וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריח של לחם בחצות הליל

סמדר ולטר

12.3.2006 / 9:40

אנשים שמנמנים מריצים שמועות שהוא יגרום לכם להעלות במשקל ושהוא בכלל לא שווה את המקום שהוא תופס - האם אתם זקוקים לאופה לחם?

השבוע אנסה לענות על השאלה האם כדאי לקנות מכשיר שאופה לחם בבית. אופה לחם הוא מכשיר שמורכב מגוף המכשיר עצמו, עם לוח בקרה שכולל לוח פעולות וחלונית זמן, תבנית שבה הבצק מעורבב, מותפח ונאפה, להב לישה, כוס וכפית מידה. הגימיק הוא, שבשונה מתנור אפייה, אופה הלחם עושה את העבודה מרגע הפיכת הקמח לבצק, עד לקבלת ככר שלם.

יתרונות

* אין יותר קל מזה - שמים בתבנית את כל החומרים (רוב המכשירים מגיעים עם חוברת מתכונים והוראות מדויקות), מכוונים ושוכחים מזה, עד שריח נפלא של לחם טרי מתפשט בכל הבית.

* אפשר לבחור ולגוון את המרכיבים, להכין לחמים שונים ומגוונים, עם מוצרי חלב, אגוזים, זיתים, תבלינים, עגבניות מיובשות ועוד, וגם לחמים מתוקים. והכי חשוב, אנחנו יודעים מה נכנס ללחם.

* ברוב המכשירים קיימת אופצייה של כיוון מראש - שמים את החומרים ומכוונים מתי רוצים את הלחם. המכשיר ממתין בסבלנות, ומתחיל להכין את הלחם בזמן שיספיק לו לסיים אותו מתי שרציתם. אפשר לכוון בבוקר ולקבל לחם טרי בערב, או לכוון בערב ולקום בבוקר עם ריח לחם בכל הבית, ואני אומרת לכם מניסיון, זה בהחלט עושה את הבוקר. החיסרון של כיוון מראש הוא, שאי אפשר לשים חומרים שמתקלקלים מהר, כמו ביצים או חלב ומוצריו, כי בזמן שהמכשיר ממתין, הם יתקלקלו.

* ברוב המכשירים קיימת אופציה של הכנת בצק בלבד, ללא אפייה - המכשיר מכין את הבצק מהחומרים ששמתם, מתפיח התפחה ראשונה ולא אופה אותו. צריך להוציא את הבצק ולתת לו עיצוב סופי (לחמניות, חלות, פיצה ועוד), התפחה נוספת (או לא, לפי המתכון) ואפייה בתנור הרגיל.

* אופציה נוספת שקיימת בחלק מהמכשירים היא הכנת עוגות וריבות. אני לא ניסיתי אז אין לי דעה בנושא.

חסרונות

* קודם כל הוא תופס מקום. מדובר במכשיר גדול שלא יכול להיכנס לארון מטבח סטנדרטי, ובדרך כלל תופס מקום על השיש.

* לרוב המכשירים לוקח כמה שעות (בין שעה וחצי ל-4 שעות) להכין את הלחם, ולרוב צריך להוציא את הלחם המוכן תוך שעה מסיום האפייה, אחרת הוא סופג לחות ונהרס. הלחם המוכן מתייבש מהר יותר, כי אין בו חומרים משמרים, אבל אז אפשר להכין ממנו מאפי לחם, קרוטונים, פירורי לחם, פרנץ' טוסט ועוד.

אופה לחם משמין?

לסיכום: אנשים רבים אומרים "אם יהיה לי אופה לחם אני אאפה כל היום ואעלה הרבה במשקל". ובכן, אז כמו כל מכשיר חדש, בהתחלה מתלהבים ומכינים הרבה, ולאט לאט ההתלהבות נרגעת. יש מי שאצלו המכשיר יעלה אבק, ויש מי שימשיך לאפות ולגוון את הלחמים.

ואני אומרת, אם אתם בכל מקרה אוכלים לחם בבית, נחמד לגוון אותו מידי פעם עם לחם ביתי, במיוחד כשהוא כ"כ קל להכנה ולא מצריך מאמץ.

מחיר: נע בין 300-400 ¤.

איפה קונים: בחנויות למוצרי חשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully