וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפים מאוהבים

12.2.2006 / 15:28

שלושה שפים, שלושה סגנונות, שלושה מאהבים קולינאריים פוטנציאלים שייתנו לכם עצות לוולנטיינ'ס, כדי שלא תישארו לבד.
ב-14.2.06 תוכלו להתקיל online את השף אורן גירון והשף מתן אברהמס בכל שאלה על אוכל ואהבה שתעלה לכם בראש, והשף ניר צוק עם קטעי וידיאו במיוחד לוולנטיין. אז הנה קצת אינפורמציה על השפים שלנו, ומשהו על איך הם רואים אוכל ואהבה

השף אורן גירון

אורן גירון הוא בוגר בית הספר היוקרתי "Le Cordon Bleu" בלונדון. את לימודיו בבית הספר סיים בהצטיינות יתרה בשני מסלולים: בישול ואפייה, אשר הקנו לו את התעודה המקצועית ביותר בתחום: "LE GRAND DIPLOME". בתור הישראלי הראשון שלמד בסניף לונדון, השאיר אחריו גירון הצעיר נעליים גדולות למלא לישראלים הרבים שהגיעו אחריו. במהלך לימודיו בחו"ל עבד אורן במיטב מסעדות לונדון המוכרות ממדריך "מישלן".
בזמן שהותו באנגליה, פנה לבית הספר דוכס עשיר וביקש שישלחו אליו שני תלמידים בוגרים שיעבדו במטבחו בשבוע הציד המסורתי שלו. מכיוון שאורן סיים כמצטיין, הוא נבחר יחד עם חברה נוספת לצאת בלימוזינה מלונדון לסקוטלנד ולבלות במטבחו האדיר של הדוכס. במהלך אותו שבוע, הוא זכה להכין בין השאר ארוחת צייד לבית המלוכה האנגלי בנוכחות המלכה אליזבת, הנסיכה דיאנה המנוחה והנסיך צ'ארלס. "עדיין אני זוכר כיצד נכנסה הנסיכה דיאנה למטבח להודות באופן אישי", למי שלדבריה "הכין את המעדנים הללו". כיום אורן מנהל את "עושים בישול", מרכז קולינארי למקצועות הבישול והאפיה, בו מתנהלות סדנאות למקצוענים וחובבים, ובו גם תוכלו למצוא חנות שמחזיקה חומרי גלם נדירים וכלי מטבח שקשה למצוא במקומות אחרים.

אוכל ואהבה
אז הנה כמה מילים של אורן על אוכל ואהבה: "השילוב האולטימטיבי, תמצית החיים. אוכלים כדי לחיות, חיים כדי לאהוב. אוכל היא אחת מהנאות החיים הגדולה ביותר. בישול ואפיה עוד יותר. וכששניהם מתחברים לזוגיות ולאהבה- הניצוצות היסטריים. את בת זוגי האהובה הכרתי דרך האוכל. בינות לקשקשי הדגים, ערמות החסה וטפטופי השמן צצה לה אישה חמה, סקסית ומושכת. מיד היה ניצוץ ומשם הדרך אל האושר הייתה קצרה. האוכל והאהבה העזה הם הדבק שמחבר בינינו עד היום. בעבודה ובבית.

והנה גם מתכון שמדגים את התיאוריה הנ"ל:

עוגיות ג'ינג'ר מאוהבות
החומרים :
200 גרם חמאה קרה
300 גרם קמח תופח
100 גרם אבקת סוכר
10 גרם ג'ינג'ר טחון
5 גרם קינמון
3 גרם אגוז מוסקט טחון
1 ביצה
1 חלמון
סוכר לבן לרידוד

אופן ההכנה:
מכניסים את כל החומרים היבשים והחמאה למעבד מזון ומפעילים עד קבלת תערובת פירורית. מוסיפים את החלמון והביצה ומעבדים לבצק אחיד. עוטפים בניילון נצמד ומצננים לשעה. מרדדים על משטח מקומח ומסוכר (עליו בזקנו הרבה סוכר) לעלה בעובי ½ ס"מ, קורצים לצורת לבבות (או כל צורה אחרת) ומניחים על תבנית מרופדת בנייר אפיה. מחממים תנור לחום של 180 מעלות ואופים כ-20 דקות. מצננים ומאחסנים בכלי אטום.

השף ניר צוק

כבר שהיה קטן נמשך ניר צוק אל ההתעסקות בחומרי הגלם ואל הערבובים במטבח. בגיל 13 הוא עזב את המשחקים במטבח של אמא (בכפר ורבורג) ומצא עבודה אחר הצהרים במסעדת "שרי". בסוף שנות ה-80 כשבלינצ'ס פטריות מוקרם היה להיט, ניר למד איך לקצץ, לערבב ולבשל. בגיל 16, עזב את הבית ונסע לעיר הגדולה, תל אביב. מצויד בטונות של קסם אישי ומוכנות לעבוד קשה הוא התחיל לעבוד במסעדת פביו, מחלוצות המטבח האיטלקי בארץ
והפך לבן טיפוחיו של השף אבנר אברהם עד שהפך לסו- שף במקום. כעבור שנתיים, עבר למסעדת "על המים" הידועה בהרצליה. שם התמקצע במנות מהים ולמד לייצר מנות שמטרתן לענג את כל החושים (ולא רק את החיך). אחרי ששמע שפע של סיפורים מדליקים על סן פרנסיסקו, החליט בספונטניות לנסוע ולהכיר את העיר. במשך שנה התפרנס מהכנת אוכל ב-dinner parties אבל בעיקר פיתח את חוש הטעם שלו, ע"י אכילה ובילוי בכל מסעדות העיר. אחרי שחזר לארץ, החליט לנסוע לפריז, שם התחיל לעבוד ב"לה דיבילק", מסעדת דגים ופירות ים עטורת שני כוכבי מישלן ולאחר מכן אצל הקונדיטור המהולל ג'ררד מולו. אחרי שנה בפריז, חזר לארץ והגיש אוכל בביתו שביפו. במקום היו 4 שולחנות והוגשה ארוחת טעימות.

לפני 7 שנים החליט לפתוח מסעדה משלו בשם "קורדיליה - סלון השף". מסעדה בסגנון צרפתי קלאסי לצד מנות שנסמכות על חומרי גלם אופייניים מאזורינו. המסעדה שוכנת בסמטאות יפו, במבנה אבן עתיק רחב ידיים בעל קרמיקות מצוירות ותקרה מקושטת. קורדליה מעוצבת כמו ארמון, כיאה לנסיכה השייקספירית על שמה היא קרויה ומגישה דגוסטסיון - ארוחת טעימות בת שבע מנות משתנות, שיכולות לעשות לכם את הערב וגם הרבה יותר מזה. הצעות נישואים למשל, ממש מומלצות אם אתם בעניין.

לפני שלוש שנים, ממש ליד, פתח את "נועה ביסטרו בר" האחות החצופה של קורדליה, שנראית כמו סמטה מארץ רחוקה עם אוירה חמימה. אח צעיר נוסף במשפחה הוא ה"ג'אפה", בר עם אלכוהול איכותי ומנות בסגנון יפואי. הבר ששוכן בחלל גדול עם תקרה מקושתת משרה אוירה אינטימית ונעימה ומיועד לקהלpost pick up שנהנה לשבת על הבר או בחסות הסמטה המקורה וליהנות ממנות איכותיות ומאלכוהול משובח.

אל שלושת אלה מצטרף גם ה"ויסקי קלאב", טרקלין אירועים אינטימי, שמאפשר לשלב את שלושת המקומות תחת קורת גג אחת.

לכבוד וולנטיינ'ס דיי ניר תרם את המרכיבים שלו למה שאתם תוכלו להפוך למתכון לאהבה:
"מזון לאהבה: ניחוח שוקולד, חלמון ביצה חמים, פטל טרי, שמן כמהין, דבש על פיטמה, ביף בורגיניון, ארוחה לאור נרות, ורדים מסוכרים, שמפניה בג'קוזי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully