וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל אחד והבקבוק המקומי שלו: המלצות יין ישראלי לראש השנה

25.9.2024 / 6:00

לחיי שנה שפויה יותר

שמפניה. Giphy
תעשיית היין שלנו עוד כאן. בואו נרים לכבודה כוס/Giphy

כבכל שנה, ישבתי לקראת הסקירה הזו עם עשרות רבות מאוד של בקבוקי יין, כולם ישראליים, כדי לבנות את הרשימה הסופית של מומלצי וואלה לראש השנה 2024, תשפ"ה. כבכל שנה, מדובר ביינות מקומיים בלבד.

זהו אחד משני ימי חגה הגדולים של תעשיית היין המקומית. כשחושבים מה עברה התעשייה בשנה האחרונה, קצת קשה לדמיין שהיא עוד כאן, על רגליה, חיה, משתדלת לבעוט. שהרי חלק לא מבוטל מכרמי היקבים כאן, קטנים כגדולים, ממוקמים באזור המלחמה בגליל העליון.

מעטות, אם בכלל, המילים שיכולות לתאר מה עברו אנשי היקבים הצפוניים, רבים מהם כאלו שיקביהם הפכו להיות אזורים צבאיים סגורים, שאי אפשר בכלל להיכנס אליהם מחמת הסכנה. שנים ארוכות אזכור תמונה שקיבלתי בשבועות הראשונים של המלחמה מיקב גדול בגליל העליון, עם נגמ"שים ברחבת החניה של מרכז המבקרים. הזיה. אז שאפו גדול לתעשייה המקומית, זו שבגליל וזו שבשאר הארץ, על המשך ההתנהלות לאורך השנה הזו, כנראה הקשה בתולדותיהם.

הרשימה הבאה איננה מתיימרת לספק את היינות הכי טובים שיש. תפקידה לתת קצת מכל דבר - במגוון זנים, סגנונות ורמות מחיר - כך שכל חובב יין, מתחיל או מנוסה, יוכל למצוא את הבקבוק המתאים לו, בתקציב הנכון, מ-39 ועד 189 שקלים. הלוואי שתעבור שנה שפויה יותר על הכורמים ויצרני היין בשנה הקרובה. שנה טובה ולחיים!

39-85 שקלים, כולל בקבוק עם תמורה מעולה לכסף

ראש השנה 2024, המלצות יין של אבי אפרתי, 39-85 שקלים. יקבי ראש השנה,
ידידותי למשתמש. יינות לראש השנה/יקבי ראש השנה

ברקן, גולד, קברנה סוביניון 2023, 39 שקלים

יקב גדול ומתועש צריך לדעת לספק תמורה מלאה למעט כסף. אין ספק שזה מה שהיין הנוכחי נותן, ובגדול. המון יין בממש מעט כסף. לא מתוחכם אבל ראוי מאוד-מאוד לסוגו ולשיטתו.

רקנאטי, כרמי גליל, סוביניון בלאן 2023, 65 שקלים

יין מסדרה חדשה של יקב רקנאטי, המתמקדת בכרמים מהגליל. זהו סוביניון בלאן מבוסס כרמים ותיקות (נטעו ב-1992) מכרם בן זמרה ותל פארס. באף ובחיך הדריות ועשבוניות, פרחוניות. יין רענן, שאוחז בחומציות טובה ויש בו משהו חי וחיוני. יופי של תמורה ל-65 שקלים.

טפרברג, אינספייר ארט, גרנאש סירה מרסלאן 2023, 65 שקלים

בלנד ים-תיכוני שמתבסס בעיקר על גרנאש וסירה (המרסלאן נוכח במינון מזערי, לשלמת איזונים). פחות מתובל מהמצופה מיין שמעורבים בו זנים ים-תיכוניים, ויותר פירותי. זהו פרי טוב, רך יחסית, שזוכה לאיזון מחמיצות מדויקת. אלגנטי, ידידותי למשתמש, שייך יותר לקוטב יינות "העולם החדש" מלייננות מסורתית, ומספק תמורה טובה במיוחד ל-65 שקלים.

כרמל, VATS2, לבן 2022, 80 שקלים

בלנד לבן חצי יבש, מבוסס מוסקט קאנלי, גוורצטרמינר ופרנץ' קולומבארד. מבושם, פרחוני, ארומטי במיוחד ואיכותי ביותר. יין אוכל לבן איכותי במיוחד, שמספק תמורה מצוינת לכסף.

מדבר, לבן דרומי 2022, 85 שקלים

פירותיות מאופקת, נימה מינרלית, יובש טוב, חמיצות מאוזנת ומדויקת ואיכות בלתי משתמעת. מה עוד נבקש מלבן מקומי ב-85 שקלים? האמת שלא הרבה.

יקב פיריאטו

יין שעושים למרגלות הר געש, איך חשבתם שהוא ירגיש?

לכתבה המלאה

99-110 שקלים, כולל יין מושלם לארוחת חג מושקעת

ראש השנה 2024, המלצות יין של אבי אפרתי, 99-110 שקלים. יקבי ראש השנה,
באיכות גבוהה ממש. יינות לראש השנה/יקבי ראש השנה

אבידן, קברנה סוביניון 2020, 99 שקלים

מהדורה מוגבלת של קברנה סוביניון מיקב אבידן, אשר הוקם על ידי צינה אבידן, שהלכה לעולמה בטרם עת. זהו קברנה סוביניון מלא, אלגנטי מאוד, פירותי, רך ובעל סיומת ארוכה. המון תמורה לעודף ממאה. יתאים לכל ארוחת בשרים, גם מושקעת.

תבור, סינגל וינייארד, כרם שיפון, ויונייה 2023, 100 שקלים

מלא, סמיך, ארומטי מאוד, בשילוב פרי ופרחים נוכחים אך מאופקים וחמיצות טובה. ויונייה ים-תיכוני במופעו האיכותי והמוצלח במיוחד. זה לא יין ללוגמים מתחילים. הוא עלול להיות פחות מדי פירותי ויותר מדי מורכב. לוגמים מנוסים יותר יידעו גם יידעו להעריך את המצוינות הברורה שלו. חובה לאוהבי הזן והסגנון.

סגל, Petit UF 2021 ,110 שקלים

100% קברנה סוביניון, שהתיישן זמן ממושך (18 חודש) בחביות עץ אלון שרובן (80%) חדשות. פרי אדום רב נוכחות, עשבים ים-תיכוניים, תבלינים, מתקתקות. יין שמהווה סוג של אמצע הדרך בין עולם ישן לחדש. עשוי מצוין וללא כל דופי טכני. יסחוב כל ארוחה בשרית ומספק תמורה טובה ל-110 שקלים.

פלדשטיין, דבוקי 2023, 110 שקלים

יין שמיוצר מאחד הזנים העתיקים ביותר הקיימים בישראל. שורשיו כאן מקראיים. פרי מאופק, פרחוניות, רעננות, חומציות כייפית, יובש טוב ומקדם גסטרונומי מצוין. לבן של אוכל באיכות גבוהה ממש.

119-189 שקלים, כולל יין למביני דבר

ראש השנה 2024, המלצות יין של אבי אפרתי, 119-189 שקלים. יקבי ראש השנה,
טאץ' ים-תיכוני בלתי משתמע. יינות לראש השנה/יקבי ראש השנה

אלכסנדר, סנדרו 2022, 119 שקלים

עוצמתיים, עשירים, עזי הבעה ומוחצנים; כך יינות יקב אלכסנדר היו תמיד. כזהו גם היין הנוכחי, יין "עולם חדש" טיפוסי, עשוי היטב בתחומו, ומייצג ראוי של ז'אנר שאהוב כאן מאוד. בן לוויה לקדירות בשר וטלה.

יעקב אוריה, אלפא אומגה, גוורצטרמינר 2021, 120 שקלים

כתום מבוסס ענבי גוורצטרמינר שתססו על קליפותיהם של היננן יעקב אוריה לעולם לא יהיה דומה בדבר לגוורץ לו כולם רגילים. המאפיין הבולט ביותר כאן הוא היובש העז, ביחד עם מינרליות רבת נוכחות, ביחד עם רכיבי פרי, שמתכתבים עם היובש. מרתק ביותר. למבינים.

נטופה, תל קאסר, מורסיר 2021, 130 שקלים

מבוסס מורבדר בשילוב מעט סירה. אדום-סגלגל, ניחן בפרי אלגנטי ושופע ובמימדי תיבול משמעותיים. חומצה טובה וטאץ' ים-תיכוני בלתי משתמע. יין בשר מוצלח.

מיה לוצ'ה, CSM 2022 ,140 שקלים

ים-תיכוניות היא שם המשחק גם ביין הזה, שמגיע מבית היוצר של קובי ארביב - יינן ראשי ברקנאטי ומי שאוחז ביקב הזעיר "מיה לוצ'ה". תסיסה עם השזרות ובאשכולות שלמים ועבודה ללא משאבות ומיכון הן רק חלק מהיסודות שהופכים את היין הזה לים-תיכוני מסורתי מצוין: דקות גוף, פרי אלגנטי, מאופק, תבלינים ומקדם גסטרונומי גבוה מאוד.

בן חיים, ריזרב, קברנה פרנק 2018, 189 שקלים

יין כמו שביקב בן חיים, השוכן ברמת השרון, אוהבים ויודעים לעשות. עתיר פרי, מלא נוכחות עץ, מתובל, עוצמתי, שרירי, מוחצן ורב נוכחות. עשוי מצוין מסוגו ולשיטתו. לארוחות עתירות בשר.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully