וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגג, עם כל האוכל הזה: מסעדה דרוזית חדשה נפתחה בדיוק בזמן

3.3.2024 / 6:00

טיול גלילי, הרפתקה תאילנדית ומפגש פסגה יפואי-חיפאי: החדשות הטעימות של ישראל

מסעדת אונזה, שוק הפשפשים, יפו/יניב גרנות

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - טיול גלילי, הרפתקה תאילנדית ומפגש פסגה יפואי-חיפאי. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

סומאק, זכרון יעקב

מסעדת סומאק, זכרון יעקב. אפיק גבאי,
מסעדת סומאק בזכרון יעקב/אפיק גבאי

ביסטרו מודרני וחדש התמקם בקומת הגג של מתחם מול זכרון, ומציע משם את האוכל המצוין של טארק חביב, בתפריט גלילי-ערבי-דרוזי, ובעיקר ישראלי.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, עלי גפן ממולאים בבישול ארוך, לאבנה ביתית, קובה בשר ופלאפל, חומוס וחציל שלם בטחינה, סלט טאבולה וסלט פיצוחים, עיקריות כמו קבב טלה בסגנון חאלב, תבשיל פרגית, מיקס פירות ים ואוסובוקו טלה עם אורז וגם מלבי סומאק, כנאפה מהטאבון ועוגת גבינה אפויה עם רוטב קרמל לקינוח.

סומאק מטבח גלילי

חדשות האוכל

אוכל, קינוחים ויין ב-29 שקלים: זה כנראה יום ההולדת הכי שמח שראינו

לכתבה המלאה

אליעד דנון מארח את גיא רוזמרין, אונזה

אליעד דנון (אונזה) מארח את גיא רוזמרין (בעתו). ולדיסלב סבישץ',
אליעד דנון וגיא רוזמרין/ולדיסלב סבישץ'

שיתוף פעולה מתבקש ומסקרן כאחד יכניס למסעדה המצוינת בשוק הפשפשים מעט רוח חיפאית תוצרת "בעתו" משוק תלפיות החיפאי, לכדי יומיים מיוחדים, וטעימים - במתכונת של "אוכל טוב על הצלחת, בלי קשקושים". הכי טוב.

יהיו כאן, בין היתר, צלחת דגי ים נאים על קרח, שיפוד שרימפס עם "ריזוטו ערבי", שקדי טלה צלויים בפחם עם ארטישוק ירושלמי קונפי וחמאת מי יוגורט, ירקות שורש צבעוניים צלויים בגריל עם איולי שום מותסס, ספגטיני עם מוסר צלוי, חמאת פפריקה-עגבניות ובוטרגה, וגם ברזאולה בעבודת יד עם פרחי חרדל מוחמצים ואיולי שמנת חמוצה.

כל אלה יוגשו במקביל לתפריט הרגיל, והמיוחד בדרכו, של אונזה - ג'יבנה צלויה עם ריבת כרישה, חומוס פאתה עם יוגורט וחמאה מזוקקת, סשימי לצ'ה דה טיגרה, דגי רשת מטוגנים עם איולי שיפקה ונתח פיקניה עם פירה תפוחי אדמה והוט סוס. והרבה יותר מזה.

אונזה

ארוחות להרפתקנים, בית תאילנדי

קואה קון לק, החדר הפרטי של מסעדת בית תאילנדי. יהונתן בן חיים,
החדר הפרטי של בית תאילנדי/יהונתן בן חיים

מוסד האוכל האסייתי של יריב מללי פוצח במסורת משמחת של ארוחות אינטימיות, המכוונות לסועדים עם יצר מסעות וסקרנות מפותח.

הארוחות, שיתקיימו בכל יום שני (החל מזה הקרוב, ב-4 במרץ) בקואה קון לק, החדר הפרטי של בית תאילנדי, ייקחו את המשתתפים לסיור קולינרי במדינת האיים הנהדרת, ויעשו זאת בעזרת שיתוף פעולה של בתי עסק מקומיים, כחול-לבן.

הראשונים להתארח ולצאת יחד למסע הזה יהיו חברי קוורטט הרי יהודה - יקבי הבוטיק פלאם, ספרה, קסטל וצרעה - שיחברו רוזה, שרדונה וסוביניון בלאן לתפריט שכולל, בין היתר, יאם סום או גונג (סלט דג קצוץ ומטוגן), נקניקיות צ'אנג מאי, מו קרופ (פרוסות ברוסט בשר לבן מטוגנות), מרק עם קציצות שרימפס, אונטריב בבישול ארוך, וגם פלטת קינוחים תאילנדית. מחיר: 480 שקלים לסועד (לארוחה בת 8-11 מנות, לצד 4-5 כוסות יין).

בית תאילנדי

טיול קולינרי ליום האישה, גלילוקה

טיול קולינרי ליום האישה, גלילוקה. גלילוקה,
טיול יום האישה של גלילוקה/גלילוקה

שיתוף פעולה יזמי-תיירותי טעים יוציא לדרך יומיים של אוכל והעצמה בגליל המערבי, בדיוק בזמן ליום האישה הבינלאומי.

המסע, שייערך בימים חמישי ושישי (07-08 במרץ), יחבר את דודי ודניאלה דיין מגלילוקה, את סוכנות הדיגיטל מיראלס, את מלון הבוטיק קאזה בנהריה וכמה מבתי האוכל המוצלחים של האזור, ובהם קונדיטוריה דרוזית, בית קפה בניהול נשי וממלכת שוקולד קסומה, לא פחות.

פרטים נוספים פה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully