וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם הפנים קדימה

גיא גיסר

5.8.2005 / 9:00

הוא ירושה של יינן צרפתי מהמאה ה-18 ותמורת 950 ש"ח לכוסית תקבלו את התערובת היוקרתית ביותר שלו - מה מסתתר בבקבוקי הקוניאק של 'רמי מרטן'

לכל קטגוריית משקאות יש את האָס שלה, המותג המפורסם שבזכותו הרבה יותר אנשים מודעים לקיומה. לוודקה יש את האבסולוט, לג'ין יש את גורדונ'ס, לאייריש קרים יש את בייליס ולוויסקי יש את ג'וני ווקר. יש מקרים שבהם אדם יכיר ויאהב את הבייליס, בלי לדעת שהוא שייך לקטגוריית האייריש קרים, כמו שג'וני ווקר ואבסולוט לא תמיד משוייכים אוטומטית לוויסקי ו-וודקה.

גם לקוניאק יש אָס משלו, והוא שם גדול בעולם האלכוהול. סביר להניח שהרבה שמעו עליו, אבל ספק אם הרוב טעמו ממנו - הקוניאק המוּכָּר והמפורסם ביותר בעולם: רמי מרטן.

הרמי מרטן (Rémy Martin) קרוי על שמו של רמי מרטן, יינן שחי בתחילת המאה ה-18 בצרפת. מרטן היה אחראי על כמה מהיינות המשובחים ביותר שיוצרו באותה תקופה בצרפת, אך לא הסתפק בכך. ב-1724 הוא קנה כרמים בחבל קוניאק, הפיק יינות ופתח מזקקת ברנדי. הברנדי, שהוא כידוע תזקיק יין, מקבל עליו באופן מיידי את השם "קוניאק" ופורץ קדימה.

בקבוקי הקוניאק של רמי מרטן משווקים לפי דרגות יישון שונות, תחת השמות: VS, VSOP ו- XO. כל בקבוק נושא שני ציונים המייחדים אותו משאר הקוניאקים: האחד הוא הלוגו של חברת רמי מרטן- הקנטאור. דמות שחציה אדם וחציה סוס, הלקוחה מהמיתולוגיה היוונית. על פי המיתולוגיה, הקנטאורים היו קשתים מצויינים, אכזריים ופראיים. למרות הרוע המגולם בדמות הקנטאור, אנשי הקוניאק בחרו להדגיש שכמו הקנטאור, גם רמי מרטן "נמצאים עם הרגליים על הקרקע ועם והפנים קדימה".

בנוסף ללוגו הקנטאור מתנוסס על כל בקבוק משפט המפתח:
Fine Champagne Cognac"", שמסביר כי הקוניאק מכיל 100% ענבים מ-2 האזורים המשובחים ביותר בחבל קוניאק: מגראן שמפיין (Grande Champagne)
ו/או פטי שמפיין (Petite Champagne). עובדה זו מציינת, למעשה, כי הקוניאק של רמי מרטן מיוצר מהחומרים הטובים ביותר, ושאצלם אין שום פשרות בכל הנוגע לחומרי הגלם ואיכות המשקה הסופי. כל בקבוק קוניאק של רמי מרטן מכיל בלנד של עשרות ולפעמים מאות קוניאקים שונים ממחסני היישון במזקקה. הקוניאקים מיושנים בדרגות שונות, והכל על מנת להגיע לטעם האחיד של הקוניאק.

את הרמי מרטן מכירים בישראל כבר עשרות שנים, והוא קיבל את כינוי החיבה "רֶמִי". "ברמן תביא שתיים רמי" הוא משפט שכל ברמן ממוצע אמור לשמוע לפחות פעם בערב, כשהמהדרין יקראו לו "רָמִי" כמו החבר מהעירייה, ולעתים אף "ריקי מרטין", כי זה נשמע דומה. לרמי מרטן מגוון רחב מאוד של מותגים, חלקם מוכרים יותר, וחלקם כמעט ולא נמכרים בארץ.

"רמי מרטן VS גראן קרוּ"

רמי מרטן גראן קרו (Rémy Martin Grand Cru) ידוע יותר בכינויו "רמי מרטן VS". מדובר בקוניאק 40% אלכוהול, המכיל בלנד של ענבים מאזור פטי שמפיין, והקוניאקים שבו מיושנים לפחות 3 שנים. זהו קוניאק חביב, שבחברה ממליצים לשתות אותו כמו באסיה: לערבב עם קרח ופיסטוקים או פשוט לטעום אותו נקי כמו שהוא. זהו מותג שלא כל כך מוכר בארץ, וגם בעולם הוא פחות ידוע מאחיו הגדול.

רמי מרטן VSOP

רמי מרטן VSOP Rémy Martin) VSOP) הוא המותג הנמכר והמפורסם ביותר של החברה. מדובר בקוניאק 40% אלכוהול, המכיל קוניאקים המיושנים מינימום 4 שנים, ומבוססים על ענבים מ- גראן ופטי שמפיין.

הבקבוק הירקרק של רמי מרטן VSOP הוא אחד המוּכָּרים בעולם, אך לאחרונה החליפה החברה את העיצוב והתווית קיבלה גוון אדום. אם נתקלתם בבקבוק החדש, אין חשש - זהו אותו מוצר בדיוק. ה-VSOP של רמי מרטן הוא הקוניאק הנמכר ביותר בקטגוריה זו. על כל 2 בקבוקי VSOP שנמכרים בעולם, אחד מהם יהיה של רמי מרטן.

רמי מרטן XO ספסיאל

רמי מרטן XO ספסיאל (Rémy Martin XO Special) הוא המותג הידוע יותר בשמו "רמי מרטן XO". מדובר בדרגת הפרמיום של רמי מרטן. ה-XO מורכב מקוניאקים בדרגות יישון שונות, 40% אלכוהול, רובם בני 12, אבל יש קוניאקים בני 6 שנים לצד בני 12, וחלקם מגיעים אף ל-30 שנה. הערבוב יוצר קוניאק כמעט מושלם, מבחינת איזון בין העץ לטעמים הפירותיים שבו. כוסית XO בארץ נמכרת בין 120-170 ¤ לכוסית, ורבים מהשתיינים הקבועים שלו החלו לשתות אותו בעיקר כי הוא נתפס כמשקה יוקרתי, ולאו דווקא כי הוא באמת טעים להם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

רמי מרטן קלאב

רמי מרטן קלאב (Rémy Martin Club) הוא ורסיה מעט שונה לרמי מרטן VSOP הרגיל. אמנם מבחינת יישון הוא זהה ל-VSOP הרגיל, אך הוא מורכב מבלנד שונה: 70% מהענבים מגיעים מגראן שמפיין, ו- 30% מגיעים מפטי שמפיין. (40% אלכוהול).

רמי מרטן אקור רויאל

רמי מרטן אקור רויאל (Rémy Martin 1738 Accord Royal) הוא מותג שיווקי, יותר מאשר ייחודי באמת. השם מוקדש למלך לואי ה-15, שבשנת 1738 נתן אישור לרמי מרטן להרחיב את שטח הכרמים שברשותו, ובכך הפך אותו ליצרן הקוניאק הגדול ביותר של אותם הזמנים. לכבוד אותו מלך ואותה שנה, הוציאו רמי מרטן מותג שווה ערך לקוניאק ה-VS הרגיל, אך מכיל 65% ענבים מגראן שמפיין ו- 35% ענבים מפטי שמפיין, ו-40% אלכוהול. אמנם לא כל אחד יבחין בהבדלים, אבל בתור קוריוז זה נחמד, ולעשות כבוד לרגעים היסטוריים זה תמיד דבר טוב.

רמי מרטן XO אקסלנס

רמי מרטן XO אקסלנס (Rémy Martin XO Excellence) הוא הגרסה האיכותית יותר של דרגת ה- XO הרגילה של רמי מרטן. מדובר בקוניאק המכיל 85% ענבים מגראן שמפיין ו-15% מפטי שמפיין, מה שמבטיח איכות גבוהה יותר. והקוניאק הצעיר ביותר שבו שכב בחביות 10 שנים. רוב הקוניאקים שבו מיושנים 15 שנה, כשהזקן ביותר בן 37. מכיל 40% אלכוהול.

רמי מרטן XO פרמייר קרו

"רמי מרטן XO פרמייר קרו" (Rémy Martin XO Premier Cru) הוא גרסה איכותית יותר לדרגת ה XO, כשהפעם השינוי הוא בענבים. הבלנד מורכב מ-100% ענבים מגראן שמפיין. 350 הקוניאקים שבו מיושנים בין 10 ל-40 שנה, וניתן למצוא אותו בעיקר בחנויות הדיוטי פרי השונות בעולם.

רמי מרטן אקסטרה

רמי מרטן אקסטרה (Rémy Martin extra) מהווה את דרגת הפרמיום של ה-XO של רמי מרטן (כמה פרמיום על דרגה אחת...). הבקבוק היפהפה מעוצב כדקאנטר זכוכית שקוף, בקבוק רחב ובסיס עבה במיוחד, משווים למותג מראה אקסלוסיבי במיוחד.

האקסטרה מכיל יותר מ- 600 סוגי קוניאק שונים, כשהצעיר ביותר בן 10, הזקן ביותר בן 50, והממוצע נע בסביבות 35 שנה. 90% מהענבים מהם הקוניאקים מיוצרים מגיעים מגראן שמפיין, ו-10% מפטי שמפיין.

רמי מרטן לואי טרז

הקוניאק ב-ה' הידיעה. זהו, ללא שום ספק, הקוניאק המשובח ביותר שקיים כיום, והוא מושא נפשם של כל חובבי הקוניאק באשר הם.
הלואי טרז קרוי (Louis XIII), איך לא, ע"ש לואי ה-13, מלך צרפת בין השנים 1610-1643, שהיה בקשרים ידידותיים עם משפחת מרטן, ולכן זכה לכבוד שהקוניאק ייקרא על שמו. הקוניאק עצמו מורכב מלא פחות מ- 1,200 קוניאקים שונים המעורבבים יחדיו לידי יצירת מופת אחת גדולה.

כל הענבים מגיעים מהאזור האיכותי ביותר-גראן שמפיין, הקוניאק הצעיר ביותר בתערובת הוא בן 40 שנה, כשקוניאקים בני 100 שנה משתתפים בערבוב הגדול. יישון הקוניאקים של הלואי טרז נעשה בחביות עץ לימוזין ישנות במיוחד, הנמצאות במחסנים נפרדים ממחסני היישון הרגילים. החביות עצמן הן דקות כמעט בחצי מחביות יישון רגילות, ולכן הרבה יותר אוויר נכנס, בא במגע עם הקוניאק והופך אותו ליבש ועוקצני במיוחד.

גם לבקבוק יש סיפור משלו. הבקבוק, יותר נכון הדקאנטר, המכיל את הלואי טרז, הוא רפליקה של בקבוק עתיק שנמצא בחפירות ליד העיר ז'רנה, שבחבל קוניאק. באותה עיר התחוללו קרבות עזים בשנת 1569 בין קתולים ופרוטסטנטיים, ו-300 שנה מאוחר יותר נמצא הבקבוק ונרכש ע"י רמי מרטן- האיש, לא הקוניאק.
בקבוק של לואי טרז נמכר בכ- 1,400$, ומחיר כוסית בבר עשוי להגיע ל- 950 ₪.

לפני כמה שנים הוציאה חברת רמי מרטן ורסיה שונה לבקבוק של הלואי טרז, כאשר הוא שובץ ב- 4 יהלומים במשקל של 2.9 קראט, והוא נמכר במחיר עממי של 19,500 ליש"ט לבקבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully