וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוקדת באדום

12.6.2003 / 12:32

הדובדבנים מקשטים באדום עז כל צלחת פירות וכל קינוח. אלינוער רבין טומנת את הפירות המפתים ברולדה נסיכותית של גלידת וניל, שוקולד וקצפת ומכינה רולדה עם פרופיל מושלם. פרוייקט משותף של וואלה! אוכל ומועצת הפירות

יש כאלה שנוסעים אלפי קילומטרים כדי לחזות בפריחת הדובדבן. יפן מצליחה להביא אליה תיירים רבים בעונת הפריחה, וגם בוושינגטון חוגגים לכבודה אירועים מיוחדים. אצלנו עוד לא חוגגים חגיגות פריחה, אבל נהנים מהפירות האדומים והמפתים ובמקומות שונים בארץ גם החלו להנהיג קטיף עצמי, בילוי חביב וטעים לכל המשפחה (לפרטים נוספים ראו קישור בסוף הכתבה).

עונת הדובדבנים נפתחת בזנים האדומים המתוקים, אחריהם מבשיל הדובדבן החמוץ, ממנו מכינים משקאות חריפים, שומרים באלכוהול ורוקחים ריבות, ואז מגיע הדובדבן הלבן, המתוק, הענוג, עם הלחי ורדרדה.

רולדת דובדבנים

חומרים ל-2 רולדות:

7 ביצים
¾ כוס סוכר
1 כוס קמח
2 כפות קקאו

למילוי:
½ קילו דובדבנים מגולענים
4-2 כפות סוכר
½ כוס מים
¼ כוס ליקר דובדבנים
1 כף גדושה קורנפלור
1 חבילה גלידה וניל

לקישוט:
1 מיכל שמנת מתוקה מוקצפת
¼ קילו דובדבנים מגולענים
100 גרם שוקולד מריר מגורר לתלתלים או קצוץ

אופן ההכנה:

1. טורפים היטב את הביצים עם הסוכר מעל אמבט מים חמים. מעבירים לקערת המיקסר ומערבלים עד שהתערובת קרה ותפוחה. מקפלים פנימה את הקמח והקקאו.

2. מרפדים בנייר פרגמנט ומשמנים שתי תבניות בגודל 30x40 ס"מ, שוטחים את התערובת בתבניות. אופים כ-10 דקות בתנור שחומם מראש לחום גבוה, 220 מעלות. מוציאים מהתנור ומהתבנית ומגלגלים עם הנייר.

3. להכנת המילוי, מבשלים את הדובדבנים עם הסוכר והמים מספר דקות. מערבבים את הליקר עם הקורנפלור ומוסיפים לסיר, בוחשים ומביאים לרתיחה. מסירים מהאש ומצננים.

4. מרככים מעט את הגלידה ומערבבים עם תערובת הדובדבנים.

5. שוטחים את עלי הבצק. מסירים את נייר האפייה, מורחים בתערובת הגלידה, עד 3 ס"מ מהקצה. מגלגלים עם המילוי, מניחים כשהתפר כלפי מטה, מכסים ומקפיאים.

6. לפני ההגשה מורחים בקצפת ומפזרים מעל את הדובדבנים והשוקולד.

טיפים והצעה לחטיף

* את הפירות שומרים מחוץ למקרר, כך הם טעימים יותר, מתרככים ומגיעים למלוא הניחוח.

* כדי לגלען את הדובדבנים, יש להיעזר בכלי מיוחד, כמו מגלען זיתים.

* פרי אצילי זה מתחבר טוב עם שמפניה, עם כבד אווז, תרנגול הודו וגבינות צאן.

הצעת הגשה: ממיסים שוקולד לבן עם מעט ליקר, אוחזים את הדובדבנים בגבעול וטובלים אותם בשוקולד. מניחים לצינון על רשת, ומקבלים חטיף נחמד או תוספת למגש עוגיות.

  • עוד באותו נושא:
  • דובדבנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully