וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדת המכולת הסינית

צבי גילת

29.9.2003 / 11:37

מוצרי מזון סיניים כבר נמצאים בכל פינה, אבל למכולת הסינית בשיפולי שוק הכרמל יש יתרון: המסעדה הקטנה שלידה, שמציעה אוכל שקט ומרגיע, ובזול

כשנפתחה היתה המכולת הסינית סוג של אטרקציה בקנה מידה תל אביבי. היה זה מעט אחרי ימי נבואתו של אהרוני, שגילה לעולם את נפלאות המטבח האסייתי, מסעדות מוקפצות נפתחו כנודלס אחר הגשם, גננים מקרוביוטיים זריזים החלו לגדל נבטים, ווק הפך לכלי הכרחי בכל מטבח ששואף להיות מעודכן. אז עלתה השאלה הקיומית המטרידה - מנין ישיגו המעוניינים ערמוני מים, פטריות שחורות, אטריות ביצים או רוטב סטה?

יזם זריז פתח את המכולת בשיפולי שוק הכרמל, וההיצע והמיקום הפכו את המקום לפופולרי והעמיקו את אחיזתה של בייג'ין בעיר ללא הפסקה. בינתיים התחברנו לעולם והעולם התחבר אלינו: מדף רוטבי הסויה במרכולים עמוס, חנויות מכולת שמוכרות ממבחר תוצרת המזרח אפשר למצוא היום לעשרות בתחנה המרכזית הישנה, שמוצריהן נמכרים במחירים הרבה יותר נמוכים, כאלה שגם בוני ארצנו, הסינים, יכולים לעמוד בהם. המכולת הסינית כבר לא לבד, אבל מזה שנים היא נהנית עדיין מיתרון יחסי: יש לה מסעדה צמודה.

זהו מקום פשוט, אף פעם לא עמוס מדי, יעיל וטרי. במטבח הנמצא בין המכולת לחנות מכינים על המקום את המנה שבחרתם מתוך המגוון העצום שבתפריט ועד שהיא מוכנה אפשר להסתובב בין המדפים על יד ולבזבז עוד כמה שקלים על מוצרים שלא תשתמשו בהם. האוכל טעים, עשוי כהלכה, לא מתיימר ומחיריו נוחים ביותר.

היינו שניים אחרי קניה בשוק, הרכב נשאר במגרש החניה הקרוב למסוף כרמלית, עד שנגיע הביתה נהיה רעבים כהלכה, למה לא נשב? מתוך המבחר של כעשרים מנות של דים סאם ואגרולים (15-28 שקל) בחרנו שלוש יחידות של צ'ון גוואן (אגרול ירקות, על בסיס כרוב, גזר ונבטים) ומנה של גי סי פאן גוואן (כולו דים סאם במילוי עוף, פטריות שחורות, ערמוני מים וג'ינג'ר). טעים, אם גם שגרתי למדי.

עכשיו, כשהתברר לנו עד כמה אנחנו רעבים, היה עלינו לבחור משהו רציני יותר מתוך מגוון המנות שעל בסיס אורז, אטריות ביצים ואטריות מאודות.
תפריטים סיניים תמיד מבלבלים אותי, אז סימנתי, כמו בלוטו, שני איקסים, וקיוויתי לטוב. או יוק צאו מאן (זה תמיד נשמע אקזוטי יותר בסינית) היא מנה של אטריות ביצים מוקפצות, רוויה נתחי בקר, חמישה תבלינים, סלרי, פלפל אדום, בצל, נבטים וכו'. היא היתה טובה וטריה.
מולה כיכבה מנת או יוק הו פאן, והפאן שהיא סיפקה היה מבוסס על אטריות אורז רחב, עוף, פלפל אדום ושאר ירקות. יש בתפריט כ-25 מנות עיקריות, רובן במחירים סבירים ביותר של 28-30 שקל, והחוויה כולה, לא רק שהיא נוחה לכיס, נוחה גם לסדר היום: נכנסים, מניחים את הסלים מהשוק, מזמינים, מחכים כמה דקות, אוכלים, שלום שלום.
זו אולי המסעדה הכי דומה למסעדה סינית שכונתית, בלי קשקושים מיותרים. את המנות מכינים שם כל שעות היום, המוצרים נעדרי מונסודיום גלוטומט, התיבול לא עצבני, אוכל שקט ומרגיע שאפשר, תמורת אותם מחירים, גם לקחת הביתה ולא להסתבך בהקפצות שמנוניות במטבח.

"המכולת הסינית". הכובשים 48. טל' 5165601. פתוח: כל יום 12:00-24:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully