וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבועים בבטן

נגה משל

22.5.2006 / 7:42

ב"מונטי" החדש בתל אביב, שמים בלי להתבלבל תוספות מלוחות, ביצים ואמנטל על הוופל הבלגי וזה טעים כמו האופציות המתוקות

כשצעדתי לעבר "מונטי", מקום חדש של ופל בלגי בתל אביב, דמיינתי לעצמי דוכן קטן שמצויד לכל היותר בשולחן בר וכמה כסאות גבוהים לנוחיות הלקוחות הממתינים להזמנתם. ייתכן שעברי הירושלמי הוא שהטעה אותי, כי עבורי ופל בלגי הוא בראש ובראשונה הכוך הזערורי של 'באבט' במושבה הגרמנית, שהביאה לירושלמים את בשורת ריבועי הבצק הרכים לפני כ-15 שנה.

כשהתקרבתי למקום נוכחתי לדעת שלא רק שלא מדובר בדוכן כוכי, אלא שבמיקום הזה שכן פעם "גיליו", בית קפה שהיה לתקופה השכונתי שלי. נמלאתי חיוביות.

"מונטי" מתייחס לוופל בלגי כאל מצע אידיאלי לתוספות מלוחות ומתוקות ממש כמו כל לחם או בצק, ומציע הרבה מעבר לתוספות הרגילות של שוקולד או ריבת חלב. המקום מעוצב בצבעים בהירים ונעימים, אפשר לשבת בחוץ או בפנים על הבר, סביב שולחן או על ספת התכלת הפסטלית והמזמינה. על התקרה מצוירים שמיים עם עננים והאווירה כולה היא נאיבית ומרגיעה קצת כמו בחדר ילדים, רק בלי לגלוש לתינוקיות מוגזמת. מתברר שיועצת הפאנג שווי, דנה אהרוני, סייעה לאדריכלי המקום, יפתח ארד ואהרון כהן, ולפי הלך הרוח הנינוח שהשתלט עלינו – היא הצליחה בעבודתה.

זה היה בוקר ואנחנו, שתי ירושלמיות אפופות נוסטלגיה, פתחנו את היום עם ופל אדון וגברת (32 ¤). אם תרצו, זוהי הפרשנות של "מונטי" לקרוק מאדאם ומסייה – קיבלנו ופל אחד עם אמנטל ופטריית פורטבלו וופל שני עם אמנטל וביצת עין. הוופל (לא רך ולא קראנצ'י מדי) היה מצע מושלם לתוספות האלה. עוד פרוסת אמנטל בחצי של הפורטובלו הייתה הופכת את זה למושלם. לצד הוופלים הוגש סלט ירוק, שחבל שטבע בהצפה מוגזמת של שמן זית.

מקוריות והשקעה בגזרת המתוקים

את הוופלים ליווינו בקפה הפוך טוב (תערובת של טאצה דה אורו) ולימונענע ברד מושלמת, מהסוג שמציל מקריסת מערכות ביום קיץ חם. פזילה לשולחן השכן העלתה שגם וופל הסלמון (34 ¤) נראה טעים, אבל אנחנו כבר החלטנו לעבור למתוק.

ופל שריבועיו מולאו במחית אגסים וציפורן עם גלידת וניל ורוטב יין אדום (26 ¤) היה טעים ומקורי וגם הוופל עם קרם פטיסייר, תותים ושברי שוקולד (28 ¤) קיבל את התואר של קלאסיקה מובחרת ולא סותמת. הוופלים המצוינים "סבלו" מקישוט דובדבנים מסוכרים סטייל האייטי'ז, אבל אנחנו, כאמור, היינו במצב רוח נוסטלגי וסלחנו בהנחה שזוהי מחווה ל"דובדבן", הבר ללא עישון ששכן במקום לפני "מונטי".

בין לבין עבר מלצר שחילק לכל הסועדים טעימות מוצלחות של וופל בלגי עם אבקת סוכר (וופל פשוט כזה או עם מייפל או ריבת חלב יעלה 16-18 ¤) וזה המקום להוסיף שהתפריט של "מונטי" מציע בגזרת המלוחים גם ופל שקשוקה (28 ¤), שנשמע מעניין, סלטים (28-34 ¤) ובמתוקים תוספות מסקרנות של גנאש שוקולד, מרנג לימון שיצרה השפית קונדיטורית חמדת גולדברג (לשעבר "1868" בירושלים).
המקום גם מתהדר בבר אלכוהולי עשיר ותפריט קוקטיילים מתקתקים (עם אמרולה, פרנג'ליקו ובייליס מוקצף (30 ¤) שהופכים אותו לנקודת מאנץ' לילית אפשרית בהחלט.

קפיצה לשירותים לפני שסגרנו עניין, חשפה שקירות החדרון נצבעו בירוק חזק ואמיץ, בדיוק בגוון הנכון אליו התמכרנו לאחרונה. סיימנו ומיהרנו לסנטר לאתר חולצה בדיוק באותו צבע.

"מונטי- וופל פלוס", קינג ג'ורג' 74 תל-אביב. 03-6201918. פתוח: א'-ה' 08:00-02:00. ו': 08:00-19:00, מוצ"ש 19:00-02:00:.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully