וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת הברים החדשה

גיא גיסר

17.5.2006 / 8:13

וודקה סמירנוף עקפה את המכירות של רום בקרדי וכעת היא מותג האלכוהול הנמכר ביותר בעולם

לאחר שנים בהן ניצב מותג הרום "בקרדי" במקום הראשון ברשימת מותגי האלכוהול הנמכרים בעולם, מרוחק מכל השאר, התהפכו היוצרות וכעת בראש טבלת המכירות ניצבת וודקה "סמירנוף".

חברת בקרדי, יצרנית הרום הגדולה בתבל, הפסידה במערכה נגד מתקפת הוודקה העולמית חסרת התקדים. כנראה שמסעות הפרסום היוקרתיים עשו את שלהם. בכל העולם, כמו גם בישראל, נשפכו מותגי וודקה, טובים יותר ופחות, לגרונם של יושבי הברים, כאילו היה זה משקה חדשני והתוצאה נראית לעין: מבין שלושת המקומות הראשונים של מותגי האלכוהול הנמכרים ביותר - שניים הם וודקה. סמירנוף העפילה מהמקום השני למקום הראשון, בקרדי ירדה למקום השני ו-וודקה אבסולוט ניצבת במקום השלישי (הנתונים על פי חברת Impact).

נתוני המכירות העולמיים מצביעים על כך שסמירנוף מכרה 20.9 מיליון ארגזים של 9 ליטר בשנה (בעברית: 250 מיליון בקבוקים של 750 מ"ל, או 475 בקבוקים בכל שניה!) ובקרדי מכרו "רק" 20.1 מיליון ארגזים (241 מיליון בקבוקים בשנה). הנתונים כוללים את כל המותגים הנלווים של אותה החברה (סדרת סמירנוף בניחוחות, סמירנוף בלאק, בקרדי בטעמים וכו'). מה שהמספרים אינם מגלים הוא את כוחו של המותג הפשוט והמוכר.

מעניין לציין שבין השנים 1999-2004 גדלו בארה"ב מכירות ה"White spirits"- (התזקיקים הלבנים) ובראשם הוודקה, ביותר מ- 43%. הצעירים זנחו מעט את המשקאות הכבדים והיקרים, ועברו לשתות אלכוהול פשוט, נקי, חלק וזול. הקוקטיילים הרבים על בסיס וודקה, כמו קוסמופוליטן, וודקה רדבול ו-וודקה סאוור תרמו לא מעט לעלייה במכירות.

האם זו המגמה גם בשנים הבאות או שיש עוד סיכוי לוויסקי, לטקילה ולרום לעשות קאמבק ולכבוש את הפסגה? ימים יגידו. עד אז רואים רחוק, רואים שקוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully