וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשים רק עכשיו מגלים את הסיבה בגללה חתיכות המק נאגטס שונות זו מזו

16.2.2024 / 0:02

האם תהיתם פעם מדוע יחידות הצ'יקן מק נאגטס מגיעות בצורות שונות? יש מי שהחליט לבדוק את זה ומתברר שזה לא מקרי בכלל - וגם: מדוע הלוגו של מקדונלד'ס אדום וצהוב?

פרסומת מ-1982 לנאגטס של מקדונלדס/יחצ

שום דבר אינו מקרי במקדונלד'ס! מאחורי אחת מרשתות המזון המהיר הפופולריות ביותר בעולם יש סדר ותכנון מדויק, כך מתברר. חובבי מנת הצ'יקן מק נאגטס הצנועה ודאי יופתעו לגלות שהצורות של חתיכות העוף המטוגנות והקריספיות האלו מהונדסות היטב ואינן מקריות כלל. אתם לגמרי לא הולכים להסתכל על המנה הזאת באותה הדרך שהסתכלתם עליה עד היום, או ליתר דיוק: אתם כנראה הולכים להסתכל עליה מאוד מקרוב החל מהיום.

הסיבה לצורות המאוד מאובחנות של המק נאגטס שלכם היא בקרת איכות. רשת מקדונלד'ס בוחרת להגביל את אפשרויות הצורה לארבע אופציות בלבד - ולחברה יש אפילו שמות עבורן. יש את המגף, העצם, הפעמון והכדור. ידעתם את זה? הנאגטס הם בצורה וגודל סטנדרטיים כדי להבטיח זמני בישול עקביים לצורכי בטיחות מזון בכל סניפי מקדונלד'ס. מאחר שלנאגטס לכל הנאגטס לוקח את אותו פרק זמן להתבשל, קל ומהיר יותר לאנשי הצוות למלא הזמנות.

יש סיבה פחות הגיונית, אבל עדיין תקפה, למה יש דווקא 4 צורות. לדברי החברה, "שלוש זה מעט מדי. חמש זה כבר מטורף".

מק נאגטס, מקדונלד'ס. Giphy
יש את המגף, העצם, הפעמון והכדור./Giphy

שערוריית הנאגטס שכמעט חיסלה את המוצר

ממש לפני עשור נאלצה מקדונלד'ס להתמודד עם שמועות זדוניות שנפוצו על המק נאגטס שלה. בזמנו נפוצה שמועה שהרשת מייצרת את המנה מ"סליים ורוד", סלנג לגזרי בשר רזה שטופלו באמוניה. מדובר בתהליך יצירת מזון תעשייתי שבאמצעותו חלקי בשר אכילים הנדבקים לעצם אך אינם ניתנים להפשטה באמצעות סכין ממוחזרים באמצעים מכניים והופכים לחומר שיכול לנפח את ההמבורגרים ולייצר מוצרי עוף בעלות נמוכה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ברשת טענו שהם הפסיקו להשתמש בגזרי בשר רזה אחרי 2011 וכי הנאגטס עשויים מבשר לבן ללא עצמות. כדי להילחם בשמועות מקדונלד'ס שיתפה סרטון מתוך מפעל הייצור שלה המציג את כל תהליך הייצור של המק נאגטס.

"אנחנו לא יודעים מה זה או מאיפה השמועה הזאת הגיעה, אבל אין לה שום קשר לצ'יקן נאגטס שלנו", אמרה אז ניקולטה סטפו, מנהלת שרשרת האספקה של מקדונלד'ס קנדה. בסרטון היא לוקחת אותנו לסיור בכל תהליך ייצור הצ'יקן מק נאגטס, המראה בפירוט כיצד לוקחים חזה מעוף שלם, מערבבים, מתבלים ויוצרים את הנאגטס. "הנה התמונה הוורודה והנה מה שיש לנו בפועל, אז זה שונה מאוד", אמרה סטפו, "כל מה שיש לנו כאן הוא חזה עוף שנטחן - כמו גם תיבול, ויחס טבעי של עור לטעם".

ככה מכינים את המק נאגטס:

אבל למה זה אדום וצהוב?

צורות הנאגטס זו לא הדוגמא היחידה לתכנון המדויק, והמפתיע יש לומר, של מקדונלד'ס. רבים הבינו רק עכשיו מדוע הלוגו של החברה הוא בצבעי אדום וצהוב - וכפי שציינו, גם זה לא מקרי. צבעי הלוגו שימשו את ענקיות המזון המהיר מאז פתיחתו החגיגית ב-1955 והסיבה מאחורי הבחירה בהם נעוצה במשיכת תשומת לב.

סניף של מקדונלד'ס בלוס אנג'לס, קליפורניה. רויטרס
"אדום מעורר תיאבון וצהוב אושר"/רויטרס

הפסיכולוגית קרן האלר הסבירה כיצד לשילוב של צבעים יש השפעה פסיכולוגית על המוח. היא אמרה שהבחירה נועדה לקשר אותנו למותג מהר יותר מאשר מילים או צורות שכן "צבעים פועלים ישירות על הרגשות שלנו".

היא הסבירה: "אדום מעורר גירוי, תיאבון, רעב. הוא מושך תשומת לב. צהוב מעורר את תחושות האושר והידידות. כשאתה משלב אדום וצהוב זה מתקשר למהירות, זריזות. נכנסים, אוכלים ויוצאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully