וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון אוהבי החצילים

סמדר ולטר

6.9.2005 / 6:24

סמדר ולטר מתה על חצילים מכל הסוגים ובכל השילובים ומפרגנת 3 מתכוני סלטים זריזים, מגוונים וטעימים

אני אוהבת חצילים. יותר מכל ירק אחר. אם היה (למה אין, באמת?) ארגון אוהבי החצילים, הייתי יכולה להיות יושבת הראש שלו. הייתי מארגנת כנסים בהם כל המשתתפים היו משווים מתכונים, מבשלים חצילים ומתענגים על התוצאות. הייתי מכריזה על יום החצילים הבינלאומי, בו היו מלמדים בבתי-הספר על חצילים, משדרים תוכניות בישול המוקדשות לחצילים, ותולים דגל עם תמונה של חציל על כל תורן. לכל אחד מחברי הארגון הייתה תעודת אוהב חצילים רשמי, וסטיקר "אני ♥ חצילים" על השמשה האחורית ברכב.

משהו בו, בירק הכהה והמיוחד הזה, עושה לי את זה. כשאני פוגשת את החצילים בסופר אני בוחרת אותם אחד-אחד, לא מהססת לעשות ג'אגלינג במרכז הסופר, בניסיון למצוא את החצילים הקלים ביותר. כשאני פוגשת בחציל בלאדי מדובר באושר עילאי, כי כל מה שאומרים על החצילים האלה הוא נכון. הם באמת נראים כמו מניפה, או חצאית קפלים לא מסודרת, הם באמת טעימים יותר וגם נשמרים טוב יותר. אבל זה לא אומר, חלילה, שאני מפלה לרעה חצילים רגילים. כל חציל טוב בעיני ועוד לא פגשתי חציל שלא אהבתי.

את החצילים אני אורזת יפה בשקית וכבר בדרך הביתה מדמיינת איך אקלה אותם בתנור, אטגן, או אאדה ולאיזה רכיבים אחרים אחבר אותם. כנראה שהחצילים אוהבים אותי בחזרה ועושים כמיטב יכולתם לא להיות מרירים. כל סיפורי ה"זוועה" על חצילים מרים שהושלכו לפח, מעולם לא קרו לי וזה גם הזמן לגלות שמעולם לא המלחתי חציל ונתתי לו להגיר נוזלים. אף פעם לא מצאתי סיבה הגיונית לעשות את זה.

אני יודעת, יש המון מתכוני חצילים. אחת ממעלותיו הגדולות של החציל, היא יכולת ההתחברות שלו עם כל דבר כמעט והתוצאות הטעימות שמתקבלות בכל מצב ובכל שילוב. כמעט כל דבר שתעשו עם חצילים יהיה טעים. אפשר לקלות, לטגן, לבשל או לאדות, ולערבב עם כל דבר, מגבינה לבנה עד רוטב סויה. אפשר להכין מהם פשטידות, לכבוש אותם בחומץ, והרשימה עוד ארוכה.

הפעם נתמקד בסלטים מחצילים מטוגנים, מאודים או מבושלים. שלושת המתכונים הם קלים וטעימים, וינצלו כל חציל מהמגירה שטרם החלטתם מה לעשות איתו.

אני מבטיחה, בעתיד יהיו גם מתכונים מחצילים קלויים וגם פשטידות חצילים. לא אקפח אף אוהב חצילים. כיושבת ראש ארגון אוהבי החצילים אני צריכה להתחשב בכולם, לא?

סלט חצילים מהיר חמוץ-מתוק

מעין תבשיל. מהיר, קל להכנה ובעל טעם נפלא.

חומרים:
2 חצילים בינוניים, בערך חצי קילו סה"כ
1 כף שטוחה אבקת מרק עוף
3 כפות שטוחות סוכר
2 כפות שמן רגיל או שמן זית
2 כפות מיץ לימון

אופן הכנה:
1. חותכים את החצילים, מבלי לקלוף, לקוביות גדולות. משתדלים שבכל קובייה יהיה צד אחד עם קליפה. זה ישמור על קוביות החצילים שלא יתפרקו בבישול לכדי עיסה. מעבירים את הקוביות לסיר בינוני.

2. מוסיפים את כל שאר החומרים ומערבבים. מכסים ומבשלים על אש בינונית, לא גבוהה מדי, במשך 20 דקות. מקפידים כל כמה דקות להרים את המכסה, לערבב ולוודא שהתחתית לא נשרפת. אם מתחיל להיחרך, מנמיכים את האש.

זהו. מחסלים הכול ישר מהסיר כשעוד חם (הולך מצוין עם לחם טרי) או מצננים ושומרים במקרר.

סלט חצילים ועוד

מגוון, צבעוני וטעים.

חומרים:
1 חציל בינוני
1 כף שמן רגיל או שמן זית
כ-1/2 סלסלה פטריות שמפיניון טריות (בשעת דחק אפשר להשתמש בקופסת פטריות משומרות)
2 פלפלים אדומים
4-5 מלפפונים חמוצים
כחצי כוס זיתים ירוקים או שחורים או גם וגם
2 כפות חומץ
1/2 כפית מלח
1 כפית פלפל שחור

הכנה:
1. קולפים את החציל וחותכים לקוביות קטנות. מחממים את השמן במחבת, מוסיפים את החציל ומטגנים-מאדים על אש בינונית, תוך ערבוב, עד שהקוביות רכות.

2. בינתיים חותכים את הפלפלים, הפטריות, המלפפונים החמוצים והזיתים לקוביות קטנות, בערך בגודל קוביות החציל, כדי שיהיה אחיד ויפה לעין.

3. מערבבים עם החציל בעודו חם. מוסיפים חומץ, מלח ופלפל ומערבבים היטב. מגישים מיד או שומרים במקרר.

סלט חצילים ופלפלים ברוטב עגבניות

חצילים ופלפלים, הזוג המלכותי, בסלט טעים עם רוטב.

חומרים:
1 חציל גדול
3 פלפלים אדומים
2 עגבניות, אפשרי שיהיו רכות
קופסה בינונית של רסק עגבניות (260 גרם)
3 כפות שמן רגיל או שמן זית
4 שיני שום
1/4 כוס מים
1 כפית סחוג או טבסקו, אפשר להוסיף עוד אם אוהבים חריף
1 כף חומץ
1 כף סוכר
1/2 כפית מלח
1/2 כפית פלפל שחור

הכנה:
1. חותכים את החציל, מבלי לקלוף, לקוביות בינוניות. חותכים את הפלפלים והעגבניות לקוביות בינוניות. פורסים את השום לפרוסות דקות.

2. מחממים 2 כפות שמן במחבת גדולה ומוסיפים את החציל. מטגנים עד שמתרכך מעט, מוסיפים את הפלפלים ומטגנים-מאדים עד שהכול רך. מעבירים לכלי.

3. באותה מחבת מחממים כף שמן, מוסיפים את העגבניות, רסק, שום, מים, סחוג או טבסקו, חומץ, סוכר, מלח ופלפל. מערבבים ומטגנים כ-3-5 דקות, עד שמתקבל רוטב אחיד. מערבבים בעדינות עם הפלפלים והחצילים. מגישים מיד, חם, או מצננים ושומרים במקרר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully