וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השנייה ה-25

נגה משל

21.4.2005 / 6:46

איך תעצבו באמצעים זמינים ובלי להיות סופר יצירתיים שולחן חגיגי לפסח? טיפים ועצות מ'טלילי', צמד בחורות המעבירות סדנאות לאמנות האירוח

25 שניות בלבד - זהו פרק הזמן שמוקצב לכם כדי לעשות רושם ראשוני חיובי על האורחים שלכם. אווירה נעימה, שתגרום להם להרגיש רצויים בכל פעם שהם מתארחים אצלכם ובליל הסדר בפרט, היא המפתח להצלחת האירוח, ולפעמים היא משמעותית אפילו יותר מהאוכל עצמו.

"אין צ'אנס שני לרושם ראשוני" - במילים אלה נפתחת סדנת אמנות האירוח של רויטל ולילי - שתי בחורות מפרדסייה, שעד לא מזמן עבדו האחת בבנק והאחת במעבדה סבלו כל רגע, ואחרי שהתפטרו התחילו להעביר יחד סדנאות בנושא עיצוב שולחן וסודות האירוח.

המוטו שלהן הוא שעיצוב שולחן מושקע ויפה, לא חייב בהכרח להיות קשה ורב הוצאות וגם לא מחייב יצירתיות או כישרון מיוחדים. בסדנאות שלהן הן מלמדות איך אפשר באמצעים זמינים ובהשקעה סבירה לעצב שולחן מיוחד במינימום זמן.

פסח, ליל הסדר והחג השני הם הזדמנות מצוינת ללמוד משהו על 'שולחן ערוך' ולתת לו טאץ' קצת אחר מאשר בשנים קודמות. לכבוד החג הנה כמה טיפים כלליים מהסדנה שמעבירות רויטל ולילי וגם עצות יותר ממוקדות לעיצוב שולחן בצבעי זהב ולבן.

לשנות גישה ולדעת לחטט – טיפים כלליים

* שכמתחילים לעצב שולחן צריך דבר ראשון להתכוונן על קונספט: צבע, כלי או אווירה יכולים להיות נקודת פתיחה טובה.

* ברושם ראשוני חוש הריח (ולא הראייה) הוא הכי דומיננטי לכן מומלץ להדליק נרות או לאפות דבר מאפה ריחני ממש לפני שהאורחים מגיעים.

* מומלץ לתת יחס אישי לכל סועד ולשים לו משהו על הצלחת: ברכה קטנה, תפריט הארוחה, כוסית עם פרח וכדומה.

* כשמחפשים בחנויות אביזרים ואקססוריז חשוב מאוד לשנות את הגישה ולדעת לבודד פרטים בחנויות עמוסות ומגובבות. בכל חנויות הפנאי והתחביב, חנויות הכל בדולר, חנויות סדקיות וגם בחנויות טמבור, משתלות וחנויות פרחים ופינות ה'שאנטי' בסופרמרקטים וברשתות הפארם - אפשר למצוא פריטים זולים שיוכלו לשמש אתכם בעיצוב השולחן.

* מפות שולחן הן יקרות ולכן עדיף לקנות בדים על פי מטר (15-20 ¤ למטר) מחנויות בדים. גם אם תלכו לחייט כדי שיסדר לכם את הקצוות זה יעלה פחות מכל מפת שולחן שתקנו והמגוון הוא עצום. בחנויות הבדים יש גם בדי רשת מחוררים במגוון צבעים שאפשר לשים על מפה חלקה והם משדרגים מאוד את מראה השולחן ומתחתם אפשר לשים קישוטים כמו עלים מיובשים, פרחים, אבנים, פאייטים ועוד.

* מהבדים השונים אפשר גם ליצור ראנר באמצע השולחן או לרוחבו מתחת לצלחות.

* בדים של מפה חד פעמית שניתן להשיג בכל סופרמרקט ומגיעים במגוון צבעים יכולים להיות מצוינים בתור כתם צבע באמצע השולחן וכמפיצי ריח טוב אחרי כביסה עם מרכך. מכבסים את הבדים ללא סחיטה, אבל עם מרכך (חום 0-30 מעלות) ואז ניתן לכווצ'ץ אותם ביתר קלות ולהשתמש בהם כאלמנט עיצובי.

* אל תשקיעו כסף בנרות צפים, כל נר קטן בטבעת מתכת יצוף במיםץ

* גם נרות שנמכרים בתור 'מטפטפים פחות' אינם שווים את ההשקעה הכספית שלכם. אפשר לקחת כל נר (רלוונטי בייחוד לנרות ארוכים) ולשים אותו בפריזר לכמה שעות ואז הוא יטפטף פחות.

* בנרות עגולים או מרובעים גדולים הרבה פעמים הפתיל שוקע ואז לא ניתן להדליק אותם פעם שנייה. במקום לזרוק אותם לפח אפשר לשים בגומה או בחור שנוצר מהמסת השעווה, נר קטן ופשוט.

* בחנויות סדקית אפשר לקנות סרטי סאטן בצבעים ועובי שונה וללפף אותם סביב הנרות, לקשור איתם את הסכו"ם ועוד. גם סרטי מתנה ופפיונים יכולים להיות לעזר.

* אלמנט קישוטי זול ומרשים הוא ריסוס פירות, פסטות יבשות, אגוזים, עלי כרוב בספריי זהב או כסף.

* אם מקשטים כל צלחת והמרקייה מפריעה אפשר לערום אותן על השולחן או להגישן עם מרק רק כשמתחילה הסעודה.

* אין מקום על השולחן לכל האוכל? כאמור רושם ראשוני מתגבש ב-25 שניות, אחרי זה אפשר להעביר את הפרחים לשולחן בסלון, את הנרות לשים על אדן החלון וכן הלאה.

שולחן חג בלבן וזהב

מניחים על השולחן בד בצבע לבן או שמנת ועליו בד רשת מוזהב קצר יותר.

בין המפה והרשת ומתחת לצלחת אפשר לשים מפית נייר רגילה בצבע תואם (זהב, ברונזה, כסף או עם דוגמה – הכל לפי טעמכם האישי) ולחסוך את הפלייסמט שהוא יקר כשקונים בכמות גדולה. מתחת לצלחות הלבנות אפשר גם לשים מגש פלסטיק חד פעמי מוזהב ועגול שאפשר לקנות בזול בחנויות הכל בדולר ואחרות. למרות שהוא חד פעמי בשילוב הנכון הוא מעניק נופך חגיגי ומשלים את המראה.

כוסות שתייה מוזהבות – אם יש לכם כוסות שתייה גבוהות וצרות תוכלו לעטר אותם בזהב באמצע פשוט וזול – סקוץ' לניקוי כלים. לוקחים את הסקוץ' פותחים אותו ומוציאים את הספוג ואז משחילים על הכוס ליצירת עטיפה מוזהבת.

עששיות מוזהבות מכוסות יין - קונים מנקי מקטרות מוזהבים (או בצבע אחר) ומלפפים סביב הרגל של כוס היין ואז מעל שפת הכוס. שמים נר וכך נוצרת עששית מוזהבת.

למרכז השולחן ולקישוט הצלחת האישית אפשר לצבוע אגוזי מלך עם ספריי זהב. באגוז מלך יש חור טבעי ואפשר להשחיל אותו על קיסם/שיפוד ארוך, לצרור עם מפית ולקשט בסרט.

עיצוב מעמד ליין – בחנויות פרחים אפשר לקנות בד רשת שיש בו גם חוטי ברזל ולכן אפשר לפסל איתו. לוקחים בקבוק שתייה חותכים את החלק העליון שלו. את החלק התחתון עוטפים במפית או נייר מגבת כדי לעמעם את צבעו (אם הוא לא שקוף). סוגרים בגומיה ואז עוטפים בבד הרשת. אפשר גם לתקוע בבד פרחים ואז לשים את בקבוק היין המוסתר עכשיו בתוך המעמד שיצרנו.


** הסדנאות מועברות על ידי רויטל ולילי, 'טלילי' בכל רחבי הארץ. מחיר לקבוצה של 25 איש 1200 ש"ח, בתוספת נשנושים – 1400 ש"ח. לפרטים: 09-8945844, 09-8945666

עוד רעיונות לעיצוב מקורי

לפני פסח נערכה בפעם השלישית תחרות "שולחן הסדר" של התאחדות המלונות בישראל ומועדון השפים של אסם. בתחרות התחרו שפים מ-9 בתי מלון על הצגת שולחן הסדר הטעים, המעוצב והמקורי ביותר לחג. במקום הראשון זכה: מלון הילטון מלכת שבא, אילת בהנהגת השף בועז דרור. באופן כללי העיצוב שהפגינו המתחרים אינו מתאים לאירוח ביתי, מפני שהוא מורכב מדי (פירמידות זכוכית ושוקולד ומפלי מים) אבל בכל זאת יש כמה טיפים שאפשר גם לאמץ הביתה:

* מאוד טרנדי להגיש מנות ראשונות על כוסות יין וקוקטייל הפוכות. אפשר לשים משהו גם בתוך הכוס ואפשר גם משהו למעלה על הרגל ההפוכה.

* אפשר לקחת חלוקי נחל ולכתוב עליהם בלורד שחור מילים ומושגים מהחג ולפזר על השולחן.

* אם אתם מרססים בצבעי זהב וכסף אגוזים ושקדים יפה להכניס אותם בכלי זכוכית מאורכים ושקופים ולשים במרכז השולחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully