וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקר של אלופים: בראנצ'ים

נגה משל

9.12.2005 / 8:22

חובבי בראנצ'ים ארוכים שנמתחים עד הצהריים או לחלופין מי שנוהגים לוותר על ארוחת בוקר, ימצאו בספר של אלינוער רבין "ארוחת בוקר" חוויה מרעננת ומתקנת

את אלינוער רבין פגשתי לראשונה כשעבדנו לפני מספר שנים יחד על פרויקט פירות משותף ב"וואלה! אוכל". רבין, שמאחוריה שנים של עריכה וכתיבה על אוכל והמון ניסיון בבישול וייעוץ, התעקשה שבקרדיט שלה אכתוב "בשלנית ולא "שפית", ואני, שצניעות היא תכונה שמרשימה אותי, הבנתי שיש לי עסק עם אדם נדיר ומיוחד. מעבר לכך, המתכונים שאלינוער נותנת הם תמיד פשוטים, כאלה שאפשר להתקין במטבח הביתי, וניצוץ המקוריות שבהם אינו טמון בחומרי גלם פומפוזיים או בהיכנעות לטרנדים חולפים, אלא בחיבור חדש בין חומרים, הגשה נעימה לעין וקשר נכון למקום ולזמן.

מאז, שמחתי להיתקל בשמה בהקשר של תכניות בישול ("צוקריה של ניר צוק), ספרים שהכנסתם תרומה ("40 עד 40") וכאלה שמציעים מנות דיאטטיות, אך טעימות ("Diet & Fun"). כעת הוציאה אלינוער ספר חדש - "ארוחת בוקר", שמוקדש כולו לארוחה שכולם אוהבים לפספס בבית, אבל להתענג עליה בבתי קפה.

הספר, עם צילומים שיורדים לפרטים הכי קטנים כמו טקסטורת השתי וערב שהותיר בד החיתול על גבינת השמנת והנקודות של התותים בריבה, מחולק לפרקים (חביתיות ופנקייקס, ביצים, גבינות, ירקות, דגים, פירות וגרנולה ועוד) ומתאפיין בלובן וניקיון ממש כמו שבוקר של יום חדש צריך להרגיש. מי שמתקשה להרכיב לבד ארוחת בוקר מפנקת ועשירה יוכל להיעזר גם בתפריטים המוצעים לארוחת בוקר של שבת, ארוחה במיטה, ארוחת בוקר לילדים וארוחת בריאות. חבל רק שהתפריטים מעטים מדי כי לפעמים מלאכת הרכבה נכונה היא זו שמשיגה את האפקט הרצוי.

אבל המסר הכי חשוב בספר הוא שארוחת בוקר מושקעת גם אם היא רק בשבתות, חגים וחופשים, היא חוויה שחבל לוותר עליה גם אם נעזרים בדברי מאפה קנויים (שמן הסתם דורשים יותר זמן והתעסקות), מוציאים מאפינס מהמקפיא ומוסיפים פרי חתוך, גבינה טובה וריבה. או כמו שאלינוער אומרת: "הארוחה לא צריכה להיות כרוכה בהכנת מאכלים גוזלי זמן, צריך רק להגיש אותה בחן, חיבה והמון תשומת לב. פירות אינם מעוררים סערת רגשות עד שהם מוגשים חתוכים בגביע זכוכית..."

גבינת שמנת

חומרים:
גביעי שמנת חמוצה

מרפדים מסננת בבד חיתול כשהשוליים מחוץ למסננת. שופכים את השמנת לתוך הבד, מכסים ביתרת הבד. מעמידים את המסננת על קערה אליה ניגרים הנוזלים. מאחסנים במקרר 2-3 ימים, עד שהשמנת לא מפרישה יותר מים. מדי פעם מרוקנים את המים שהצטברו בקערה.

פנקייקס אוכמניות

חומרים ל-6-8 סועדים:
2 כוסות קמח (300 גרם)
2 כפות סוכר
2 כפיות אבקת אפייה
1 כפית סודה לשתייה
2 ביצים טרופות
1 ¾ כוסות חלב (430 מ"ל)
30 גרם חמאה מומסת
150 גרם אוכמניות טריות או קפואות
להגשה: סירופ מייפל חם

במעבד מזון מערבבים את הקמח, הסוכר והאבקות. מוסיפים את הביצים, החלב והחמאה ומערבלים רק עד שהחומרים מאוחדים. מעבירים לקערה וממתינים רבע שעה. מערבבים פנימה בעדינות את האוכמניות.

מחממים היטב במחבת כבדה. מורחים את המחבת במעט חמאה ובעזרת כף שוטחים פנקייקס, כל אחד בערך ¼ כוס מהתערובת. כאשר הקצוות זהובים ובמרכז מופיעות בועות הופכים את הפנקייקס ומטגנים כדקה נוספת.

מגישים מיד, עם סירופ מייפל שחומם במיקרוגל.

סלט מטיאס עם פטריות ובצל ירוק

חומרים ל-8-10 סועדים:
6 פילטים מנוקים של מטיאס
מיץ משני לימונים
2 חבילות בצל ירוק
250 גרם פטריות שמפיניון קטנות חצויות
1 לימון פרוס
1 כפית גרגרי חרדל
1 כפית גרגרי פלפל שחור
½ כפית גרגרי פלפל אדום
2 עלי דפנה
שמן תירס

חותכים את פילה המטיאס לפרוסות בעובי 2-3 ס"מ ושמים בקערה, יוצקים מעל מיץ לימון וממתינים כ-15 דקות. מוציאים מהלימון.

פורסים את הבצל הירוק לפרוסות בעובי ½ ס"מ, החלק הלבן והירוק.

מסדרים בצנצנת שכבות של המטיאס, הבצל הירוק, הפטריות ופרוסות לימון. מוסיפים את גרגרי החרדל, הפלפל השחור והאדום ועלי הדפנה. מכסים בשמן ושומרים במקרר 24 שעות לפני ההגשה.


* "ארוחת בוקר", כתבה: אלינוער רבין, צילום: יואל מזרחי, הוצאה לאור "גאיה" מבית מדיה דיירקט, מחיר: 88 ש"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully