וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ-אפ לוהט וארוחות אש לא פחות: פרויקט הקיימות של יקב הרי גליל

2.4.2024 / 6:00

מפגש, חיבוק וכל האוכל שבאמצע: החדשות הטעימות של ישראל

פרויקט הקיימות 2024, יקב הרי גליל. אסף קרלה,
על הפינה של איטליה וישראל. גאבגול/אסף קרלה

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - מפגש, חיבוק וכל האוכל שבאמצע. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

פרויקט הקיימות 2024, יקב הרי גליל. אסף קרלה,
חיבוק מכיל, ונדרש. פרויקט הקיימות של יקב הרי גליל/אסף קרלה

פרויקט הקיימות של יקב הרי גליל ונספרסו חוזר בפעם השלישית, עם טאץ' צפוני מתבקש וחיבוק מכיל שמנסה לנחם, ולאושש.

דורוז: האוכל הכי טעים של הצפון מגיע לתל אביב. רוצו
הפופ-אפ, הארוחות, הסיורים והסודות: כל מה שצריך לדעת על חודש המטבח הישראלי

האירוע, שיתקיים בשבועיים הראשונים של אפריל, יציע שיתופי פעולה מסקרנים, אירוחים תל-אביביים נדיבים של אנשי אוכל מהצפון, פופ-אפ איטלקי-אמריקני הכי ישראלי שיש, והרבה יותר מזה.

חדשות האוכל

אחת המרפסות השוות בישראל קיבלה סוף סוף את האוכל שמגיע לה

לכתבה המלאה
לונה זרייק ורן שמואלי, פרויקט הקיימות 2024, יקב הרי גליל. אסף קרלה,
מצילי הירקות. לונה זרייק ורן שמואלי/אסף קרלה

תחילה, לשיתופי הפעולה בין המסעדות.

העסק יצא לדרכו ביום שני (01 באפריל) עם ארוחה מיוחדת של אורי ירמיאס (הלוא הוא אורי בורי) עם איתי קושמרו ממסעדת AKA שבנחלת בנימין, וימשיך הערב (שלישי, 02 באפריל) לאיוונט טעים שיאחד בג'ורג' וג'ון את תומר טל ואת עלאא מוסא ממסעדת לוקס בחיפה, ומבטיח "לשים בפרונט את הדגים הבלתי מוכרים".

יום ראשון (07 באפריל) ינחית במסעדת סנטה קתרינה של תומר אגאי את אורן אבני מפיצריית ניאופוליטן החיפאית, לערב "שכולו שיר הלל ליצרנים מקומיים קטנים וקידום החקלאות הישראלית". בתפריט: פיצת גבינות מקומיות עם אוכמניות, פיצה קצ'יו א פפה ופיצה פריטה מטוגנת עם לאבנה, ריבת עגבניות שרי וזעתר.

יממה לאחר מכן, יקבל רן שמואלי את לונה זרייק ("לונה ביסטרו") מנצרת לחלל המעולה כתמיד של קלארו, וירכיב איתה ארוחה מפוארת על בסיס ירקות שאינם מגיעים לדוכנים, והסדרה תיחתם ביום שלישי (09 באפריל) במפגש המבטיח בין גיל דהאן וחיים טיבי (טיבי'ס) במסעדת צ'נה, שעניינו Nose To Tale ותכליתו, בין היתר, קרוקט טלה "שאריות קיצוב".

פרויקט הקיימות 2024, יקב הרי גליל. אסף קרלה,
שיתוף פעולה טעים. פרוייקט הקיימות של יקב הרי גליל/אסף קרלה

במקביל, יוקם יש מאין "Gabagool", פופ-אפ קיימות בהובלת אנשי ILU, שהוא גם מזללה וגם מסיבה, באחת הפינות השמחות של רחוב נחלת בנימין.

המסעדה, שתרוץ לכל אורך השבועיים האלה (ויש לקוות שגם קצת אחריהם), תקים דלי איטלקי מניו ג'רזי בתחומי העיר הלבנה, ובו "מפות מצחיקות של אדום-לבן, תפריט לוח וגיר, הזמנה מהקופה והגשה לשולחן, יין בכוסות נמוכות ואספרסו טוב, פוקאצ'ות עצומות מלאות במיטבולס, בייקד זיטי ותפריט סיציליאני, אבל עונתי". או בקיצור - "אוכל של אמריקנים איטלקים שיושבים על הרחוב, רק שהרחוב הוא נחלת בנימין".

יהיו פה, בין היתר, זיתים מטוגנים ממולאים בנקניקיה מפורקת, "ארטישוק סיציליאני", וגם "סלייס אוף גבאגול" כמובן, שהוא נקניק קופה, לחם וחמאה. אחר כך, ירוצו כריכי מיטבולס עבים, צ'יקן-פארם עם ברוקולי צלוי ורוטב יין לבן, בייקד זיטי כמו שצריך וקינוחי טירמיסו ואופגטו. מקיימים כמובן.

seperator

פרויקט הקיימות של יקב הרי גליל, 01-14 באפריל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully