בעור שיננו

דגים, פטל ומים קשים מברזי ארצנו - יעל דרור בונה לכם דיאטה לשיקום עור הפנים ומצילה אתכם מהוצאת שקלים מיותרים על קרמים קוסמטיים

יעל דרור ודפנה זיו-בוסאני
13/02/2006

ידוע כי שינויי גיל ומתחים מקבלים ביטוי על עור גופנו, ושוק הקוסמטיקה מלא בקרמים יקרים, שמנסים להציל אותנו מהרעות החולות האלו. ובאמת, בדרך כלל אנחנו מזינים את העור בקרמים שונים ומעניקים לו טיפולים חיצוניים, אבל שוכחים שגם שינויים תזונתיים יכולים מאד להשפיע עליו. תזונה מתאימה לעור מטפחת ומזינה אותו מבפנים. ככל שנאכל אוכל בריא יותר, כך גופנו יקבל את חומרי הבניה הטובים ביותר ובריאות העור תישמר לאורך זמן ארוך יותר. תזונה לא מאוזנת או לא טובה עלולה לגרום לפצעונים, מחלות עור כמו אקזמה, כתמים בעור, שטפי דם מתחת לעור ואף לפגוע בגמישותו.

מה שיש בצלחת - משפיע על העור

אז מה צריך לאכול על מנת לשמור על עור צעיר, שופע ומלא ברק? (וזו לא עוד פרסומת לשמפו...):

מוצרי חלב דלי שומן - אחד מהגורמים החשובים לבריאות העור הוא ויטמין A . אחד המקורות הטובים לקבלתו הוא מוצרי חלב דלי שומן. למעשה בריאות העור ממש תלויה בויטמין A. הוא חשוב במיוחד לחולי סוכרת או לחולים הסובלים מבעיות בתפקוד בלוטת התריס. ויטמין A אמיתי נמצא במוצרי חלב והוא אכן מגיע לעור.

גם אצידופילוס - חיידק ידידותי שטוב לבריאות המעי ,התברר כגורם שיש בו גם תועלת רבה בשמירה על בריאות העור.

פירות וירקות נוגדי חימצון - במחקר שפורסם לאחרונה, דורגו ארבע הפירות הבאים כבעלי תכולה אנטיאוקסידנטית גבוהה יותר משאר המזונות: פטל, אוכמניות, תותים ושזיפים. אנטיקאוסידנטים (נוגדי חימצון) הם חומרים המגנים מפני רדיקלים חופשיים, כמו אלו שנוצרים עם החשיפה לשמש ופוגעים בעור. הפירות האלה מגנים על העור מפני הזדקנות מוקדמת ומסייעים לו להיראות צעיר יותר. פירות וירקות נוספים הידועים כבעלי תכונות נוגדות חימצון הם ארטישוק, שעועית, שזיפים ופקאנים, אוכמניות,חמוציות,תות שדה, תפוחי עץ ותפוחי אדמה.

חומצות שומן חיוניות - סלמון, אגוזים, שמן קנולה וזרעי פשתן, הם מזונות חשובים מאד לבריאות העור, מכיוון שהם מספקים חומצות שומן חיוניות לגוף ולעור. חומצות שומן חיוניות אחראיות לממברנות תא בריאות. הממברנה היא החלק של התא שמונע כניסת חומרים מזיקים ומיציאה של חומרים חיוניים מהתא החוצה. ככל שהמחסום יהיה חזק יותר, כך ישמרו התאים על כמות גדולה יותר של לחות, והעור ייראה צעיר ומתוח.

חומצת השומן החיונית הידועה ביותר היא אומגה 3. דגים, אגוזים וזרעי פשתן טחונים, הם מהמקורות הטובים ביותר לאומגה 3. חשוב לזכור כי מזונות העשירים בחומצות שומן חיוניות יכילו במקרים רבים גם את הויטמין E, שמהווה בעצמו נוגד חמצון חיוני לבריאות העור.

מים - אין ויכוח באשר לחשיבות המים לבריאות העור. אדם מבוגר זקוק ל-8-10 כוסות מים ביום, לפחות, כדי לספק את צרכי העור והגוף. הצרכים משתנים על פי סוג הפעילות והעונה. למרות שבארץ נהוג להתלונן על קשיות המים, דווקא המים הקשים ואלו העשירים במינרלים, הם הטובים ביותר לעור. שימוש במים מזוקקים מוריד מעט מהאפקט.

בנוסף על שמירת לחות התאים, מסייעים המים בהעברת חומרי מזון לתוך התא ובסילוק חומרים רעילים מחוצה לו. פעולות אלו לבדן יגרמו לתאי העור להרגיש ולהראות טוב יותר. כשיש מספיק נוזלים אנו גם מזיעים בצורה יעילה יותר ולכן העור נקי ובהיר יותר.

הכתבה נכתבה בשיתוף עם דפנה זיו בוסאני, דיאטנית קלינית במרכז רפואי לילדים "שניידר" ומנחת סדנאות "קל על המשקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully