וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאלתרת בגאווה

סמדר ולטר

24.4.2006 / 7:37

במקום לזרוק את שאריות הקוקוס וקמח המצה נצלו אותם לעוגה שמתאימה גם לחולי צליאק ולפנקייקס שהיעדר הקמח הלבן לא יורגש בהם

אני לא יודעת ממי ירשתי את תכונת האגירה המטופשת הזאת, אבל אני גאה לומר שאני מצליחה להשתלט עליה. פעם הייתי קונה דברים כמו נוגט למשל, שידעתי שלא אשתמש בו הרבה, רק שיהיה בבית. כך גם היה מרגיע אותי לדעת שיש סולת במטבח למקרה לא סביר שאתקל במתכון שדורש כמה גרגרים ואותו הדבר עם שלל חומרי גלם נוספים הזויים יותר או פחות.

לשמחתי היום אני מצליחה להשתחרר מהצורך לאגור ואני יודעת שלא משנה מה, תמיד יימצא בבית משהו להכין ממנו אוכל. אין קמח רגיל? יש סוגי קמח אחרים. אין חצילים? בטח יש קישואים או פלפלים. אין מוצרי חלב? נכין איזו פחמימה. יש כל כך הרבה מתכונים ותמיד אפשר לאלתר. אין כלום-כלום? יש מכולת במרחק 5 דקות.

אבל יש לי כמה מעידות, כמו בפסח האחרון למשל. לפני החג השתלטה עליי הפולניות של "עדיף שיהיה, מאשר ייחסר". אז קניתי המון מצות, קמח מצה וקמח תפו"א, קוקוס ועוד מוצרי פסח. כשחזרתי הביתה הבנתי שקניתי הרבה יותר מדי. ישבתי בייאוש מול הערימות ואמרתי לעצמי - מה תעשי עם כל זה? אבל די מהר הבנתי שאין מה לדאוג. פסח עבר, ובאמת נשארתי עם המון מוצרים, אבל כמו שחשבתי במקום לזרוק הצלחתי לאלתר בגאווה.
הנה כמה רעיונות: עוגיות קוקוס, פנקייקס עם קמח מצות ועוגת יין עם קמח תפו"א. תוכלו לנצל את שאריות הפסח, או לגזור ולשמור לחג הבא.

עוגיות קוקוס

מהיר מאוד וטעים ומנצל ביעילות שאריות קוקוס.

חומרים:
150 גרם חמאה/מרגרינה, רכה מאוד
1 כוס (200 גרם) סוכר לבן
1 ביצה
1 כוס (100 גרם- שקית קטנה) קוקוס
2.5 כוסות (350 גרם) קמח תופח או 2.5 כוסות קמח רגיל +2.5 כפיות אבקת אפייה
כ-1/2 כוס חלב

הכנה:
1. מחממים תנור ל-175 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה.

2. שמים בקערת המיקסר את החמאה/מרגרינה, סוכר, ביצה וקוקוס ומעבדים עם וו גיטרה עד שהתערובת מתאחדת. מוסיפים קמח ומעבדים קצרות. מוסיפים בהדרגה את החלב עד שמתקבל בצק אחיד ורך. יתכן שלא תשתמשו בכל כמות החלב. ניתן גם להכין בלי מיקסר, בבחישה ידנית לפי הסדר הרשום.

3. יוצרים מהעיסה כדורים קטנים ומסדרים אותם במרווח על התבנית המרופדת. אם רוצים עוגיות רכות אופים 10 דקות או עד שהן רק מזהיבות קלות, אם רוצים עוגיות פריכות אופים 15-20 דקות או עד שהן מזהיבות יפה. העוגיות מתקשות בקירור. שומרים בכלי סגור לאחר צינון מלא.

פנקייקס של רמאים

אם לא תגלו אף אחד לא ינחש מה יש בהם והנה נפטרתם מעוד קצת קמח מצות. מגישים עם גבינות ו/או ממרחים או זוללים ככה.

חומרים:
1 כוס קמח מצה, אפשר רגיל או עדין
1 ביצה
כוס וחצי חלב
25 גרם חמאה או מרגרינה

הכנה:
1. מנפים את קמח המצה לקערה. מוסיפים ביצה וחלב ומערבבים היטב. בהתחלה זה נראה נוזלי מדי, אבל די מהר קמח המצה סופח נוזלים ומתקבלת עיסה סמיכה. לא נורא אם יש כמה גושים קטנים, הם ייעלמו בטיגון.

2. ממיסים את החמאה/מרגרינה במחבת (רצוי מטפלון), יוצקים לעיסה ומערבבים. אין צורך לשמן יותר את המחבת.

3. בעזרת מצקת יוצרים פנקייקס על מחבת חמה. אני מעדיפה פנקייקס קטנים, הם יותר מצודדים וגם יותר קל להפוך אותם. מטגנים עד שהם זהובים-שחומים מצד אחד, הופכים בזהירות ומטגנים גם את הצד השני. מגישים חם.

הערות וגיוונים:
* הכמות הבסיסית מספיקה ל-2 אנשים. אפשר להכפיל ולשלש כמויות.
* כדי לקצר את משך ההכנה, אפשר להכין ב-2 מחבתות. במקרה זה מחלקים את החמאה/מרגרינה ל-2, ממיסים בשתי המחבתות ויוצקים לתערובת.
* למתכון הבסיסי אפשר להוסיף מלח לפי הטעם, או קצת אבקת בצל או שום. אפשר להפיק פנקייקס משוכללים יותר עם מגוון תוספות - רבע עד חצי כוס זיתים קצוצים, עגבניות מיובשות קצוצות, אגוזים, בצל מטוגן או שבבי בצל יבש ועוד - מוסיפים לתערובת המוכנה, מערבבים ומטגנים.
* אפשר גם גרסה מתוקה: לכמות הבסיסית מוסיפים כף אבקת קקאו ושקית או שתיים סוכר וניל או כף-שתיים סוכר וכמה טיפות תמצית וניל. אפשר לשדרג עם רבע עד חצי כוס שוקולד צ'יפס, אגוזים או שקדים קצוצים- מוסיפים לתערובת המוכנה, מערבבים ומטגנים. אפשר להגיש עם רוטב שוקולד או מייפל.

עוגת יין עם קמח תפו"א

לניצול יין וקמח תפו"א שנשארו מהחג.

חומרים:
לעוגה:
2 כוסות קמח תפו"א
1 שקית אבקת אפייה
2 כפות אבקת קקאו
150 גרם חמאה/מרגרינה בטעם חמאה, רכה
כוס וחצי סוכר לבן
6 ביצים, מופרדות
2 שקיות סוכר וניל
2 כפות ברנדי או רום או ליקר כלשהו
1 כוס יין אדום

* תבנית: סיר פלא או קוגלהוף גדולה, או עגולה בקוטר 24/26, או 2 אינגליש קייק באורך כ-30 ס"מ

הכנה:
1. מחממים תנור ל-175 מעלות ומשמנים את התבנית.

2. מנפים לקערה: קמח תפו"א, אבקת אפייה וקקאו. מערבבים.

3. שמים בקערת המיקסר את החמאה/מרגרינה וכוס מהסוכר. מעבדים עם וו הגיטרה עד שהתערובת חלקה. מוסיפים את החלמונים אחד-אחד תוך עיבוד. מוסיפים גם סוכר וניל וברנדי/רום/ליקר ומעבדים לתערובת חלקה.

4. מנמיכים את מהירות המיקסר למינימום. מוסיפים לסירוגין את תערובת הקמח ואת היין, תוך עיבוד, רק עד שהתערובת אחידה.

5. בקערה נפרדת מקציפים את החלבונים עם חצי כוס הסוכר הנותרת, עד לקצף יציב. מקפלים את הקצף בעדינות לבלילה המוכנה. יוצקים את הבלילה לתבנית ואופים כ-30 דקות, עד שהעוגה יציבה וקיסם המוחדר למרכזה יוצא יבש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully