וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיתים מושלמים, צעד אחר צעד

29.1.2024 / 6:00

רבים משום מה מסתבכים בהכנת המאכל הכל כך ישראלי הזה, אז קחו מדריך להכנת הפתיתים המושלמים, צעד אחר צעד

המדריך להכנת פתיתים/מערכת וואלה!

משום מה, ולמרות שלא ברורה הסיבה האמיתית לכך, המאכל הבאמת לאומי שלנו - הפתיתים, כמובן - תמיד נשכחים מעט מאחור.

איך מכינים אורז אחד אחד
10 טיפים לקינואה מושלמת

אז הרגשנו צורך לצאת להגנת המנה האהובה, הידועה גם בכינוי "האורז של בן גוריון", כי מבחינתנו לאכול פתיתים זאת זכות ולא עונש. אם בכל זאת ישנם אנשים בקהל שלא נמנים בקרב אוהבי הפתיתים, אנחנו בטוחים שזה רק בגלל שעד היום לא הכינו להם פתיתים כמו שצריך.

לצורך העניין גייסנו את מומחית הפתיתים הכי מקצועית שאנחנו מכירים (כוכי לאור, אמה של החתומה מעלה), לטיפים מנצחים בדרך לקערת הפתיתים המושלמת.

חוק מספר 1: סיר

רגע לפני שמתחילים בטיגון הבצל, כדאי לבחור בסיר מתאים. הסיר הכי מוצלח לבישול פתיתים הוא סיר נון-סטיק (טפלון), ולא סיר נירוסטה אשר הפתיתים נוטים להדבק אליו.

חוק מספר 2: בצל

בצלים. ShutterStock
לא לוותר על הבצל/ShutterStock

העוקבים האדוקים של תכנית הריאליטי "האח הגדול" בוודאי זוכרים את אחד הריבים הכי טובים בהיסטוריה של התכנית - פרידה הכט נגד דנה רון - בסוגייה החשובה האם פתיתים מבשלים עם בצל או בלעדיו.

אנחנו כמובן במחנה פרידה, שכזכור גם לה הייתה בעבר מסעדה של בישולים ביתיים (מסעדת פרידה הכט), והיא כמובן יודעת - הסוד לפתיתים מוצלחים מתחיל בבצל. את הבצל (בצל אחד, לבן, בגודל בינוני) חשוב לקצוץ דק-דק, לקוביות קטנות מאוד, ומיד נעבור לשלב הטיגון.

טיגון הבצל

לשלב טיגון הבצל חשיבות גדולה בהצלחת הפתיתים. ראשית, הנה טיפ שרבים לא מכירים, וחבל - את הטיגון הראשוני של הבצל עושים ללא שמן. מחממים את הסיר, מכניסים את הבצל פנימה, ונותנים לו להיטגן ולהגיר את נוזליו. רק לאחר שהבצל מתייבש ומגיר את כל הנוזלים, מוסיפים שתי כפות של שמן זית. כל התהליך נעשה על אש בינונית, במשך מספר דקות. הבצל צריך להזהיב יפה, אך כמובן צריך לשמור שלא יישרף.

חוק מספר 3: טיגון

פתיתים. יעל לאור, יעל לאור
טיגון הפתיתים, קריטי להשגת פתיתים שחומים/יעל לאור, יעל לאור

טיגון הפתיתים הוא שלב קריטי על מנת שהפתיתים ייצאו עסיסיים ומעט שחומים, ולא פתיתים "לבנבנים" ויבשושיים. מוסיפים את הפתיתים לבצל ומטגנים כמה דקות טובות. בשלב זה ניתן להוסיף עוד כמה זילופי שמן אם אתם רואים שהבצל ספג את רוב השמן. זה גם השלב שבו צריך להמליח את הפתיתים.

חוק מספר 4: יחס מים-פתיתים

אחרי שהפתיתים טוגנו מספיק והשחימו, זה הזמן להוסיף את המים. חשוב שהמים שמוסיפים יהיו רותחים. אבל כמה מים להוסיף? שימו לב, רבים נוטים להתבלבל ולהוסיף מים ביחס כפול מכמות הפתיתים, כפי שנהוג לעשות עם אורז. ובכן, זאת טעות.

כמות המים המדויקת שצריך להוסיף לפתיתים היא עד גובה הפתיתים, ועוד כוס אחת נוספת. לאחר שלב הוספת המים, מכסים את הסיר ומנמיכים את האש ללהבה נמוכה (אך לא הנמוכה ביותר).

חוק מספר 5: משך הבישול ודגשים אחרונים

את הפתיתים יש לבשל 10-12 דקות. מומלץ מאוד לא לחצות את סף 12 הדקות, כדי להבטיח שהפתיתים ישמרו על עסיסיות, לא יתייבשו ולא יידבקו.

לאחר הבישול ניתן להמליח עוד קצת אם חסר מלח. זהו, מבחינתנו אם עקבתם אחר כל ההוראות הגעתם לפתיתים המושלמים ואין צורך בשום תוספת. חשוב לא להתפתות להוסיף רכיבים תעשייתיים כמו אבקת מרק, אשר יפגמו בטעם הפתיתים. אם בכל זאת בא לכם לנסות מתכון הרפתקני יותר תוכלו לנסות את המתכון הזה. בהצלחה!

ולסיכום, פתיתים מושלמים של כוכי:

פתיתים קלאסיים עם בצל מטוגן

מתכון מאת: מערכת וואלה אוכל

פתיתים. יעל לאור, יעל לאור
פתיתים קלאסיים/יעל לאור

מצרכים למתכון

    • בצל לבן בינוני, קצוץ דק-דק
    • 2כפותשמן זית
    • 250גרםפתיתים (כחצי חבילה)
    • מלח לפי הטעם

אופן ההכנה

איך מכינים פתיתים קלאסיים עם בצל מטוגן?

  • 1
    מחממים סיר נון-סטיק ללא שמן על אש בינונית. מוסיפים את הבצל הקצוץ ונותנים לו להיטגן ולהגיר את נוזליו.
  • 2
    רק לאחר שהבצל מתייבש ומגיר את כל נוזליו, מוסיפים שתי כפות של שמן זית. ממשיכים בטיגון במשך מספר דקות, הבצל צריך להזהיב יפה, אך לא להיחרך.
  • 3
    מוסיפים את הפתיתים לבצל ומטגנים. בשלב זה ניתן להוסיף עוד כמה זילופי שמן אם הבצל כבר ספג את רוב השמן. זה גם השלב שבו צריך להמליח את הפתיתים.
  • 4
    אחרי שהפתיתים טוגנו מספיק והשחימו, זה הזמן להוסיף את המים הרותחים. מוסיפים עד לכיסוי הפתיתים, ועוד כוס. מכסים את הסיר ומנמיכים את האש ללהבה בינונית-נמוכה.
  • 5
    את הפתיתים מבשלים 10-12 דקות. מתקנים תיבול ומגישים.
  • עוד באותו נושא:
  • פתיתים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully