וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק הפוך

מורן כרמון

20.2.2006 / 12:28

החדשות הרעות: בית הקפה החדש רשי'לה טרם התגלה על ידי הקהל הרחב. החדשות הטובות: זה לא יימשך זמן רב - המקום מצטיין באוכל טעים, בעיצוב יפה ובשירות לבבי

כבר טור שני ברציפות שצ' ואני מוצאים עצמנו לבד בבית קפה. בשבוע שעבר איכלסנו את זיגיס, הריק ככיסאו של ראש הממשלה, והשבוע איכלסנו את רשי'לה, השומם כסינרמה ביום שאחרי חנוכה. שניהם, חשוב לציין, בתי קפה חדשים.

פרט לפנטזיה המתבקשת על בילוי סולו באולם קולנוע, אישיותי המיזנתרופית מייצרת פנטזיות רבות שבהן מככב עולם נטול אנשים מלבדי. בתי קפה, עם זאת, אינם נמנים על הלוקיישנים המועדפים לבדידות מזהרת שכזו. למעשה, למצוא את עצמך לגמרי לבד בבית קפה זה עניין מביך למדי. כאשר אדם מגיח לפתע משפעת חייו המסעירים ומתיישב דווקא במקום שאין בו נפש חיה, מדובר באקט כה מלא פתוס, עד שקשה להחליט על חשבון מי הבדיחה: בית הקפה, שלא הצליח למשוך אליו לקוחות, או אותה יצורה קלולסית, שהחליטה להתיישב דווקא בו.

מיטב השכנועים העצמיים גויסו לטובת העניין בדרכי לרחוב רש"י, סמוך לפינת קינג ג'ורג' - אחרי הכל, לא מטעם עצמי אני בוחרת את המקומות הביזאריים הללו. הריני בעיצומה של שליחות עיתונאית חשובה! ואין בדעתי לחסוך כל מאמץ מלדווח לקוראיי על ההתפתחויות האחרונות ממש בתחום בתי הקפה, ובכלל זה בתי קפה שנפתחו לפני דקה וחצי ואף אחד לא שמע עליהם מלבד מבקרת הבית המעודכנת להפליא! אך כאשר המלצרית ברשי'לה הבחינה בצ' ובי נכנסים ושיחררה חיוך מופתע _ היא לועגת לי, יבבתי בלבי _ שום שליחות עיתונאית לא הצליחה לכסות על המבוכה. החזרתי לה חיוך מטומטם, כי כפי שלימדה אותי סבתא חנה ז"ל: כשצוחקים עליך, תצחק בחזרה, ככה לא ידעו על מי צוחקים.

החדשות הטובות הן שנראה שלא לזמן רב יעמוד רשי'לה בבדידותו. מדובר בבית קפה קטן למדי, המציע אוכל טעים, עיצוב בהיר ויפה ושירות לבבי. צ' הזמין כריך סנט מור (29 שקל). בתוך צמד פרוסות של לחם מחיטה מלאה נחו להם ביצירתיות ובהתאמה מושלמת חמאה, דבש, פלחי תפוז, נבטים, עלי בייבי וגבינת סנט מור. גם המנה שלי, סלט בולגרית (29 שקל), היתה מוצלחת. הסלט כלל עלי בייבי, נבטים, עגבניות, מלפפונים, גבינה בולגרית, זיתים ותירס גמדי לקישוט.

מבין הרטבים שהוצעו לי בחרתי בווינגרט על בסיס בלסמי מצוין. בתוספת שישה שקלים קיבלתי גם מנת לחם מחיטה מלאה עם חמאה, שניכרו בה אותותיו של סוף היום. הלחם היה קלוי קלות, אבל הקלייה לא הסתירה את העדר הטריות. גם החמאה עשתה לי חיים קשים וסירבה להימרח. הלימונדה (10 שקלים) היתה מרוכזת אבל משובחת, וההפוך הקטן (10 שקלים) היה עתיר קצף.

בתוליותו של רשי'לה הופכת אותו לגמיש לשינויים, וזה הזמן להתריע בפני בעליו על שתי תופעות מצערות שכדאי להרוג בעודן צעירות. הראשונה היא התרת העישון בחללו הפנימי של בית הקפה, והשנייה היא אי כיבוד כרטיסי אשראי. השתפרו עכשיו, ואף אחד לא יעלה על דעתו שהרצתם את הלקוחה היחידה שלכם, תוך התקף אסתמה חריף, לכספומט הקרוב.

בקטנה

סקס אפיל: שכונתי
חומר אנושי: צ' ואני
עיצוב: בטוב טעם
מצב רוח: אופטימי
גישה: יעילה ואדיבה
מסך עשן: בכל מקום
הפוך קטן: 10 שקלים
ליד ההפוך: סלטים, כריכים טטורטיות
טיפ: הכינו את המזומנים
שורה תחתונה: רש"י היה גאה

רשיל'ה. רש"י 21. טל' 2353104~054. פתוח: א'-ה' 8:00-24:00, ו'-שבת 8:00-19:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully