וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המופלאה, האמסטרדמית והמנצחת: 15 אוזני המן מצטיינות לפורים 2024

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 8:09

העוגיות הכי מבוזות על לוח השנה דורשות תשומת לב, ובצדק

טועמת אוזני המן במילויים מקוריים/NOW רוני שרמייסטר

נכון, הן לא מחזיקות קמפיינים ממושכים ובטח לא מצופה מהן לשאת על הכתפיים שלטי חוצות. הן גם לא בדיוק המגנט שמושך טועמים וסקרנים, ולמעשה די מתיש ללכת איתן במסדרונות מערכת וואלה! ולשמוע פעם אחר פעם תשובות שליליות, סירובים והצעות מגונות.

אוזני המן, בואו נודה בזה כבר מעכשיו, פשוט לא סקסיות מספיק כמותג. אבל מבט מלמעלה על גרף ההשתפרות שלהן, זכרון טוב מספיק שיודע ללכת אחורה ולהשוות, ובעיקר תחושה חזקה, הולכת ומצטברת, ביחס לחגים האחרים, מובילה למסקנה מאוד-מאוד קשיחה - הגיע זמנן, הן כאן.

זה כנראה הבצק הפריך שהלך והשתדרג עם השנים, ודאי המילויים שהפסיקו לזלזל בנו, אולי הכמיהה הקולקטיבית לעוד קצת מתוק בחיינו המרירים מדי לאחרונה. מה זה משנה, בעצם, כשעוגיות הפורים המזולזלות הללו כל כך טובות פתאום?

האוהבות באמת: מאפיית לחמים

פורים 2024, אוזני המן של מאפיית לחמים. דניאל לילה,
אוזני המן של מאפיית לחמים/דניאל לילה

רשת הפיתויים הטעימה של אורי שפט חוגגת פורים ללא הרבה מסיכות ותחפושות, אבל עם המון הפתעות ודגשים על מה שחשוב באמת. בצק, כמובן, מהסוג המנצח.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, אוזני המן מתוקות מבצק חמאה ושקדים (15.30 שקלים ל-100 גרם) במילוי פרג, תערובת תמרים-אגוזים-שקדים, בראוניז שוקולד קינוחיות וגם הגירסה הידועה והמצופה ל"כובע נפוליאון", במילוי כדור מרציפן מקסים ומעט סקסי אפילו.

לצדו, יש גם אוזני המן מלוחות (18.90 שקלים ל-100 גרם) במילוי בטטה מקורמלת, גבינת פטה ואגוזי מלך, או תפוחי אדמה עם בצל מטוגן - שהן למעשה בורקס מעולה ואלגנטי יותר מהמקור 0אם אתם מצליחים להסתפק באחד, שזו כבר שאלה אחרת, אכזרית יותר).

וזה לא הכול. תמצאו פה גם אוזן המן תות שדה שהיא בעצם גאלט עם קרם פטיסייר, מרציפן ותותי שדה אפויים (65 שקלים), טארט פרג ותפוחי עץ (79 שקלים) שהותיר את נמנעי הפרג מבוישים ומעט מתחננים, משלוחי מנות לילדים (אוזני המן, עוגיות שוקולד צ'יפס, תיק בד "אהבת אמת" ומתנות, 95 שקלים), ולמבוגרים (קוקטיילים כמובן) ושיחוק נוסף בדמות ערכת אפייה ביתית של אוזני המן, ובה גליל בצק פריך (1 ק"ג), מלית שוקולד, מלית פרג, מערוך וקורצן (155 שקלים) - מתנה נפלאה למארחים ולעצמכם, וביטוי אידיאלי של רוח החג המעט נשכחת.

מאפיית לחמים

מתכון מנצח

אוזני המן במילוי שוקולד שילדים הכי אוהבים

לכתבה המלאה

ההולנדיות: בוטיק סנטרל

פורים 2024, אוזני המן של בוטיק סנטרל. טל סיון ציפורין,
אוזן המן של בוטיק סנטרל/טל סיון ציפורין
פורים 2024, אוזני המן של בוטיק סנטרל. טל סיון ציפורין,
אוזני המן של בוטיק סנטרל/טל סיון ציפורין

רשת האפייה הכחולה חוגגת פורים עם שלוש קלאסיקות, ומצטרפת חדשה.

אוזני ההמן של בוטיק סנטרל, על בסיס בצק חמאתי, מציעות שלושה מילויים - שוקולד, פרג וגם גירסה טבעונית של אגוזים ותמרים על בסיס חמאת שקדים (3 שקלים ליחידה, 2.5 שקלים בקניית 16 יחידות ומעלה). פצצת "המנסטרדם" (14 שקלים), לעומתן, מחדשת עם בצק שוקולד פאדג'י ומילוי שעושה הומאז' לעוגייה ההולנדית המיתולוגית עם קרם פרלין שוקולד לבן מתוק, נוזלי ומלכלך במובן הסוער ביותר שאפשר לקוות לו.

בוטיק סנטרל

החו"ליות: פיקה

פורים 2024, אוזני המן של פיקה. פיקה,
אוזני המן של פיקה/פיקה

מוקד האפייה השבדי-ישראלי של מייקל רוטשילד חוגג פורים בדרכו הייחודית - נגיעות סקנדינביות שנטועות עמוק על הקרקע המזרח תיכונית של כולנו.

אוזני ההמן הגדולות, על בסיס בצק שמרים נהדר ומתובל (עם רמיזת הל), מציעות חמש קומבינציות - פרג וקרם לימוני (מצוינות, בוגרות ומתונות), חמאת בוטנים, שוקולד צ'יפס וריבת פטל (קומבינציית בית ספר ידועה שכדאי שתעשה את דרכה גם לפה כבר), בראוני שוקולד (מושחתת), "Semla" (מחית שקדים וקצפת) בלתי אפשרית לחלוקה בכל הקשור למוסר ולקרייב, וגם שידוך מוצלח במיוחד של אוזן המן ופאי תפוחים, עם קרמל מלכלך, בקטע טוב, ובוטנים.

לבד מאלה, צועדת פיקה לראשונה לעולמות הבצק הפריך של אוזני ההמן ומציעה גירסה מקומית (וכיפית במיוחד) על בסיס מרנג ופטל. מי יודע, אולי בשנה הבאה נראה פה גם חלבה רחמנא ליצלן. מחיר: 10 שקלים ליחידה, 5 ב-45 שקלים.

פיקה

השוקולטיות: דלאל

פורים 2024, אוזני המן של דלאל. אסף קרלה,
אוזני המן של דלאל/אסף קרלה

תימור לביא וצוות הקונדיטוריה המצוין של "האוס אוף דלאל" מינף את פורים לכדי קרנבל מסיכות מוצדק מאין כמוהו, שהשחית גם את אוזני ההמן, אבל לא שוכח את הבייסיק.

וכך, קולקציית העוגיות (7 שקלים ליחידה) כוללת מילויי פרג עדין, שוקולד חלב ופרלינה מצוין, פיסטוק ודובדבן אמרנה מאוזן ובוגר וגם דולסה דה לצ'ה רכה בקטע מפליא ומפתה לעוד כמובן. במקביל, משודכים הבצק המצוין וארבעת חבריו הפורימיים למארז מופרע אף יותר (72 שקלים), ובו בקבוק שוקולטה (500 מ"ל) סמיכה ומאוד שוקולדית, קצפת רכה, שברי שוקולד ומרשמלו, כמו גם שש עוגיות - לטבילה, ומעבר לה.

דלאל

המעניקות: בייקרי

פורים 2024, אוזני המן של בייקרי. עידית בן אוליאל,
אוזני המן של בייקרי/עידית בן אוליאל
פורים 2024, קוקטייל של בייקרי. עידית בן אוליאל,
קוקטייל פורים של בייקרי/עידית בן אוליאל

צוות השחיתויות והחגיגות של רותי ברודו ניגש לפורים בריקוד קלאסי, ולאט-לאט הגביר, עד כדי וואן-סטופ-שופ של אוכל, משלוחי מנות, סגירת פינות תחפושות ואלכוהול כמובן.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, אוזני המן במילוי פרג, אגוזים (נהדרות) ושוקולד נוגט (42 שקלים למארז 13 יחידות, עם אפשרות למיקס וגם כרטיס זהב שממתין בתחתית המארז ומחכה לגילוי אם זכיתם בהפתעה נוספת, במתנה - מכדורי שוקולד ועד קפה ומאפה, מעוגת גבינה ועד ארוחה זוגית ברוטשילד 48 בראסרי או בהוטל מונטיפיורי. כן כן), רעשנים צבעוניים ואף ליצן, קוקטייל "Purim Potion" (על בסיס רום ועם עירבוב טעמי שוקולד, בננה וקפה, 42 שקלים) מחמם, ערכות אלכוהול שמסוגלות להשקות מפגשים גדולים, וגם הרבה מאוד אופציות למארזי חג - מקופסת ילדים עמוסת ממתקים והפתעות ועד "דלי אמריקה" עם קריצה לארץ האפשרויות, מ"פיקדילי" שמשלחת וודקה ותותים ועד "דלי וונקה" אולטימטיבית ועמוסת שוקולד.

בייקרי

המלכותיות: ביסקוטי

פורים 2024, אוזני המן של ביסקוטי. בועז לביא,
אוזני המן של ביסקוטי/בועז לביא

הקונדיטוריה המצוינת בהובלת רוסלה יונה ניגשה לפורים עם כל הרצינות, וכל השובבות, הנדרשות ממנו - וחזרה עם קולקציה שהיא הרבה יותר ממשלוח מנות פוטנציאלי.

תוכלו למצוא פה חמישה מילויים - שוקולד בלגי קלאסי ובוגר, פרג-הדרים עדין שהצליח להתחבב גם על נמנעי (פרג והדרים כאחד), מוקה-פקאן מצוינות, מרמלדה ושוקולד לבן שהזכירה לנו כריך בוקר של פעם וגם מילוי קורנפלקס עם חלב מעודן ואלגנטי, ואז - בהתנפלות - פחות מעודן ואלגנטי, והרבה יותר מחוסל. מחיר: 44 שקלים למארז 280-300 גרם.

לבד מאלה, אפתה ביסקוטי גם גאלט דה רואה, "עוגת מלכים" פלאית עם שורשים בצרפת ופירורים בישראל שבה שתי שכבות של בצק עלים חמאתי ושחום ומילוי קרם פרנג'יפאן וקרם פרג ביניהן. מחיר: 96 שקלים.

עוד? "מארז מרדכי" כולל אוזני המן, עוגיות מקרון, עוגה בחושה פרג ושוקולד לבן אישית ונשיקת מרנג (70 שקלים), "מארז אסתר" מאגד קופסת אוזני המן, עוגיות מקרון, עוגת פרג ושוקולד לבן אישית, כדורי שוקולד סוכריות, עוגיית קוקיס ושוקולד פיצוחים (125 שקלים) ואילו "מארז אחשוורוש" מציע קופסת אוזני המן, עוגיות מקרון, קראנץ שוקולד, כדורי שוקולד סוכריות, עוגיות שקדים וג'ינג'ר, עוגיות גרנולה, מקלות מרנג ושוקולד פיצוחים (232 שקלים).

ביסקוטי

הפאדג'יות: פופ אנד פופ בייקרי

פורים 2024, פופ אנד פופ בייקרי. ליאל סנד,
אוזני המן של פופ אנד פופ בייקרי/ליאל סנד

המאפייה האנרגטית של עופר בן נתן חוגגת פורים עם קולקציית אוזני המן קלאסית ומוקפדת, ועם הפתעות ותחפושות שזולגות מהחיים האמיתיים למדפי המאפים.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, אוזן המן במילוי קרם שקדים, פיסטוק ופטל, מילוי של קרם פרג לימוני, מילוי מרציפן, אספרסו ופולי קפה, גירסת טחינה גולמית וחלבה וגם אוזן המן במילוי פאדג' שוקולד חלב, שקטה למראה אך רועשת מאוד בכל מובן אחר (ובעיקר במובן של רעש, מחסלים). מחיר: 7 שקלים ליחידה, 52 שקלים למארז שמינייה.

במקביל, יוצע כאן גם "קרואסון שהתחפש" לפרעצל גרמני וקיבל קראסט שחום-מלוח (12 שקלים) ואפיל של כריך בוקר, מבלי לאבד את הפאסון הפופ אנד פופי כמובן.

פופ אנד פופ בייקרי

המצופות: רולדין

פורים 2024, אוזני המן של רולדין. רונן מנגן,
אוזני המן של רולדין/רונן מנגן

רשת האפייה והקינוחים חוגגת פורים עם קולקציה שמחה, מוגזמת כמצופה (וכנדרש) ועם התחשבות ראויה בקהל הטבעוני.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, אוזן המן במילוי שוקולד ונוצ'ולה ביאנקו עם קראסט אגוזי לוז, אוזן המן טבעונית על בסיס סבלה שקדים-קקאו במילוי בננה וקרם לוטוס ועם קראסט קראמבל עוגיות, אוזן המן XL במילוי בראוניז ונוצ'ולה ביאנקו (18 שקלים), וגם קלאסיקות שחוזרות ובצדק, במילוי פרג, תמרים-אגוזים, צ'אנקי שוקולד ואגוזים עם טופי קרמל (תמיד פייבוריטיות). מחיר: 14 שקלים ל-100 גרם, 6 שקלים לאוזן המן מצופה, 18 לאוזן הענקית.

רולדין

הקלאסיות: מימי

פורים 2024, אוזני המן של מימי. דניאל לילה,
אוזני המן של מימי/דניאל לילה

הרשת המצוינת בשגרה לא האטה בחג, וניגשת לפורים בסולידיות, אם כי סולידיות בעלת רף גבוה.

תוכלו למצוא פה שני טעמים בלבד (שוקולד ופרג) בשתי גירסאות בצק (שמנתי ופריך וגם ללא גלוטן). כך או כך, מדובר באחת שצריך לטעום, לטעום שנית, ואז לחסל כליל בהיותה שילוב אידיאלי של מעטפת ומילוי. מחיר: 42-45 שקלים למארז תשיעייה, 7 שקלים ליחידה.

מימי

הממלכתיות: We Like You Too

פורים 2024, אוזני המן של We Like You Too. We Like You Too,
אוזני המן של We Like You Too/We Like You Too
פורים 2024, אוזני המן של We Like You Too. We Like You Too,
אוזני המן ועוגת מלכת אסתר של We Like You Too/We Like You Too

קבוצת השחיתות והאפייה התל-אביבית חוגגת פורים עם אוזני המן כמובן, ועם קולקציית עוגות מלכת אסתר ייעודית ומשמחת.

העוגות (130 שקלים), שמשדכות יחד אוזני המן, מילוי אמצעי רך ותחתית פריכה לכדי מבנה שכבות תלת-קומתי מורכב ומרהיב כאחד, מגיעות בארבע וריאציות - "מלכת אסתר פקאן" (מילוי פקאן וקינמון עם פרלינה פקאן ושברי פקאן מלוח), "מלכת אסתר שוקולד לוז" (מילוי שוקולד ואגוזי לוז, שברי שוקולד ג'אנדויה, פרלינה לוז ואגוזי לוז מסוכרים), "מלכת אסתר פרג-תפוז-מרציפן" מאוזנת ובוגרת, וגם שיחוק בדמות "מלכת אסתר גבינה ופטל מיובש", עם טאץ' מוצלח של וניל הדרי ושטרויזל שקדים כפינוק נוסף, ותחושה כללית של חישבה מחוץ לקופסה.

מלבדן, מוכרים כאן גם אוזני המן כמובן (7 שקלים ליחידה, 77 שקלים למארז) במילוי שוקולד לוז, פקאן, גבינה או פרג, ועם דגש יעיל על משחקי מרקם ותוך הבנה מה חשוב באמת בחג הזה.

We Like You Too

הנחטפות: קונדיטוריית שני

פורים 2024, אוזני המן של קונדיטוריית שני. יפעת כהן,
אוזני המן של קונדיטוריית שני/יפעת כהן
פורים 2024, אוזני המן של קונדיטוריית שני. יפעת כהן,
אוזני המן של קונדיטוריית שני/יפעת כהן

רשת הקינוחים והאפייה חוגגת פורים עם קולקציה גדולה מאוד של אוזני המן, פיתויי מילויים מובהקים וגודל אידיאלי.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, אוזני המן פריכות-חמאתיות במילוי סופלה שוקולד בלגי, פרג, "שוקולד ילדודס", שקדים, אגוזים, תמרים, תות ללא סוכר וגם שני להיטים נחטפים בדמות סופלה שוקולד גבינה וגבינה פירורים - האחרונה מנצחת המקצה, ובפער. מחיר: 46-49 שקלים למארז, 19 שקלים לאוזן המן גדול המבצק פרסבורגר.

קונדיטוריית שני

המתחשבות: מיקי שמו

פורים 2024, אוזני המן של מיקי שמו. דניאל לילה,
אוזני המן של מיקי שמו/דניאל לילה
פורים 2024, אוזני המן של מיקי שמו. דניאל לילה,
אוזני המן של מיקי שמו/דניאל לילה

רשת הקונדיטוריה והאפייה הוותיקה חוגגת פורים עם קולקציה מושקעת ומגוונת של אוזני המן, מאפים, עוגיות ועוגות, ותוך התחשבות ניכרת בקהלים ובמעדיפים.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, אוזני המן מבצק שמרים במילוי פרג, ריקוטה וצימוקים או אגוזים (6 שקלים ליחידה), אוזני המן מבצק פריך במילוי פרג, אגוזים, תמר מג'הול (הפייבוריט שלנו) או שוקולד (42 שקלים לקופסא), אזני המן ללא סוכר במילוי פרג או אגוזים, וגם עוגת פרסבורגר פרג (49 שקלים) ופאי פרג ללא תוספת סוכר.

מיקי שמו

הממוקדות: בבקה בייקרי

פורים 2024, אוזני המן של בבקה בייקרי. אסף אמברם,
אוזני המן של בבקה בייקרי/אסף אמברם
פורים 2024, אוזני המן של בבקה בייקרי. אסף אמברם,
אוזני המן של בבקה בייקרי/אסף אמברם

רשת האפייה והפיתויים של שיר וקורל גורן בחרה בהשתוללות פורימית ממוקדת, אך עדיין בהשתלוללות.

אוזני ההמן שלה מציעות ארבעה מילויים - תמר-אגוז מעט קלאסי, חלבה-קקאו מתקתק ומצוין, שוקולד נהדר כצפוי וגם פרג שהפתיע נמנעי פרג מסורתיים - על בסיס בצק מנצח, חמאתי ופריך. מחיר: 44 שקלים למארז.

בבקה בייקרי

המגילתיות: מאפה נאמן

פורים 2024, אוזני המן של מאפה נאמן. גיל אבירם,
אוזני המן של מאפה נאמן/גיל אבירם

רשת האפייה והקינוחים בהובלת מימי נאמן שייך חוגגת פורים בסימן מגילת אסתר ומשמעויותיה האקטואליות, ועם קולקציית אוזני המן רחבה מאוד, ומשתלמת מאוד.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, מילוי פסק זמן נהדר, מילוי רד וולווט, מילוי שוקולד לבן ואוריאו, בייגלה מלוח ממכר, חלבה ושוקולד, תמרים וקינמון, גנאש שוקולד מריר, קרם לוטוס, קרם פיסטוק וגם גירסה ללא סוכר במילוי פרג ושוקולד. מחיר: 38 שקלים למארז, 89 שקלים לקילו בתפזורת.

מאפה נאמן

הפטריוטיות: ביגה

פורים 2024, אוזני המן של ביגה. אסף קרלה,
אוזני המן של ביגה/אסף קרלה

רשת הקפה והאפייה חוגגת פורים עם הומאז' ישראלי נכון, ועם אופציות מצוינות לנמנעים, לנזהרים ולזוללים.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, אוזני המן בטעם חלבה, תמרים, פרג ושוקולד - כולן ללא גלוטן, וכולן עם בצק שאינו נדרש למבוכה או להסברים, ועומד בפני עצמו בגאון (כלומר, עד ההתנפלות). מחיר: 42 שקלים למארז 250 גרם, 140 שקלים לק"ג, 5 שקלים ליחידה.

ביגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully