וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הדבר המחריד שרואים כשבוחנים תות שדה תחת מיקרוסקופ

8.4.2024 / 0:01

סרטון מטריד שחושף מה באמת זוחל לנו על התותים מטריד את הרשת וצבר מעל 10 מיליון צפיות. אנשים נשבעים שלעולם לא יאכלו שוב תותים - או לפחות ידאגו לשטוף אותם היטב קודם לכן. עבור אלה שמוצאים נחמה בשטיפתם - יש לנו חדשות מצערות

קטיף תותים במושב צופית/צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: אביתר חלימי

יש דברים שעדיף פשוט לא לדעת, לא לראות ולא לשמוע. אם אתם אוהבים תותים, כדאי לכם לצאת מפה עכשיו. תות שדה הוא פרי בריא וטעים, אך מתברר שהוא עשוי להיות שורץ בחרקים כה קטנים שהעין שלנו לא מסוגלת לראותם. חובבי הפרי (שהוא בכלל פרי מדומה) מוטרדים מסרטון שרץ ברשת ומציג את הפרי האדום מתחת למיקרוסקופ כשהוא שורץ יצורים זעירים ומבחילים למראה - גם אחרי שהוא נשטף היטב במים.

לא מדובר במידע חדש וסרטונים דומים כבר שותפו בעבר, אבל 10 מליון איש ראו מתחילת החודש את הסרטון באורך דקה ששיתף פרד דיביאס ב-X. כשהאדם שבסרטון בוחן תות השדה תחת מיקרוסקופ, הוא נותן לנו הצצה לקבוצה של חרקים קטנים שחוגגים להם את הפרי האדום. מיד לאחר מכן הוא שוטף את התות ומראה למצלמה שהיצורים נעלמו, אולם כשהוא חותך חתיכה מהפרי ושם אותה שוב תחת מיקרוסקופ - ניתן לראות מספר תולעים זוחלות להן בתוך הפרי. "בואו נסתכל על תות שדה מתחת למיקרוסקופ", נכתב בסרטון שצבר כאמור למעלה מ-10 מיליון צפיות ו-14,000 לייקים בפלטפורמה.

"זה ידוע שבתותים יש חרקים. השרו אותם במים עם חומץ או סודה לשתייה או מלח למשך 20 דקות ויותר - ותראו", כתב צופה אחד. "בחרקי פירות יש חלבון", הגיב משתמש נוסף. שלישי הוסיף: "אכלתי כל כך הרבה תולעים בחיי". רביעי שכנראה לא ירד לגמרי לשורש העניין הוסיף: "OMG, אני לא אוכל פירות לא רחוצים שוב לעולם!!".

הצפייה על אחריותכם בלבד:

סרטון דומה שותף כאמור ברשתות החברתיות בשנת 2023, לפי ה"ניו יורק פוסט". "עובר עליכם יום טוב היום? אני מצטער שאני הולך להרוס את זה על ידי פרסום תיעוד של תות שדה מתחת למיקרוסקופ", נכתב בסרטון שזכה אז "רק" ל-2.9 מיליון צפיות. הסרטון, שהועלה תחת פסקול מאיים, מראה מדען חותך פרוסת תות ובודק אותה במיקרוסקופ. לאחר מכן, המצלמה עוברת לשקף את הנראה דרך זכוכית המגדלת וחושפת יצורים דקיקים מתרוצצים על פני השטח.

עוד בנושא:
הנקודות הצהובות על התותים אינם זרעים - ותות הוא בכלל לא פרי

ניסינו 7 שיטות לאחסון תותים טריים למשך זמן - וזו המנצחת

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אז מי הם הפולשים וכמה זה מסוכן?

הסרטונים מציגים מינים של קרדיות קטנות שחיות על תותים וצמחיהם - וכן, סביר להניח שאכלתם אותן ואין שום עדות שמצביעה על כך שהם מזיקים לבריאותכם.

סוג אחד של קרדית ידועה בשם קרדית התות, בהתחשב בכך שהן חיות אך ורק על צמחי תות ומטילות שם את ביציהן. קרדית העכביש הדו-נקודתית, שיכולה לחיות גם על צמחים אחרים, אוהבת לחלץ חומרי הזנה מעלים של צמחים קרובים לאדמה, פוגעת בהם ומשאירה אותם עם גוון ברונזה.

מספר מינים נוספים של חרקים חיים על חלקים שונים של צמחי התות. כמה חרקים גדולים יותר מטילים את ביציהם בתוך תותים, אוכמניות וענבי יין, כמו תסיסניות כנפיים מנוקדות (דרוזופילה) שבוקעות בתוך התות לפני שהזחלים שלהן זוחלים החוצה.

לפי ההודעה שפורסמה בנושא: "הכובש של התות הוא למעשה תסיסנית כנפיים מנוקדת (דרוזופילה), זבוב פירות פולשני זעיר מאוד שאוהב להטיל את הביצים שלו מתחת לעורם של תותים ופירות יער אחרים. אלה הופכים לזחלים וזוחלים החוצה מהעור כמו פיניאטה זוחלת ומצמררת". לפי האנטומולוג של אייווה, דון לואיס, "הזחלים בגודל של 1/50 אינץ' ואפילו לא נראים לעין בלתי מזוינת". לדבריו, הפירות המוצעים למכירה בסופרמרקטים לא צפויים להכיל מהם, שכן הקירור הורג אותם. בנוסף, הוא מציין, כי אין שום הוכחה שאכילת היצורים הזעירים האלה, שהם מרכיב בלתי נמנע באכילת מזון שתורבת בשדה, היא מסוכנת. "המציאות היא שלרוב הפירות יש רמה מסוימת של נגיעות חרקים שאי אפשר להיפטר מהן", אמרה סרייאנקה להירי, אנטומולוגית מאוניברסיטת פלורידה, ל-USA TODAY ב-2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully