וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקנחים חורף

עומר מילר, "פודארט"

2.3.2006 / 9:45

עומר מילר מ"פודארט" מסכם את החורף, מציע עוגות שוקולד אישיות כמתנת פרידה ומזכיר שאפשר להתחיל לזלול גלידה כבר באביב

לסיכום עונת החורף אפשר לומר שאנשי העולם נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: הרומנטיקנים והמדוכאים. אלו שאוהבים לשמוע את הגשם בחוץ ולהתכרבל בפנים עם פוך והסדין החשמלי, ואלו שמבחינתם המטר הראשון הוא אות משמים להתחיל את ההסתגרות הביתית האפלה. כאדם שחרט על דגלו את הפסמיסטיות כאידיאולוגיה טוטליטרית, אני מן הסתם משתייך לקבוצת הורסי הרומנטיקה. אבל, למרות היותי רואה שחורות תמידי, הצלחתי למרבה הפלא למצוא נקודת השקה אחת בין שתי הקבוצות - קינוחים.

הרומנטיקנים מפנטזים על יום חורפי שבו הרוח דופק בחלון, השלג מכסה את מפתן הבית וקור חודר עצמות שורר בחוץ. בבית המזגן עובד שעות נוספות ובתוך התנור שני סופלה שוקולד מתרוממים לגבהים ורק מחכים לכף שתגרום להם להשפריץ שוקולד חמים ונוזלי מתוכם. המדוכאים, ובעיקר אלו שעל סף קריסת מערכות טוטאלית, לבטח לא יתנגדו לקינוח מחמם שימתיק במעט את עולמם המחשיך.

החורף והאביב משגרים אלינו פירות מדהימים: אגסים שהולכים נהדר עם יין אדום ומרציפן, תפוחים שרק מבקשים להפוך לעוגת קרמבל פריכה, פירות הדר נפלאים שישראל ידועה בהם כל כך, תותים שקיבלו שוב את טעמם המתקתק וכמובן הערמונים.

למרות שעדיין קר, זה לא אומר שצריך להימנע מאכילת גלידות, ובעיקר אלו המחממות את ליבנו כמו גלידת הערמונים, השוקולד המריר, המייפל והקפה (חבר טוב שלי שגם הוא במקרה קונדיטור הכין בעבר גלידת בירה שחורה וזה בהחלט מחמם את הבטן...)

את הסופלה כבר הזכרנו אבל עוד מילה קטנה, אין ולא יהיה קינוח רומנטי ומנחם כאחד אם לא יהיה בתוכו שוקולד. מה שאתם אוהבים, מריר מאד, שוקולד חלב ואפילו שוקולד לבן. שוקולד חם או קר העיקר שיהיה הרבה ממנו. הנה מתנת פרידה מהעונה הקרה: מתכון שרמנטי שכולל בתוכו מספר אלמנטים של חורף.

עוגות שוקולד אישיות

חומרים:
300 גרם שוקולד מריר משובח
300 גרם חמאה
6 חלמונים
6 ביצים שלמות
400 גרם סוכר
160 גרם קמח מנופה
מעט אבקת סוכר לקישוט
מעט קמח לקימוח
15 קוביות שוקולד מריר משובח

קוקטים לאפייה

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור לחום גבוה - 200 מעלות.

2. בבאן מארי (אפשר גם במיקרוגל בעוצמה נמוכה) ממיסים את החמאה והשוקולד. טורפים לתערובת חלקה, ללא גושים.

3. שמים במעבד מזון חלמונים וביצים, ומעבדים לתערובת אחידה. מוסיפים את הסוכר, תערובת השוקולד והקמח. אחרי כל הוספה מפעילים את מעבד המזון ומוסיפים את המרכיב הבא רק כשהתערובת אחידה.

4. משמנים ומקמחים היטב את הקוקוטים, ועורכים אותם זה לצד זה על תבנית אפייה ברווחים של כ-2.5 ס"מ. ממלאים כל קוקוט בתערובת כדי שלושה רבעים מגובהו. במרכז כל קוקוט מטביעים קוביית שוקולד.

5. אופים בתנור החם 10-15 דקות, עד שנוצר קרום סדוק אך המרכז עדיין רוטט. מצננים מעט, הופכים את הקוקוטים ומשחררים את העוגות בעדינות רבה. מפזרים אבקת סוכר ומגישים חם או פושר.

6. מגישים לצד גלידת ערמונים, ערמונים פרוסים ורוטב אנגלז (רוטב וניל).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully