וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר ומזמין: הביסטרו בר בחיפה ממציא את עצמו מחדש

רוני ונועם

28.4.2005 / 8:52

הקפה המיתולוגי של חיפה שדרג את עצמו לביסטרו בר, החליף תפריט ובידל את עצמו לחלוטין מאווירת הקפולסקי הנוסטלגית. לא רק שנעים לשבת שם אפילו טעים, לא יקר והיצע הבר עשיר

יש דברים בחיים שקשורים קשר ישיר לתקופת הנעורים. זה הרגיש מאוד נוסטלגי כשפסענו ועלינו במדרגות "ביסטרו-בר רסיטל", או מה שהיה פעם פשוט, "רסיטל". אז מה אם נועם הוא בכלל רמת-גני במקור (אבל חיפאי בנשמה) ורוני היא בעיקר תל אביבית, אבל גדלה בחיפה? כל זה לא משנה. נוסטלגיה היא נוסטלגיה, עניין של הרגשה. לא תמצאו חיפאית שמכבדת את עצמה שלא עבדה מתישהו בחייה ברסיטל, אם ליום ואם ליותר. עיר גדולה? יותר כפר קטן.

המקום, שהיה פעם מעין גרסה לקפולסקי, עבר שיפוץ מסיבי ונפתח בפורמט הנוכחי לפני כשלושה חודשים עם תפריט חדש. הדבר הראשון ששמנו אליו לב כשנכנסנו היה שהמקום נעים והאווירה בו מזמינה, צעירה ולא משפחתית; בר עגול משובח למראה, נוף של מרגלות רכסי הכרמל, מה צריך יותר? אז זהו, שאנחנו גם באנו לאכול ולשתות משהו ועם כל הכבוד לנוסטלגיה "לא היה בא לנו לאכול קפולסקי".

ליתר ביטחון ולמען הסדר הטוב, פשפשנו בתפריט היינות ובחרנו לנו יין אוסטרלי– מרלו פנפולס, שהתחבב עלינו מאוד. עוד ברשימת היינות המוצעים: יינות מספרד, איטליה, ארה"ב וגם גמלא צברי משובח (70-154 ¤ לבקבוק יין אדום ו- 60-98 ¤ - לבן. אפשר להזמין גם בכוס כמובן).

כדי שנרגיש בבית על ההתחלה, קיבלנו פוקצ'יה טרייה היישר מהתנור תוצרת בית (כמו כל שאר הלחמים) עם ממרח זיתים, עגבניות וחמאה. שהייתה עבורנו פתיחה נחמדה.

בתפריט הבר (29-39 ¤) מצאנו כמה מנות מעניינות, מהן ניסינו גלילת חזה עוף במילוי פטריות וחזה אווז מעושן בשמנת, חרדל ודבש ופיוזילי קלמרי ואצות וואקמה ברוטב קארי אדום ושמנת - שתיהן מעולות. לא כל כך התחברנו לדואט החם-קר במנת כבד האווז ברוטב פירות היער, שמגיע לצד צנימים, וסיימנו את השלב הזה עם רול טונה בציפוי נורי ופאנקו לצד ווסאבי וג'ינג'ר כבוש – יופי של מנה. כל המנות שניסינו היו נדיבות בגודלן.

בשלב זה הרגשנו מוכנים למנות העיקריות. בחרנו בשלוש מנות, אחת מהן המיוחדת של אותו היום- גלילת אנטריקוט במילוי פטה כבשים ופסטו בציפוי פאנקו יפני, שהוגשה עם תפוח אדמה ובטטה. המלצרית ממש התעקשה שנטעם את המנה הזו, והיא ידעה למה –תענוג לחיך (65 ¤).

עוד טעמנו נתחוני שרימפס, פתיתי בייקון ובצל ירוק מוקפצים עם אטריות אורז בצ'ילי וקארי (61 ¤) ומאוד נהנינו - השילוב בין פירות הים לאטריות היה ממש טוב. קצת פחות אהבנו את שיפודי הפרגית על מצע אטריות אורז ונודלס תאילנדי, בצלים ירוקים ובוטנים מסוכרים בחלב קוקוס וצ'ילי (58 ¤) - השיפודים היו לא רעים, אבל האגף התאילנדי היה מוצלח פחות.

ואם פתחנו ביינות ראוי לציין שברסיטל יש גם בירות (קרלסברג וטובורג מהחבית) ובר עשיר בליקרים, וודקות וקוקטיילים אופציונאליים, שעושה רושם טוב למדי, בהחלט מעל לממוצע במסעדות מהסוג הזה, ובמחירים סבירים בהחלט.

בשלב הזה, הלומי יין ואוכל, החלטנו להימתח לאחור ולתת לבטן לעשות את שלה לפני הקינוחים. מתוכם טעמנו שניים אופנתיים למדי- קרם ברולה לא רע, ועוגת שוויצריה מעולה. עוד באגף הקינוחים- סורבה, פאי תפוחים קינמון ועוד (מחירים: 23-25 ¤).

אולי בתל אביב יש המון מקומות שהם לא בר אבל קצת יותר מבית קפה שנעים לאכול בהם צהריים או לקפוץ אליהם בערב, אבל בעיר כמו חיפה ל"רסיטל" המשודרג אין הרבה אחים דומים ונראה כי גם מיקומו בדרך לאוניברסיטה מושך אליו אוכלוסייה צעירה שמשתלבת טוב באווירה החדשה.

לסיום – קינחנו בלימונצ'לו טעים טעים וציטטנו חבר יקר שנוהג לומר:"שיהיה לנו רע - שיהיה לנו ככה".

ברסיטל שלושה תפריטים: עסקיות צהריים (55 ¤, לסטודנטים – 39 ¤) ,ערב ובר שכולל מנות קטנות ומעוצבות (משעה 19:00).

"ביסטרו בר רסיטל", שדרות אבא חושי 101, טלפון: 04-8258112
פתוח: ימי חול ושישי: 9:30-2:00 (או סועד אחרון), שבת: 12:00-2:00

  • עוד באותו נושא:
  • ביסטרו בר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully