וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוס לא מנצח

מורן כרמון

9.5.2006 / 12:31

האוכל בסוס עץ הפתיע לטובה, השירות היה יעיל, ובכלל, היה ממש בסדר. ובכל זאת, הביקור במוסד השינקינאי לא היה נעים במיוחד

אף פעם לא ישבתי בבית הקפה סוס עץ בשינקין. יכול להיות שהסיבה לכך היא שמעולם לא ראיתי שיש שם מקום פנוי. ואולי פשוט ידעתי, כמו שיודעים באהבות, שזה לא ילך. מדובר, ככל הנראה, בבית הקפה הבולט ביותר ברחוב. השולחנות הצפופים שלו, הפרושים על המדרכה, משקיפים אל בעלי הכלבים של גינת שינקין כאילו היו מאכילי יונים בכיכר סן מרקו. אלא שבניגוד לכיכר היפה בוונציה, בשינקין מסתיר את הנוף ג'יפ שבדיוק חנה ממול, שני גלגליו על המדרכה.

אני לא בטוחה שנהוג לאכול בסוס עץ. מי שיושב סביב שולחן ששני כיסאותיו מסודרים באותו צד- כלומר, פונים אל הרחוב ולא זה אל זה - לא יכול שלא להיות מודע עד קצות הרווחים שבין שיניו לנוכחותם של העוברים והשבים. אפשר לומר שלשבת בסוס עץ זה כמו להשתתף במופע רחוב, רק שלא ברור מי האמן ומי הקהל. למרות שנהוג להספיד את שינקין, ביקור ברחוב בשעת ערב אמצע שבועית העלה שכולם עדיין כאן, כך שפוטנציאל הפאדיחות בהחלט קיים. ליתר ביטחון, עדיף להסתפק בשתייה. או בקיצור, כפי שאמרתי מיד בהתחלה, זה לא מקום בשבילי.

ולמרות כל זאת, השבוע התיישבתי דווקא שם, באהבה האבודה מראש הזאת. התחשק לי להרגיש קצת כמו מישהי אחרת. את התיאבון המפורסם שלי, למרבה הצער, הבאתי איתי מהבית. וכך ישבתי לי באמצע רחוב שינקין, חשופה למבטיהם החודרניים של מגניבי העיר, ואכלתי סלט יווני (36 שקל). צ' שלצדי אכל מנת פתיחה קטנה, גלילת חצילים עם גבינת עזים ופלפל קלוי (18 שקל). בגלל סידור הכיסאות במקביל, אשר לא איפשר לנו כל כך לתקשר במבטים זה עם זה, התקשיתי להבחין אם נהנה ממנתו. הוא טען שכן. גם אני הופתעתי לטובה מהסלט. הירקות היו קצת עייפים, אולי בשל השעה המאוחרת, אך המנה היתה נדיבה ושפעה גבינה מלוחה וטעימה. גם רוטב הבלסמי שהוגש מאוחר יותר, לבקשתי, היה מוצלח.

שתינו לימונדה חביבה (16 שקל מוגזמים, אפילו שמדובר בכוס "גדולה") ושייק בננה על בסיס חלב (18 שקל). דווקא ההפוך הקטן (9 שקלים) היה גרוע. בלגימה הראשונה היה יותר מדי קצף, בלגימה השנייה היו יותר מדי מים.

השירות היה זריז יותר מאשר בארומה ונחמד אפילו פחות. כל בקשה שלנו מולאה מיד, כל מנה הוגשה במהירות הבזק, ואפילו חיוך אחד קטן לא דלף בדרך.

סוס עץ הוא מקום כזה נורא בסדר, ובכל זאת לא היה לנו נעים במיוחד. לא הרגשנו רצויים. אולי זה השובע של מקום שקשה למצוא בו מקום פנוי, ואולי עבורנו, זה פשוט לא נועד להיות.

בקטנה:
סקס אפיל: מאגניב
חומר אנושי: בעלי כלבים ומתלהבים
עיצוב: שולחנות א~לה ונציה
מצב רוח: הפי הפי, ג'וי ג'וי
גישה: רובוטריקית
מסך עשן: כולם ממילא יושבים בחוץ
הפוך קטן: 9 שקלים
ליד ההפוך: ארוחות בוקר, סלטים, טוסטים, כריכים
טיפ: היזהרו מחסה בין השיניים
שורה תחתונה: געגועיי לאורנה ואלה


"סוס עץ". שינקין 20. טל' 5287955. פתוח: א'-ו' 8:00-24:00, שבת 9:00-24:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully