וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולמים בספרדית

צבי גילת

27.3.2006 / 19:08

אמנם הטאפאס היחיד שהתגלה בטאפאס בר של דון אלחנדרו בלונדון מינסטור היה סלט ירקות ישראלי, אבל העסקית משתלמת והאוכל משביע רצון בייחוד אם אתם חיילים בקריה

הכניסה ללונדון מיניסטור משד' שאול המלך היא הכניסה היותר צנועה אל הקניון הוותיק, אתר חביב על סועדי הצהריים מבסיס הקריה הסמוך. לפחות על פי השמות המקשטים את המבואה השקטה הזו, אפשר להתרשם כי מדובר במרחב הקולינרי הכי בינלאומי שיש לתל אביב להציע. בחזית - מסעדת אינדירה ההודית, סמוך אליה – קנטאקי פרייד צ'יקן (אמריקה), מולו - בית קפה הולנדי, ולאחרונה, ממש מול ההולנדים, שף דון אלחנדרו טאפאס בר. המציאות, כמובן, אפורה יותר. קנטאקי פרייד צ'יקן אפילו לא מתיימר להזכיר חווה אמריקאית, הקפה ההולנדי מזכיר את אמסטרדם באותה מידה שהלונדון מיניסטור מזכיר את לונדון, ובטאפאס בר של דון אלחנדרו הטאפאס היחיד שמצאנו היה סלט ירקות ישראלי.

אווירה במקום דווקא יש. השף הוא איש ציורי שמסעדתו הקטנטנה (שני שולחנות בפנים, שניים נוספים בחוץ) מעוטרת בכרזות ספרדיות, דגלים של קבוצות כדורגל נודעות, בובה של שור שכנראה נמלט בעור שיניו ממלחמת שוורים וגם, במקום מכובד ובולט לעין, תעודה המזכירה כי השף זכה במקום הראשון בתחרות החמין הישראלית.

ברם ביום רביעי בצהריים לא היה שם חמין. גם המנות ששמותיהן נרשמו על לוח העץ בחזית (ברבוניות ברוטב, למשל) היו רק על הלוח. במקומן הציג בפנינו השף בגאווה את האוכל שכבר היה מוכן ומאוחסן בקונטיינרים של אלומיניום, ערוכים זה בצד זה על הדלפק שמאחוריו עמד.

ראשית הציג בפנינו את התוספות: תפוחי אדמה אפויים ואורז אדום. אחר כך הציג את העיקריות: "גולש הונגרי נטורל", חזה עוף שבושל בשום ויין ותבשיל מעורב של קציצות עוף ועגל. לשף יש דעה טובה על מטבחו: את מנת הקציצות הגדיר "מעולה", את הגולש "חובה לאכול", על חזה העוף המליץ בחמימות. התלבטנו: אייה המטבח הספרדי שהבטיחו לנו? השף הציע שלא נתלבט. "תאכלו, תאכלו, קחו מה שתרצו", אמר לנו, "העיקר שלא תצאו מפה רעבים. אם ייגמר בצלחת, תקבלו עוד".

מחיר העסקית המשתלמת (מנה עיקרית ושתי תוספות מתוך המבחר שהזכרנו) הוא 26 שקל. המחיר התחרותי מותאם כנראה לאפשרויותיהם של החיילים, אבל טאפאס בר? לא בדיוק.

עם זאת אין לנו סיבה להתלונן. מנת הקציצות היתה טובה , חזה העוף היה עתיר שום וניחוחו הלך לפניו (ואחר כך, גם לפני). בני דגם מנה של מרק פטריות. הוא היה שבע רצון.
עוד אנו לועסים הגיעו חבריו של השף, או אורחיו הקבועים, ופצחו בשיחה ערה בספרדית מתנגנת. נראה שספרד בכל זאת נוכחת שם, גם אם לא בתוך הסירים.


"שף אלחנדרו טאפאס בר", אבן גבירול 30. טל' 054-6628211. פתוח: כל יום, 12:00-19:00 (אם כי נראה שהאוכל נגמר הרבה לפני כן).








טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully