וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מלקקים דבש

יעל דרור

23.5.2005 / 8:02

הדיאטנית יעל דרור מציעה לרתום את מגמת הבריאות העולמית לטובת הדיאטה ומזכירה שגלידה מגיעה גם באריזות אישיות מוקטנות וגם בגרסאות דיאט

אחד מסימניו המובהקים של הקיץ הישראלי הוא גלידות חדשות ומחודשות שהחברות דואגות להוציא ולפרסם עוד לפני החמסין הראשון.

פעם, הסיסמה המנצחת הייתה "אריזה משפחתית", ככל שהמוצר היה גדול יותר, כך הוא נחשב לטוב ומשתלם יותר. אבל לאחרונה, מגמת האריזות האישיות והמוקטנות שמאפיינת מארזי גבינות ונקניקים למשל, חדרה גם לעולם הגלידות ומוצרי הדיאט מגוונים יותר מתמיד.

אחד מהחידושים הנפוצים ביותר הוא אותו מותג באריזה מוקטנת. ניתן למצוא במקררים טילונים קטנטנים (59 קלוריות ליחידה) וגם סולרו זעיר (72 קלוריות ליחידה). ישנן גם גלידות בצורת ענני גלידת וניל על מקל בגודל המספיק לילד, ואריזת גלידה בין שני ביסקוויטים (59 קלוריות) באריזה מיניאטורית. מסע הפרסום כוון, אמנם, לילדים, אך כל חובבי הגלידות ושומרי המשקל יכולים ליהנות מכך, בלי נקיפות מצפון.

מגמת בריאות נוספת בתחום הגלידות היא מוצרי הגלידה על בסיס יוגורט, המפחית, בצורה משמעותית, את אחוזי השומן. הטעם משתפר עם תוספת הפירות הטרופיים (מנגו, פסיפלורה ועוד). עם זאת כדאי לזכור שגלידות הסורבה למיניהן, מתאפיינות ב – 0% שומן כי הן מתבססות על מים, פירות וסוכר, אך הסוכר בהם מהווה 40% מערך המוצר.

גם בשוק הדיאטות יש חידושים מתמידים והחברות הגדולות כבר עלו על זה שההכנסה ממוצרי דיאט איכותיים מחזירה את ההשקעה. ניתן למצוא ארטיקים דיאט בטעם וניל, בננה, שוקו, פטל, מלון, פסיפלורה ועוד טעמים מגוונים. הגלידות הדיאטטיות על מקל מכילות 8-49 קלוריות ומאפשרות פינוק מתוק ללא מחיר קלורי גבוה.

מסתבר שסקטור הבריאות הולך וגדל מדי שנה ויצרניות הגלידה ערות לכך. גלידות שטראוס לדוגמה, הודיעו לא מכבר על מחוייבותן לגלידות בריאות יותר והחברה נוקטת מהלכים כדי להפחית את רמות השומן (וביניהן השומן הרווי ושומן הטראנס) במוצרי הגלידות שלה. גם צבעי המאכל המלאכותים שהיו נהוגים במוצרי הגלידה לילדים הוחלפו בצבעי מאכל טבעיים. בין השאר השיקו השנה בשטראוס גלידות קרמיסימו על בסיס יוגורט דנונה המכילות 5% שומן בטעמי אפרסק-פסילורה ופירות יער.

גלידות פלדמן מציגות טילון דיאט (40 קלוריות כולל הוופל) ומגוון שלגוני דיאט (גלידל – 38 קלוריות ליחידה) וקרטיבים קרח (17-19 קלוריות ללא שומן ותוספת סוכר). גלידות נסטלה השיקו השנה גביעי גלידה אישיים של גלידת יוגורט ביו בשילוב סורבה פרי (לה קרמרייה - 1.5% שומן) ומשווקת גם גלידות מופחתות שומן ועם צבעי מאכל טבעיים כחלק ממגמת הבריאות הכללית.

עצה שימושית

גלידות המיובאות מחו"ל, מכילות אחוז שומן גבוה יותר, על מנת לאפשר חיי מדף ארוכים יותר. הגלידות המיוצרות בארץ נחשבות לטריות ואחוז השומן בהן נמוך יותר והן מכילות פחות חומרים משמרים - סיבה טובה לצרוך כחול-לבן.


* יעל דרור היא דיאטנית קלינית במרכז הרפואי שניידר ומנחת סדנאות הרזייה לילדים "קל על המשקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully