וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפה קליל בכליל

עפר עין-גל

7.6.2006 / 7:14

באוהל בדואי בכליל, שבגליל המערבי, תמצאו בית קפה שמגיש בסופי שבוע ארוחות זולות וגם עוגות נטולות קמח

בלב הירוק האינסופי של הישוב כליל, בינות עצי זית עבים ומפותלי גזע, פתחו תמי שוער ונעמי חביליו את בית הקפה הראשון במקום, לפני כחצי שנה. הלוקיישן שנבחר הוא אוהל בדואי שלפני כן התגוררה בו משפחה, עד שהחליטה לעזוב, והשאירה את האוהל כירושה למקום ולאדמה. ואז, מספרת תמי, "הודיעו שמה-1 בינואר אסור שיהיה אוברדראפט, אז הייתי ממש בפאניקה והחלטנו לפתוח את הקפה".

המקום פתוח רק בסופ"שים ומגיש תפריט צמחוני עם מודעות בריאותית, אבל לא מהסוג הרדיקלי "כי אנחנו מאמינים באוכל מנחם". אפשר למצוא בתפריט הזול יחסית צלחת טאלי (35 ש"ח ), קישים, סלטים, תבשילים מתחלפים עתירי אורז וקטניות, מרקים - שחלקם עשויים מירקות אורגניים מהגינה של תמי, וכשהם אוזלים, היא מתגברת בעזרה חיצונית.

עוגות נטולות קמח וקפה במקינטה

לקינוח יש עוגיות ועוגות, שמגיעות עם כדור גלידה תוצרת בית (18-21 ש"ח) ורובם המכריע ללא קמח, כי "יש כל כך הרבה תחליפים מעולים לקמח". מי שהקינוח שלו חייב לבוא עם הקפה, כדאי שידע שעושים אותו במקינטות, כי החשמל הוא סולארי ולכן הפעלת מכונת קפה אינה מומלצת.

בכל סופ"ש יש הופעות מוזיקת עולם של נגנים מקומיים ולעיתים מגיעים מוזיקאים מבחוץ. בין לבין משמיעים מוזיקה הנעה על הסקאלה בין קובנית, פלמנקו ופולק אמריקאי. מי שבא לביקור בקפה ונחה עליו השלווה יכול לשכור את אחד האוהלים מסביב, שמיועדים לכך, ולהישאר את הוויק אנד בסביבה הקסומה של כליל.
לעומתו, מי שנלחץ מכל הטבע והבריאות מסביב וחייב להשקיע ממונו בשופינג יוכל לעשות זאת: מיכל נגרין היא חברה טובה של תמי, ובביקורה האחרון שם החליטה שהיא מוכרחה להניח שם כמה פריטים מהקולקציה שלה.

טל' 04- 9969432. פתוח: חמישי- שישי 14:00- 00:00, שבת 14:00-23:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully