וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגבבה, ראשון לציון: את האומץ של השווארמה הזאת חייבים להעריך

26.3.2024 / 6:00

אחד יצא, האחר נכנס. מה הרצל היה אומר על זה?

שווארמה אגבבה. דוד רוזנטל
חדשים באזור. שווארמה אגבבה/דוד רוזנטל

מעטים המקרים, ואפילו נדירים ביותר, שתקישו בגוגל כתובת והוא יתעקש לתת לכם שם של מסעדה ולא של הרחוב עצמו. והנה, בכל פעם שתנסו להקליד "הרצל 2 ראשון לציון" תקבלו את כתובתה של השווארמיה שהפכה ברבות השנים למוסד. אבל רגע, הרצל 2 הרי כבר לא נמצאת בהרצל 2. היא עברה לתחנת דלק ברחוב פריימן. מה עושים? מקישים את הביטוי המטופש "רחוב הרצל 2" או פשוט ניגשים לשם ומגלים שסדרי עולם השתנו.

לכל הטורים של "רוזי הטועם"

לפני כחודש נעקרה הרצל 2 סופית מבסיס האם ובמקומה התקבעה שווארמייה אחרת - אגבבה, "מבית שווארמה שמש". עכשיו, לפני שנמשיך, הרי גם לשווארמה שמש יש סיפור - המקורית היא זו שבז'בוטינסקי ברמת גן, ולה יש סניף גם במתחם הבורסה. לא מדובר באותו שמש, כי אם ברשת שמפעילה שני מקומות אחרים, בנס ציונה וברחובות, שבה, לגמרי במקרה, היא ממוקמת גם כן ברחוב הרצל.

לו רק הגבר-גבר שלנו עם הזקן היה מגלה שהכרזתו בקונגרס באזל תוביל להקמת שווארמיות ברחובות הקרויים על שמו, הוא בוודאי היה גאה במיוחד. אם תרצו, אין זו אגדה בלאפה.

שווארמה אגבבה. דוד רוזנטל
אין אפילו שינוי קוסמטי. שווארמה אגבבה/דוד רוזנטל
את היומרה של אגבבה יש להעריך. הם נכנסו עם אותו מוצר למשבצת של אחת השווארמיות המפורסמות באזור - וזה משהו שדורש הרבה אומץ

אבל עזבו אתכם מבלבולי מוח, אנחנו פה כדי לדבר על מה שיש, לא על מה שאין. את היומרה של אגבבה יש להעריך. לו היו פותחים שם ביזנס של פלאפל או פיצה הם היו מייצרים נישה אחרת. תחת זאת הם נכנסו עם אותו מוצר למשבצת של אחת השווארמיות המפורסמות באזור - וזה משהו שדורש הרבה אומץ, עוד לפני שבכלל התחלנו לדבר על הקרב הקשה הצפוי להם בגוגל.

הגעתי להרצל 2 והתחושה הייתה מוזרה. המבנה אותו מבנה, הוא אפילו לא עבר שיפוץ. אחד יצא, האחר נכנס. לא היו יותר מדי אנשים, כנראה שזאת השעה המוקדמת, 11:30. לאגבבה שני גלגלים - אחד עגל והשני פרגית. חוקת המדור הזה (עמוד 14, סעיף 2.27) קובעת כי במקרים של שני סוגי סיחים יש לקחת פיתה עם עגל (45 שקלים) ועוד חצי מנה מהמין השני, בדרך כלל הודו אבל במקרה הזה פרגית (30 שקלים). התיישבתי ויאללה, להרביץ.

קלאסיק, תל אביב

מהכמות ועד המחיר, ההמבורגר הזה שווה עצירה

לכתבה המלאה
שווארמה אגבבה. דוד רוזנטל
רק שני סיחים, שאחד מהם פרגית. שווארמה אגבבה/דוד רוזנטל
אין סנסציה, אין שואו, אין מסיבה בפה. וכשאתה מגיע להרצל 2, ברמה התודעתית אתה מצפה למסיבה

מתחילים מהקל אל הכבד (זה עוד סעיף בחוקה) - חצי מנת הפרגית. עדיין לא נתקלתי בשווארמה פרגית שתהיה וואו, וגם זאת הייתה בסדר, הדרגה המקסימלית שאליה יכולה שווארמה מזן זה להגיע. הכמות ביחס לחצי מנה הייתה מכובדת ובסך הכול היא די סגרה פינה, עוד לפני המנה העיקרית.

וכעת, לעגל. גם כאן, הכמות יפה, אבל שווארמה עגל מחייבת יצירתיות ודמיון - פה תיבול, שם צנובר, כאן חמצמצות מעודנת, שם נימוחות ובשר קצוץ דק-דק. את כל אלה אין באגבבה. השווארמה מאוד גנרית. היא לא רעה, אבל רחוקה מלהדהים. אין סנסציה, אין שואו, אין מסיבה בפה. וכשאתה מגיע להרצל 2, ברמה התודעתית אתה מצפה למסיבה.

אז כמ"א יצא?

במדד כמ"א (כמות-מחיר-איכות, מ-1 עד 10) הכמות הייתה סבירה פלוס וגם המחיר. באשר לאיכות, הייתה לי בעיה.

שווארמה אגבבה נכנסה לנעליים גדולות ולא הצליחה לספק את הסחורה. אכלתי שווארמות טובות וגרועות ממנה, היא נמצאת במקום טוב באמצע, וזו בדיוק הבעיה שלה. כשאתה מגיע למקום כל כך מרכזי אתה חייב לעמוד בציפיות, אבל החוויה הייתה של מקום גנרי ביותר, בלי ניחוח של חדשנות. החוויה בהגעה לכתובת כל כך מוכרת כמו הרצל 2 הייתה חייבת להיות אחרת. מהבחינה הזאת, אגבבה לא מספקת את הסחורה. ציון 7.

שווארמה אגבבה. דוד רוזנטל
חצי מנה משביעה. שווארמה אגבבה/דוד רוזנטל

בסוף, היה חביב, אלא שאנחנו כבר לא במקום הזה. סצנת השווארמיות כל כך התפתחה, שמגיע לנו יותר. מצד שני, מדובר במקום די חדש, יש לו זמן לשיפור - והתקווה היא שכך אכן יהיה.

seperator

שווארמה אגבבה. הרצל 2, ראשון לציון

  • עוד באותו נושא:
  • שווארמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully