או לאבנה וזעלוק), פיצת ילדים, וגם שלישיית לחמעג'ון לוהטת - עם ביצה עלומה ופונדו תרד, עם גבינות וביצת עין, ועם קורנביף וקרם פלפלים.

תוצרת הארץ, האחים ובית ציוני אמריקה

המסעדה התל-אביבית שהפכה בימי המלחמה לעוגן גדול של תקווה משתפת פעולה עם מרכז התרבות הצמוד אליה, לכדי יריד צפון-דרום מקיף, מקורה וממוגן.

תוכלו למצוא פה (שישי, 17 בנובמבר, 9:00-17:00) אנשי אוכל וחקלאים, משתלות ובעלי משקים עם הרבה טוב והרבה כחול-לבן - עציצים, תותים, מנגו, פירות הדר, ירקות וליקוטים, פרחים, דבש, קרמיקה בעבודת יד, חולצות "אחרת אין לי ארץ", המלצה חמה על אננס, פינת יצירה לילדים וכן את הבוקר המצוין השגרתי של מכולת האחים, עם מאפים טריים, קפה מוקפד, וקצת חיוכים.

שוק האיכרים, נמל תל אביב

שוק האיכרים, נמל תל אביב. שוק הנמל,
שוק האיכרים בנמל תל אביב/שוק הנמל
שוק האיכרים, נמל תל אביב. שוק הנמל,
שוק האיכרים בנמל תל אביב/שוק הנמל

שוק האיכרים הוותיק והפופולרי בנמל תל אביב מארח מאז תחילת דרכו חקלאים ויצרנים מיישובי העוטף, מהצפון, ומרחבי ישראל כולה.

בשישי הקרוב (17 בנובמבר, משעות הבוקר המוקדמות) ישובו לשוק לראשונה מאז פרוץ המלחמה הירקות האורגניים של משק עליל מזיקים, וכן הפטריות המטריפות של פאנגיז ממושב מבקיעים. לצדן, תוכלו למצוא פה גם יין מעשרות יקבים דרומיים (וגם מיקב גליליאו שבקיבוץ דן), ארטישוק ראשון לעונה של משק ארד, מארזים מתוקים של Chocolate workshop מקיבוץ גברעם, אבוקדו של משק יעקוביאן ממושב נתיב השיירה, שום ישראלי ממושב תירוש, כרובית וברוקולי ממושב חצב, גבינות לרוב, וכן חלות של מאפיית קלין ומטעמים לשבת של דפי קרמר.

שוק צפון-דרום, דליקטסן

המיזם המרגש בהובלת רותי ברודו ממשיך, ורק מתחזק.

האירוע המרכזי מתקיים ביום שישי (17 בנובמבר, 9:00-14:00) בדליקטסן שבקומת הקרקע של בית פנורמה בתל אביב. תוכלו למצוא פה יצרנים מהעוטף ומקווי העימות, הרבה פירות וירקות טריים, פרחים מרהיבים וגם את התוצרת של שדה ארומטיק פארם מרמת הגולן, התמרים של שרית, הבננות של משק אישח, ואת כל הטוב של גן ירק.

שישי שוק, הגפן ואוטו יין

שישי שוק, הגפן ואוטו יין. הגפן,
שישי שוק/הגפן

שיתוף פעולה משמח יכנס ביפו יריד יין ישראלי, שינסה לתמוך ביצרנים המקומיים שספגו פגיעה בעקבות הלחימה.

היריד יתקיים בחצר הגפן (נועם 3, יפו) ביום שישי (17 בנובמבר, 10:00-15:00) ויציע את תוצרתם של יקבי בוטיק, ואת כל הטוב שהוא שוקולד ושמן זית, רימונים ממושב ישע ושיכר דבש כחול-לבן. בין ההבטחות - כוסות לשתייה במקום, אוכל טעים, ובקבוקים במחירים נגישים לקחת הביתה.

יריד יין כחול לבן, חדרפרטי

Pop Up Wine Bar, חדר פרטי, בית פנורמה, תל אביב. נטי לוי,
יריד היין של חדרפרטי/נטי לוי

שיתוף פעולה משמח בין פרויקט היין הנהדר של אייל נאור ובין יקב רמת הגולן והרי הגליל יכנס בחלל התל-אביבי שלו (בית פנורמה, בן צבי 84) יקבים מיישובי העוטף לחגיגה ישראלית תומכת.

האירוע יתקיים ביום שישי (17 בנובמבר, 10:00-15:00), ויציע את תוצרתם של יקב רמת הנגב, יקב גלאי, יקב ארויאל ויקב בן זמרה - לטעימה, ולרכישה כמובן.

שוק חקלאים, גינת בית הנסן

חקלאות ישראלית, גינת בית הנסן. בית הנסן,
אירוע החקלאות של בית הנסן/בית הנסן

יוזמה אזרחית מרגשת של צעירים עם מוגבלות הולידה שוק איכרים שמח וטעים בשיתוף בית הנסן ומשק עפאים בירושלים.

האירוע יתקיים ביום חמישי (16 בנובמבר, 14:00-19:00) ויציע עגבניות שרי מכל הסוגים והצבעים, מלפפונים, פלפלים, בטטות צבעוניות, אבוקדו, מנגו, פפאיה, תותים של תחילת עונה, כרוב, כרישה, חסות, תרד, תפוזים, קלמנטינות, וכל הירק מיישובי העוטף.

כתף לעוטף, הרצליה

כתף לעוטף, הרצליה. כתף לעוטף,
סל סוף שבוע של כתף לעוטף/כתף לעוטף

יריד התמיכה בחקלאות ממשיך בפעילותו הברוכה, ומתייצב בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה (חמישי ושישי, מ-9:30).

הפרויקט, ביוזמת "המלאכים של ערן" ותחת השם המוצדק "כתף לעוטף", מציע תוצרת חקלאית מהדרום ומהצפון, וסלי פירות וירקות נהדרים (ומשתלמים), לרבות מלפפונים, עגבניות, תפוזים, אבוקדו ופלפלים צבעוניים. לצדו, יתקיים גם הוויקאנד מרקט, ובו דוכני אוכל, וכן מארזי שבת טעימים.

חקלאות במחיר מסובסד, קניון שער הצפון

חקלאות במחיר מסובסד ,קניון שער הצפון. שוקיט,
ארגז הפירות והירקות של שוקיט/שוקיט

מיזם תמיכה בחקלאים מוביל לקניון הגדול בקריית אתא מכירה טרייה וצבעונית, במחיר משתלם.

המהלך, בהובלת שוקיט, יציע תמורת 100 שקלים ארגז פירות וירקות עמוס, ובו, בין היתר, עגבניות, בטטה, קלמנטינות, תפוזים, אבוקדו וסלרי. המכירה תתקיים ביום חמישי (16 לנובמבר, מ-10:00).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully