וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך השדרות מסתער שוב

עפר עין-גל

16.5.2006 / 8:07

לפי ההיענות הראשונית, גם המקום התל אביבי החדש של עמי בר גיל – "קינג ג'ורג'", הוא בינגו. האוכל לא גאוני, אבל התמחור לוקח

"יש לא מעט אנשים בעיר שהיו מוכנים להוציא עליו דין רודף", מחייכת יחצ"נית אוכל בהתייחסה לעמי בר גיל. היא ממשיכה לבחוש בקדרה הקולינרית המקומית ומוסיפה: "הוא מאוד שנוי במחלוקת, אבל הוא הצלחה, ועם הצלחות לא מתווכחים".

בר גיל שחתום על מיתולוגיות כמו ה'זיגל', שהיה אבן שואבת לברנז'ה התל אביבית של סוף האייטיז ועל הקיוסק-בית קפה הראשון בשדרות בן גוריון בעיר, פתח לפני כחודש מקום חדש ומעוצב העונה לשם 'קינג ג'ורג''. הוא ממוקם, כמה מפתיע, על הרחוב הנושא את אותו השם.

בר גיל השכיל לקחת את הפורמט המצוין של קפה באמצע השדרה, שהקים גילי ניסים מ'רוטשילדס' (שדרות רוטשילד פינת מאז"ה), והעתיק אותו לשדרת בן גוריון. בימי המיתון הקשים הוא סיפק מנות משביעות (פסטות, סלטים וסנדוויצ'ים) במחיר של עד 20 שקל, הוציא את העיר מהכלים וניצח על תורים שהלכו והתארכו.
העירייה לעומת תושביה התלהבה פחות, ולא הנפיקה את האישורים הדרושים לקיום תפריט שכזה. בסופו של מאבק אימתנים עקר בר גיל למקום של קבע, מרחק פסיעה משם על אותה שדרה. בינתיים עלו שם קצת המחירים (עד 35 שקלים למנה), אבל התורים נותרו כשהיו.

מנות מ-10-50 ש"ח

במקום החדש מקמבן בר גיל את חיבתו לאלכוהול וללילה עם אהבתו לאוכל ומציע לאורך כל היום אוכל במחירים הולמים, ובלילה - אופציית התבליינות. העיצוב של המקום מושקע ביחס למקומות שפתח עד כה, אם כי כמו התפריט, הוא עמוס מאוד.

תחת השנדלירות הגדולות והשחורות (הזהות לאלה ב'וויסקי א- גוגו' והפכו כבר ללהיט עיצובי של מקומות הבילוי התל אביביים), מגיש בר גיל תפריט מגוון שמתחיל במנות ראשונות ב-10 שקלים בודדים (גוואקמולה עם נבטי ברוקולי, עלי גפן עם טחינה, בטטה אפויה עם טימין ויוגורט, או חציל אסייתי) ומסתיים בעיקריות ב-50 ¤ (אנטרקוט+תוספות, פאייה פירות ים וסרטנים).
בין לבין, כהומאג' לכור מחצבתו, יש עיקריות של פסטה/אורז/נודלס ב-20 ¤ (האורז המקסיקני הפיקנטי - מצליח להפתיע) ועיקריות ב-30 ¤ (למשל חזה עוף בציפוי +תוספות, כבדי עוף והמבורגר+צ'יפס). ב-40 שקלים תוכלו להשתולל עם דג או קבב טלה, שניהם בתוספת פירה וסלט ואפילו מיקס פירות ים שהוקפצו במידה עם צ'ילי מתוק, כוסברה, שום ובצל ירוק.
בתפריט גם שלל קינוחים ובר עשיר, הכל- 25 שקלים בלבד.

האוכל של בר גיל לא גאוני, הוא סובל לעיתים מעודף שמנוניות, אבל הפרודוקטים סבירים בהחלט, התמחור הולם והאופציה לאכול סביר במחיר מצוין קונה את לב קהלו. הוא מכנה עצמו 'מומחה לסינגליה התל אביבית' ואם לשפוט על פי תפוסת המקום בערב של אמצע שבוע, גם הפעם יש לו בינגו. הוא יכול בשקט, על רוחב מידותיו, להמשיך לחייך לשלל מקטרגיו, ברכיבה על אופניו הזעירות.

"קינג ג'ורג'", קינג ג'ורג' 26, תל אביב. פתוח: א'-שבת 11:00- עד לקוח אחרון (אין טלפון ואין הזמנת מקומות מראש).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully