וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיי אהבה, כסף וזמן

גיא גיסר

10.2.2005 / 8:42

גיא גיסר מסיים עוד סקירה אלכוהולית עם שני מותגי טקילה ששווה להכיר: "דון חוליו" ו"שינאקו"

עוד שני מותגי טקילה ידועים פחות:

טקילה דון חוליו Don Julio

דון חוליו הוא אחד ממותגי הטקילה המפורסמים ביותר, והוא מפורסם לא רק בזכות איכותו הנפלאה וטעמו, אלא בשל הסיפור העומד מאחורי המשקה. הטקילה נקראת על שם דון חוליו גונזאלס אסטראדה, מייסד המזקקה. כבן למשפחה שעבדה בשדות האגבה במקסיקו, עבד אף הוא בנערותו כאיכר בשדות, עד שב- 1942, בגיל 17, החליט להקים מזקקת טקילה משלו. אביו ודודו, שהיו ותיקים בתחום, עזרו לו לייצר טקילה איכותית מהחומרים הטובים ביותר (רק אגבה כחולה), בזיקוק דודי מסורתי. עם מסורת משפחתית ארוכת שנים אף אחד לא יכול להילחם. בשום מותג של דון חוליו אין שימוש בצבעי מאכל או בחומרי טעם וריח אחרים - הכל נאטורל.

אסטראדה, היום בן שמונים, עדיין מפקח באופן אישי על שדות האגבה שבבעלותו ועל כל תהליך הייצור והיישון, אם כי המנהל הרשמי של המזקקה הוא בנו. הוא חי עם אשתו בגוואדלחרה, אב ל-9 ילדים, סב ל-25 נכדים ואפילו 2 נינים נולדו לו לא מזמן, וכל זאת בזכות 2 כוסות טקילה שהוא מקפיד ללגום בכל יום (כך הוא טוען). בסוף שנות ה-90 נמכרה החברה לתאגיד האלכוהול הענק "דיאג"ו", והקנייה הזו עשתה את שלה - כיום דון חוליו נמכרת ביותר מ- 90 מדינות בעולם, והיד עוד נטויה.

מותגים:

דון חוליו בלאנקו - Don Julio Blanco
המותג הכי פשוט של דון חוליו, והוא כלל לא פשוט: עשוי מ- 100% אגבה כחולה, טעם עדין ומתקתק, צבע שקוף לחלוטין וארומה מעט מפולפלת. אחת הטקילות בלאנקו הכי טעימות ששתיתי, ומתאימה מאוד לשתייה נקייה או להכנת קוקטייל מרגריטה משודרג. 38% אלכוהול.

דון חוליו רפוסדו - Don Julio Reposado
דון חוליו רפוסדו אף היא שונה מטקילות רפוסדו רגילות, בכך שהיא מיוצרת, כמובן, מ- 100% אגבה כחולה, ובכך שהיא מיושנת 8 חודשים בחביות עץ אלון- זמן ממושך יחסית לדרגה הזו. צבעה זהבהב בגלל החבית וטעמה מלא יותר מהבלאנקו. 38% אלכוהול.

דון חוליו אנייחו - Don Julio Añejo
המותג הידוע ביותר של דון חוליו. טקילה מעולה, מיושנת שנה בחביות, בעלת ארומה מעושנת מעט, טעם נהדר וצבע ענברי חיוור. זוהי הטקילה אנייחו שהכי קרובה בטעמה לטעמו של וויסקי - מעושנת, מיושנת, מלאה ומחליקה לגרון עם אפטר טייסט נפלא. מומלצת לשתייה בכוס סניפטר ללא קרח. 38% אלכוהול.

דון חוליו 1942 - Don Julio 1942
גרסה מיוחדת שדון חוליו עצמו החליט לייצר. מדובר בבלנדים מיוחדים ששכנו במרתפי החברה ושימשו את בני המשפחה עצמה, עד שדון חוליו "הואיל בטובו" לשתף את שאר העולם עם מעשה ידיו. מדובר בטקילה שהיא מעין העתק של הטקילה הראשונה שיוצרה במזקקת דון חוליו, ב- 1942- והיא מכילה טקילה בת שנתיים. 40% אלכוהול.

דון חוליו ריל - Don Julio Real
טקילת הפרימיום של דון חוליו, המיושנת לא פחות מ- 5 שנים בחביות עץ אלון, עובדה מדהימה בכל הקשור לעולם הטקילה. צבע הטקילה כהה, אך ורק בגלל החבית, והבקבוק מעוצב כך ש- 2 סמלי צמח אגבה כחולה עשויים כסף מודבקים על הבקבוק, ונדמה כאילו מקיפים את הבקבוק. 40% אלכוהול.

שינאקו - Chinaco

השינאקו, למרות שאיננה מוכרת בכל העולם, נחשבת לאחת הטקילות המשובחות ביותר שיצאו אי פעם ממקסיקו. היא נחשבת לטקילה פרימיום מכיוון שהיא עשויה אך ורק מאגבה כחולה, ומחירה היקר מרתיע, אמנם, את הצרכן הממוצע, אך בהחלט ראוי לאיכות שכזו.

השינאקו קרויה על שם קבוצה של מקסיקאים עשירים בעלי אדמות, שב-1863 אספו נשק ונלחמו בעצמם נגד הכיבוש הצרפתי. בראש הקבוצה האמיצה עמד מנואל גונזאלס, ולאחר הלחימה חזר עם לוחמיו למחוז הולדתו, טמאוליפאס. הוא החל לרכוש באזור שטחי חקלאות עצומים ולאחר שהתעשר והתפרסם, אף נבחר לנשיא מקסיקו בשנת 1880. הוא היה זה שהביא את החשמל למקסיקו-סיטי, הקים את הבנק הלאומי והעצים את רשת הרכבות במדינה. לאחר מותו קיבל את עיטור הכבוד הרשמי של המדינה.

נינו של מנואל, ג'ילרמו, ירש את אדמותיו והשקיע בהן את מיטב כספו. לאחר כמה שנים, היכתה באזור סערת הוריקן אדירה שהחריבה כמעט כל מה שעמד בדרכה, למעט כמה שדות אגבה כחולה. כשראה זאת ג'ילרמו, החליט לנצל את האגבה ולהקים מפעל לייצור טקילה במחוז טמאוליפאס. החלטה זו עוררה רעש גדול מצד יצרני הטקילה במחוז חליסקו, מכיוון שעד אז הטקילה יוצרה אך ורק במחוז שלהם. כך החלה
מלחמת הטקילה.

רק בשנת 1976 קיבלה ממשלת מקסיקו, בראשות הנשיא לופז פורטילו, החלטה להרחיב את האזור שמותר לייצר בו טקילה גם למחוז טמאוליפאס, וייצור הטקילה החל לתפוס תאוצה. המזקקה, שנקראת "טקיליינה לה גונזלנייה", החלה לייצר מותג טקילה חדש וג'ילרמו החליט לקרוא לו "שינאקו", לזכר מנואל הגיבור. תחילה ייצרו את השינאקו בכמויות קטנות, אך ב- 1983 החל ייצוא סדיר של הטקילה הנהדרת לארה"ב ומאז היא נמכרת בכל רחבי העולם.

מותגים:

שינאקו בלאנקו - Chinaco Blanco
טקילה בלאנקו פרימיום אותה רוקחים מ- 100% אגבה כחולה, והיא שוהה במיכלי נירוסטה כ- 30 יום לפני הביקבוק, כדי "להרגיע" את התזקיק. מצוינת להכנת קוקטיילי טקילה משופרים ומשודרגים. 40% אלכוהול.

שינאקו רפוסדו - Chinaco Reposado
גם השינאקו רפוסדו, כמו הדון חוליו רפוסדו, מיוצרת מ- 100% אגבה כחולה, ומיושנת בחביות עץ אלון במשך 8 חודשים. לאחר היישון מתקבל נוזל ענברי ומעט מעושן. 40% אלכוהול.

שינאקו אנייחו - Chinaco Añejo
השינאקו אנייחו נחשבת לטקילה אנייחו המשובחת ביותר כיום, מכיוון שהיא מיושנת לא פחות מ- 3 שנים! בדרך כלל, טקילות אנייחו מיושנות כשנה, וכל טקילה המיושנת מעבר לכך נחשבת ליוקרתית יותר מהאנייחו. לא כאן- 3 שנים תמימות הופכות את השינאקו אנייחו לטקילה בעלת גוף, סמיכה, מעושנת במידה הנכונה וטעימה מאוד. מומלצת ביותר לכל חובבי הטקילה באשר הם. 40% אלכוהול.


לסיום, סתם בשביל המסורת, הרי לכם המסורת המקסיקאית להרמת כוסית טקילה. אם אצלנו בישראל, כמו ברוב מדינות העולם, נהוג לצעוק מילה אחת (לחיים, צ'ירס וכו') ולשתות, במקסיקו הברכה מחולקת ל-4, לפי הסדר הבא:

1. "Salud!" (לחיים)
2. "Amor!" (אהבה)
3. "Dinero!" (כסף)
4."Tiempo Para Disfrutarlos!" (שיהיה זמן ליהנות מהם)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully