וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק שטובע ברוטב שרוף

עפר עין-גל

5.6.2006 / 7:41

'ברקרולה' בכ"ס היא תשובה טובה למי שמתעצל להגיע לת"א, אבל למרות יומרתה לכבוש את פסגת הקולינריה באזור, היא אינה עומדת בסטנדרט הגבוה של האוכל בכרך

מסעדת הביסטרו הכפר סבאית חוגגת בקרוב שלוש שנות קיום גורמה, ולכבוד המאורע הצטיידה, בין היתר בשף קונדיטור חדש, עומר זרניצקי ('מול ים'), שמלווה את השף נעם דקרס המנצח על המטבח כבר שנה פלוס.

אבל לפני שנדבר על המתוקים של זרניצקי נתמקד בדקרס. למרות ששגיא כהן, טען ב'מעריב' שדקרס נחת בברקרולה אחרי ארבע שנים ב'מול ים', לא כך הוא הדבר. כהן מדבר בשבחי ההתמדה, אך חוטא לאמת. דקרס התחיל את דרכו ב'דיקסי', היה שנה וחצי ב'מול ים', עקר לתפקיד סו שף אצל ויקטור גלוגר ב'קלואליס', אחרי פחות משנה הפך לשף ב'לחם ארז', וחזר , אחרי חמישה חודשים בתפקיד - ועם עצירה קצרה ב'רפאל' של רפי כהן - לכהן כסו שף של יורם ניצן ב'מול ים'. אחרי כל זה הגיע ל'ברקרולה'. המסלול אמנם רצוף תחנות מרשימות, אך התמדה היא לא אחד ממאפייניו. ניכר שלקופצניות הזו יש השפעה לא כל כך חיובית על הטאץ' האחרון שהוא נותן למנות.

זרועות של אספרגוס וגימיק צעקני

דקרס הרכיב לכבוד הקיץ תפריט חדש, שעל פני השטח, נראה יצירתי ומעודכן.
בין הראשונות השרימפס-קלאמרי בקונסומה צונן של מלון, מלפפון ושמיר - היה מצוין, רענן, נקי ומפתיע. לעומתו הג'מבו שריפס ורביולי דייקון (צנון יפני) בתמצית ענבים וגבינת צאן יכול היה להיות מצוין אלמלא שרפו את הרוטב, שהותיר מרירות עדינה במנה. בנוסף, ולמרות קריאות ההתפעלות מסביב, הקלאמרי שנצרבו במרק רסק תפוחים וג'וניפר (ערער), היה, לטעמי, מנה צעקנית וגימיקית, שמזכירה פארודיה על מטבח פיוז'ן (36-49 ש"ח).

לעיקריות הוגש דג פלמידה עשוי בדיוק רב, על פונדו כרישה, זעפרן ויין לבן ומעל זרועות אספרגוס ועגבנייה. המנה המעולה הזו מוכיחה את הבנתו של דקרס במלאכת הדגים. מנת הסינטה, לעומתה, הייתה עשויה מצוין, אך אבוי לרוטב היין האדום וציר הבקר שנשרף לחלוטין והותיר, הפעם, מרירות עזה (66- 89 ש"ח לעיקריות).

חידושים בזירת המתוקים והיינות

כמו שציינתי בפתיחה, הרכש החדש של 'ברקרולה' הוא השף-קונדיטור עומר זרניצקי, שרקח מספר קינוחים חדשים כתמיכה לפועלו של דקרס. בין הקינוחים: ברולה סמיפרדו (חצי קפוא), עם קונפיטורת רוברב ופירות יער, שמזכיר את המיתולוגי של צ'ימיצ'נגה עתיר הקומות, תמרי מדבר עם חלבה ירושלמית ופיסטוק חלבי, והטוב מבינהם - קדאיף נקטרינות עם מסקרפונה אוורירית ובשומת הדרים.
בנוסף, הסומלייה שי טובלי - גם הוא בוגר אקדמיית מול ים - הביא אותה בתפריט יינות חדש, מעודכן ומרשים.

ברקרולה היא תשובה טובה למי שמתעצלים להגיע עד תל אביב, אבל למרות יומרתה, אינה עומדת כרגע בסטנדרטים הגבוהים של האוכל בכרך, או של קומץ מהלוקיישנים בהרצליה פיתוח. השירות היה מלא חן, אך לא הוא לא משתווה לרמת השירות המתבקשת במסעדה דומה בת"א. עם הדרכה נכונה הוא עשוי להשתבח, אך יש לו עוד דרך ארוכה.

אם אתם בעניין של בוקר בפריפריה, החל מה-1.6 לקראת היומולדת, יתחילו להגיש שם ארוחות בוקר כל השבוע, שיכללו אומלטים בוואריאציות שונות, סלטים, כריכים וגרנולה. המסקרנת מבין המנות היא אספרגוס בר עם ביצה עלומה, פרמז'ן ורוטב חמאת טימין ולימון (38-52 ש"ח).

"ברקרולה", עתיר ידע 13, אזור התעשייה החדש כפר סבא. טל': 09-7669606. א'-ה': 8:00- עד לקוח אחרון, ו': 9:00- עד לקוח אחרון, שבת 13:00- עד לקוח אחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully