וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תולעת ספרים

מורן כרמון

3.4.2006 / 15:04

בית הקפה בכיכר רבין הוא מקום אידיאלי לחריש מעמיק לקראת בחינות הלשכה. רק שיגוונו קצת את הפלייליסט

בשעה טובה, אם כי באיחור אימתני של חודש שלם, הצטרפתי גם אני לטובי בניו ובנותיו של עם ישראל השוקדים בימים אלו על לימודיהם לקראת הבחינות של לשכת עורכי הדין. כיצד מדביקים פיגור של חודש שלם? כנראה לא מדביקים, אך מפצים על כך בהבעות פנים מודאגות והרבה מצב רוח רע. מכיוון שאין לי זמן אין לי זמן אין לי זמן, וגם ככה אני לא יותר מדי נחמדה בימים אלו, החלטתי להוציא את ספרי הלימוד האדומים של חברת מחשבות להתאוורר איתי קצת בבית קפה, שיראו שיש חיים גם אחרי פסק דין סופי ומוחלט.

לאן נלך? כרך א' (סדר דין אזרחי והוצאה לפועל) הציע שננסה את הסניף החדש של טושה שנפתח באבן גבירול, אך ביקור במקום העלה שכרגע מגישים שם רק עוגות ועוגיות. כרך ב' (לצערי טרם הגעתי אליו, נכנה אותו לעת עתה "פלוני") הציע סעד חלופי: בית הקפה תולעת ספרים. קיבלתי את הבקשה והמצאתי את החלטתי לצדדים. תולעת ספרים, בהיותו גם חנות ספרים משובחת (עם התמחות בפסיכולוגיה ובעיצוב), הוא כמובן מקום מעולה ללמוד בו, ומעבר לכך האוכל בו חלבי, כראוי לפוסט טראומת העופות שממנה אני סובלת.

שלושה מתחמי ישיבה מציע המקום לאורחיו: בחוץ (בסמוך לכיכר רבין), בפנים (ליד חלון הראווה) ובחלק הפנימי ממש, באזור שבו פועל בית הקפה. חמקתי פנימה ומצאתי לי פינה שקטה. נעים לשבת בתולעת ספרים. המקום נאה, רוח נעימה נושבת, ומהחלון האחורי מציצה חצר ירוקה. אני גם אוהבת את האנשים שמגיעים לשם, למשל הסבתות המגניבות שלא צובעות את השיער ולובשות בגדי מעצבים. מוזיקת הרקע, לעומת זאת, מעט גלגל"צית מדי, וגם נוטה לחזור על עצמה. אולי שלוש פעמים שמעתי את "הללויה" של לאונרד כהן, אם כי בביצועים שונים.

פרשתי את אוסף המרקרים שלי על השולחן (התחלתי בשאפתנות עם שישה צבעים שונים, כל אחד מסמן סוג אחר של אינפורמציה. עם הזמן הלכתי והצטמצמתי, וכעת אני פשוט מסמנת ביעילות מופתית את כל הטקסט בצהוב) והצצתי בתפריט, המציע מבחר מצומצם של מנות קלות, קינוחים, סלטים - וגם קיש, מרק ולזניה. אחד מכל סוג. רציתי לזניה, אבל כבר נגמר. במקומה הזמנתי קיש תרד (32 שקל), ומהמיוחדים - סלט קינואה (18 שקל). הקיש היה מעולה, עשיר בגבינה ורטוב למדי. הוא לווה בסלט ירוק חביב. הסלט היה טעים. היו בו, נוסף על הקינואה, גם ירקות חתוכים דק, הרבה פטרוזיליה ותיבול של שמן זית, אך שימו לב: מדובר במנה קטנטונת.

לסיום שתיתי הפוך קטן ומוצלח (9 שקלים) וקראתי בעניין את הפרק על סמכויות רשמים. בכל זאת יש יתרון להתחיל באיחור של חודש, אני אומרת לחבר'ה האדומים כשאנחנו חוזרים הביתה: לפחות הסיוט נגמר הרבה יותר מהר. ספר הבחינות הסגול, שממתין על המדף, מיותם עדיין, שמע את דבריי וצחק צחוק מבשר רעות.

תולעת ספרים. מלכי ישראל 9. טל' 5298490. פתוח: א'-ה' 8:30-22:00, ו' 8:30-17:00, שבת 18:00-22:00.

בקטנה

סקס אפיל: אינטלקטואלי
אנשים: מגניבים מכל הגילאים
עיצוב: חפשו באגף הספרים
מצב רוח: רגוע
שירות: מרחף אך נחמד
מסך עשן: לא בפנים
הפוך קטן: 9 שקלים
ליד ההפוך: מנות חלביות קלות
טיפ: קיש יכול להיות רטוב
שורה תחתונה: עדיף לבוא בלי הספרים מהבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully