וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתוללים בכפר

נגה משל

2.3.2005 / 15:01

פסטיבל האוכל הכפרי יואב יהודה נפתח בסופ"ש הקרוב ומציע אירוח מקומי, טיולים, אוכל, יינות ואמנות. באירוע הפתיחה ביום שישי יציע מועדון יקבי יהודה טעימות יינות בוטיק מלווים בפינוקים טעימים

החמסין שמתרגש עלינו בימים האחרונים מזכיר אמנם את יולי-אוגוסט, אך הצצה מהירה ללוח השנה מזכירה שעכשיו רק מרץ ושהשדות אינם צהובים ויבשים, אלא ירוקים, פורחים ומזמינים.

בדיוק בסוף השבוע השמשי הזה נפתח פסטיבל האוכל והיין ביואב יהודה, אזור המשתרע בין קריית גת ומבואות ירושלים ומקבץ בן גבולותיו פסטורליה כפרית משובצת במטבחים עדתיים, מסעדות, חוות ומספר גבוה של יקבי בוטיק.

בכל אחד מסופי השבוע של מרץ יתקיימו באזור (לא לשכוח רק שעה נסיעה מת"א!) ארוחות ביתיות, סיורים, סדנאות, בתים פתוחים ועוד שפע של אירועים שקשורים לקולינריה ויין, אמנות וטבע.

האירוע הפותח של הפסטיבל מתקיים ביום שישי הקרוב ב"חוות הרועים" ובמרכזו אירוע יין של מועדון יקבי יהודה, המאגד תחת קורת גג אחת את כל היקבים באזור – 25 במספר. באירוע משתתפים גם עמותת שפים למען שלום וחוות הרועים, המארחת את האירוע, תגיש מגבינות הצאן שלה כמו גם מתאבנים נוספים (גבינת חלומי מטוגנת בצ'ילי, לביבות עדשים עם טחינה וסילאן ועוד).

מטרת הפסטיבל, המתקיים זו השנה החמישית ורק גדל משנה לשנה, היא לתת ביטוי למגוון העצום של בשלנים מקומיים עממיים, לפתח אפיקי פרנסה נוספת לתושבי האזור שלא עסקו באירוח עד כה ולטפח את המסעדות הפועלות במקום. במסגרת הפסטיבל ייערך גם "פסטיבל טחינה זהב" ב"מטבח האיכרים" במושב סתריה עם שוק כפרי, תחרות מתכונים וארוחות - הכל סביב טחינה.

האירוע מתקיים ביום שישי, 4 במרץ, בשעה 11:00 בחוות הרועים בשדה משה הכניסה בתשלום (120 ¤) מספר המקומות מוגבל. פרטים על האירוע ועל הפסטיבל בכלל בטל' טל' 08-8502240 או באתר האינטרנט של "תיירות יואב יהודה".

ותזכורת לחובבי היין – תערוכת יינות ישראל

ב-15-17 במרץ תתקיים בבית הסקוטי ביפו תערוכת יינות ישראל השלישית בהפקת "על השולחן". בתערוכה יציגו למעלה מ-60 יקבים את יינותיהם לטעימת ענק.

כמו כן, יציגו בתערוכה גם כ-20 יצרני שמן זית וישתתפו גם יצרנים וספקים של ציוד לתעשיית היין, ציוד להגשת יין, קוסמטיקה על בסיס ענבי יין וספקים של אמצעי אחסון יין.

במסגרת התערוכה יחולקו פרסי הוקרה מיוחדים לשני אישים מתחום היין וכן ליקב "תשבי" על מקוריות בשיווק יין וליקב "ססלוב", הוא יקב השנה של "על השולחן".

מחיר הכניסה לתערוכה (49 ¤, למנויי "על השולחן" – 38 ¤) כולל כניסה, כוסית טעימה איכותית וטעימת חינם מתוך מאות יינות. לפרטים וכרטיסים: 03-6488898 או באתר על השולחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully