וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיתים, נקניקיות, בית: ארוחה שלמה ב-10 דקות עבודה

עודכן לאחרונה: 24.12.2023 / 7:51

חיבוק ישראלי חמים שכולנו צריכים

פתיתים עם נקניקיות, מסעדת שה ויוי, תל אביב. אנטולי מיכאלו,
מחבת של שמחה. פתיתים עם נקניקיות של שה ויוי/אנטולי מיכאלו

ארוחה מהירה של פתיתים ונקניקיות אינה זקוקה לשיווק ותיווך. גם לא לתיוג מכביד של "אוכל שמתאים לימים האלה". האמת הפשוטה היא שמדובר בארוחה של בית, כל בית - בימים האלה, ובכל יום אחר.

מקלובה פתיתים ועוף שעושה וואוו בבית

כאן, בגירסה זריזה ויעילה של גיא גמזו, רומן דוידוב ואבי בלינסקי ממסעדת שה ויוי בתל אביב, משתדכים מוצרי המזווה והמקפיא הנפוצים לכדי מחבת של שמחה, שלכאורה מספקת ילדים, ובפועל מתחסלת באותה מהירות גם על ידי מבוגרים.

הארוחה הזאת עובדת מצוין בתוך המטבח הפרטי, אבל תוגש גם במסעדה במהלך השבועיים הקרובים, כחלק מפרויקט "עטופים באהבה", למען יתומי העוטף. כל הטעם, וכל הרגש.

המצרכים

  • 1 כוס פתיתים
  • 1 כוס גזר, קצוץ לקוביות
  • 1/2 בצל לבן קצוץ דק-דק
  • 1 כוס אפונה (אפשר גם קפואה)
  • 2 כפות שמן זית
  • 2 נקניקיות עוף (או איזה סוג שאוהבים)
  • מלח ופלפל

אופן ההכנה

1. מרתיחים ליטר מים בסיר וחולטים את הפתיתים עד שהם רכים. מסננים כמו פסטה ומניחים בצד.

2. במקביל, מקפיצים במחבת על אש גבוהה את הגזר והבצל כ-3 דקות. מוסיפים את האפונה לדקה ומיד את הפתיתים החלוטים. מתבלים במלח ופלפל. מקפיצים לדקה נוספת ומכבים את האש.

3. במחבת עם מעט שמן מטגנים את הנקניקיות עד שהן זהובות. מסדרים בצלחת את הפתיתים ומעל את הנקניקיות.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
רומן דוידוב (מימין), גיא גמזו, אבי בלינסקי, מסעדת שה ויוי, תל אביב. אנטולי מיכאלו,
חיבוק חם. דוידוב (מימין), גמזו ובלינסקי בשה ויוי/אנטולי מיכאלו

פרויקט "עטופים באהבה" מאגד עשרות מסעדות ברחבי הארץ לכדי חיבוק חם - של סועדים למסעדנים, של מסעדנים לאורחיהם, ושל כולם יחד לנפגעי הלחימה בדרום ובצפון.

במסגרת הפרויקט, שיימשך כשבועיים (17-30 בדצמבר), יציעו המסעדות המשתתפות תפריט מיוחד ובו שלוש מנות על בסיס חומרי גלם מקומיים, ומוצרים ממפעל אסם בשדרות. בתוך התפריט הזה, תציע כל מסעדה גם מנה אחת של פתיתים, שהכנסותיה יועברו לקרן "עטופים באהבה", שהוקמה על ידי צמרת עולם העסקים הישראלי בעקבות המלחמה, ושואפת לסייע לאורך זמן ליותר מ-200 ילדים יתומים בעוטף, למשפחות המאמצות וקרוביהם.

בין המסעדות המשתתפות בפרויקט ניתן למצוא את דליקטסן וקופי בר של רותי ברודו, יפו תל אביב של חיים כהן, משייה של גיא אריש, שה ויוי של גיא גמזו, בלאדי שיק של ארז קומרובסקי, פאסטל של גל בן משה, אוזריה של אביבית פריאל, קפה פופולר ויאסו של אבי ביטון, המוציא של אבי לוי, רוברטה וינצ'י של עידו פיינר, לונא ביסטרו של לונא זרייק, ספרה של בני מדר, רובידה של עמוס חיון, וגם ראסיף 33 וסאמא של חמודי עוקלה.

לבד מאלה, יהיו גם מעדניית הבוטיק גולדיס, בוקה ואסף שטרן, ג'קו סטריט מירושלים, האוכל היהודי של קיטון, הדוכן הדרוזי של מנאל אסמעיל, AKA בהובלת איתי קושמרו, המוסד התל-אביבי שצ'ופק, המוסד החיפאי צפרירים 1, בקאפיקו האיטלקית בנווה צדק, בר האוכל אמש ומסעדת גילי'ס מראשון לציון.

לקרן "עטופים באהבה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully