וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפופ-אפ, הארוחות, הסיורים והסודות: כל מה שצריך לדעת על חודש המטבח הישראלי

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 7:41

בואו רעבים, בואו קשובים, בואו מוכנים

מסעדת אונזה, שוק הפשפשים, יפו/יניב גרנות

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - ארוחות, הפתעות וחשיפת סודות טעימה. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

נופר זוהר. גיל אבירם,
כשהדלתות נפתחות. בתוך הבית של נופר זוהר/גיל אבירם

השנה השלישית שבה מתקיים חודש המטבח הישראלי הייתה זקוקה באופן טבעי להתאמות, ולתיווך נכון יותר של חווית המסעדנות המקומית והצורך הקולקטיבי למעט חום, ולהרבה נחמה. הפתרון הוא "מהדורת בית" של הפסטיבל והחגיגות (שהן, בהתאם לתקופה, לא פסטיבל ולא חגיגות כמובן), שעושה כבוד לבשלנים ולסיפורים, לצלחות ולמנות, ובעיקר לעצמנו.

האירוע, בחסות אמריקן אקספרס, יתקיים בין 27 במרץ ו-12 באפריל, ויציע עשרות אירועים טעימים ברחבי הארץ, ארוחות מיוחדות ושיתופי פעולה מסקרנים, הצצה למטבחים הפרטיים (כן, ממש בבית) של דמויות אוכל מובילות, סיורים בשווקים הצבעוניים ופתיחת דלתות מרשימה, מצפון ועד דרום.

4 ימים של להבות טעם גועשות

דורוז: האוכל הכי טעים של הצפון מגיע לתל אביב. רוצו

לכתבה המלאה
אונזה, שוק הפשפשים, יפו. נועם פריסמן,
זכרונות מהבית. אונזה/נועם פריסמן

אז מה קורה פה, בעצם? עשרים מסעדות ישראליות יציגו לראווה את "תפריט הבית" שלהן (שלוש מנות, לחם ומטבלים ב-230 שקלים לסועד, או 180 שקלים ללקוחות אמריקן אקספרס), שנבנה במיוחד עבור האירוע, על בסיס טעמים ותבשילים מהשורשים ממש, ויהיו אלה ממשיים ומוחשיים או עיוניים ומטפוריים. על הצלחת הכול הולך הרי.

בפועל, תמצאו פה את מסעדת תריסר של ענר בן רפאל פורמן, את רובידה של עמוס חיון במזכרת בתיה, את צמח של אסף אטיאס, אלנה של עומר שדמי ודניאל צור וגם את צ'נה בהובלת גיל דהן.

לצדן, יככבו גם בעתו המצוינת של גיא רוזמרין בחיפה, מרלוזה בגירסתה החדשה והנהדרת של דור אבן, נאיפה של נאיפה מולא, עמק בראסרי של עידו פיינר וגם אוזריה עם אביבית פריאל.

עוד? יהיו גם פיגם של דן זוארץ בעין הוד, כאבכה של משפחת דאוד, סאטיה הירושלמית של אילן גרוסי, הלנה בנמל של עמוס שיאון בקיסריה, ז'קו סטריט עם זכאי חוג'ה, מנרה של יובל פכלר, משייה של גיא אריש וכן חמארה תלפיות של אילן פרון.

חודש המטבח הישראלי. חודש המטבח הישראלי,
חגיגה כחול-לבן. משתתפי חודש המטבח הישראלי/חודש המטבח הישראלי

לבד מהתפריטים הללו, יתקיים גם סשן רחב של "מטבחים מבפנים", ובו כניסה לבתים הפרטיים של אנשי אוכל, ומפגש אינטימי איתם, לרבות הבטחה לחשיפת סודות מעניינת. בין פותחי הדלתות הללו יהיו נופר זוהר, רותם ליברזון, אפרת אנזל (ביחד עם אורן לוקסנבורג, שותפה לפודקאסט "אנזל ולוקסי"), אורלי פלאי ברונשטיין, נדב טל ורינת צדוק. מחיר: מ-260 שקלים לאורח, כולל שלוש מנות וכוס יין.

מחוץ לבתים, ולתוך השווקים, ייצאו לדרכם סיורי אוכל צבעוניים בין דוכנים וחומרי גלם, בתי עסק מיתולוגיים ודמויות מיתולוגיות לא פחות. יהיו פה, בין היתר, עדינה זוסמן בשוק הכרמל, רוית דנינו בשוק תלפיות, נורית פורן בעכו, הדס שמואלי בבני ברק וביפו, נורית הרץ בהרי יהודה וגם טלי פרידמן בשוק מחנה יהודה בירה. מחיר: החל מ-240 שקלים.

במקביל, יתקיימו גם שישה מפגשי "שיח וטעימות" עם יוסי שטרית, שינסו לאתר את "סודות האומאמי הישראלי". המפגשים יתקיימו במתחם אומאמי בקריית אונו ומצהירים מבעוד מועד על "חמישה ביסים מרהיבים ממסעדת היבה", לפחות. מחיר: 250 שקלים.

שיתוף פעולה בין אוהד לוי ממסעדת מאמו ובין מסעדת סקוליארד של דנון יוליד פופ-אפ מפתיע בן שני ערבים (09-10 באפריל) וארבע ארוחות בסך הכול, ובו "פרשנות למזווה הישראלי ולמקומיות", וסירים גדולים שיגיעו למרכז השולחן. מחיר: 360 שקלים.

מסעדת משייה, תל אביב. אסף קרלה,
ישראל על הצלחת. משייה/אסף קרלה

את כל אלה - הארוחות והמפגשים, הסיורים והפופ-אפים - יחתום טקס פרסי המטבח הישראלי, שיתקיים (14 באפריל) במוזיאון תל אביב.

הטקס החגיגי, שנולד כדי להעריך ולהאדיר מצוינות-אוכל מקומית, יעניק פרסים לזוכי 20 קטגוריות, על בסיס תהליכי בחירה מוסדרים ושקופים, והחלטת ועדת פרס מקצועית ומפוקחת.

seperator

חודש המטבח הישראלי, מהדורת הבתים, 27.03-12.04 ברחבי הארץ

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully