וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נו מיסטייקס

רוני ונועם

16.5.2006 / 8:48

הבעלים של בר פירות הים התל אביבי, 'קזנקי', פרגן לתושבי תל מונד מסעדת בשרים חדשה באזור התעשייה. המבקרים אהבו

'פורטרהאוס' היא מסעדה חדשה של צחי בר-אבן, הבעלים של 'קזנקי' התל-אביבית. היא ממוקמת בלב לבו של השרון בא.ת תל מונד, נפתחה לפני חודש וחצי ונראה שהיא בונה על האוכלוסייה המבוססת של האזור. כשנכנסנו אליה האווירה הנעימה השרתה עלינו רוגע מיידי - במרכז המסעדה ניצב בר יפהפה וגאה, לידו מפוזרות פינות ישיבה גבוהות ושורה ארוכה של שולחנות וכורסאות עור מזמינות. הרגשנו קצת כמו בסט גריז רק שכאן את הסודה מחליף הבשר.

לפני הבשר זרמו לשולחן הראשונות: קרפצ'ו על ארוגולה, מקלוני סלק ופרמז'ן ברוטב בלסמי ושמן זית (36 ¤) – טעים ופותח את התיאבון. סלט פורטרהאוס - מיני חסות, עלי בייבי, תפוחי עץ, צימוקים ופרמז'ן, מוגש עם רוטב ויניגרט בלסמי (30 ¤) לא בייש את שמו, אכן סלט מבית טוב. עוד דגמנו טאפאסים של פטה כבד (לא משהו מיוחד), סלט חצילים עדין (מעולה) ושקדי עגל (מעט שמנוניים אך מוצלחים). המנות לוו, איך לא, בלחם טרי וטעים שנאפה במקום.

החמישייה הפותחת

אחרי פתיחה שכזו, לאדם הממוצע לא נשאר מקום אפילו לקינוח. אבל אנחנו, שועלי קרבות ותיקים, דאגנו לאכול מעט מכל דבר והשארנו מקום בבטן. אנחנו ממליצים לכם לנהוג באופן דומה.

ואז הגיע הבשר – ליתר דיוק, חמישה סוגי בשר. בסך הכול כולם היו טעימים, אבל דירגנו אותם לפי טעמנו: אנטרקוט, פילה בקר, סינטה, צלעות טלה וראמפ סטייק. הבשר מ"פורטרהאוס" מגיע מרמת הגולן, מיושן במקום ואין ספק שהוא מקבל את היחס הראוי, אולי שווה להכניס את הסיפור הזה במו"מ העתידי עם הסורים. האנטרקוט, פילה הבקר והסינטה היו מעולים בדיוק לפי הסדר הזה, עשויים במידה (בין מדיום למדיום-רייר כפי שהמליצו במקום וכפי שביקשנו), ומלאי טעם. הצלעות היו מעט צמיגיות, נרשמה אנמיה. הראמפ סטייק (שייטל) היה הכי פחות לטעמנו, קצת מלוח מדי וקצת עשוי מדי, נמסר לנו שמדובר בסטייק "שונה" שמעט אנשים אוהבים. קיבלנו.

התוספות לא היו ממש נחוצות אך אם אתם מתעקשים תוכלו לקבל צ'יפס, בטטה ברוטב גבינת עזים ומרווה ועוד.
מחירים? לא זולים, אך נתקלנו כבר ביקרים יותר: אנטרקוט 300 גרם - 95 ¤ (186 ¤ לנתח 700 גרם כמנה זוגית), פילה בקר 250 גרם - 120 ¤ (180 ¤ לנתח של 400 גרם), סינטה 350 גרם - 78 ¤, צלעות טלה - 135 ¤ ואילו הראמפ סטייק 350 גרם - 78 ¤. שתי מנות שלא טעמנו: מנת מיקס שכוללת 1.5 ק"ג אנטרקוט, סינטה, ראמפ, צ'וריסוס וקבבוני טלה, תעלה לכם 280 ¤, המבורגר 150 ו- 300 גרם (35 ו- 55 ¤ בהתאמה).

את הכל שטפנו עם יין רופינו קיאנטי עדין וטוב (88 ¤). לקינוח הזמנו קרם ברולה לא רע (28 ¤) ו"דווקאז"- 3 עוגיות נימוחות מאגוזי לוז וביניהן שוקולד מריר בלגי עם סירופ פטל- שהיה מצוין (28 ¤).

למרות שמדובר במסעדה שמתמחה בבשר נראה שאפשר ליהנות גם בלי. הבר, למשל, נראה עשיר ומזמין וזו אופציה לא רעה שנשמח להתעמק בה בפעם הבאה.

"פורטרהאוס", דרך בני דרור 8, אזור התעשייה תל מונד, 09-7969666. פתוח: בימי חול מ- 18:00 ועד אחרון הסועדים ובסופי שבוע מ- 12:30 ועד אחרון הסועדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully