וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 מטר מהים

עפר עין-גל

10.6.2006 / 9:41

איזה כיף שבשבוע אחד אנחנו ממליצים לכם על 2 מסעדות מוצלחות על חוף הרצליה. הפעם, זאת "צידון" בחוף השרון עם תפריט פראי, מחוספס וים תיכוני

הסיפור של צידון מתחיל לפני כתשע שנים, כשיואב ושגית צידון נכנסו בברית הנישואין. את החתונה הם החליטו לערוך במועדון שיט קטן, זנוח ופראי על חוף ימה של הרצליה פיתוח, תחת חוף השרון, שבצדו האחד צוק, ובצדו השני הכחול האינסופי. השניים כל כך התלהבו מהמקום, עד שהחליטו לרכוש אותו.

מאז התנפצו אינספור גלים על החוף, השניים פיתחו את מועדון השיט ובמקביל ערכו אירועים פרטיים. בד בבד שיפצו, הרחיבו ויצרו גן עדן קטן, שעושה הרבה כבוד לסביבה, ומזכיר ברוחו את קלאב מד אכזיב.

לפני שנה הם החליטו לפתוח מסעדה, והשנה בנו צוות להתפאר, שכולל את נדב מאיר (לשעבר מבעלי הבר 'גורקי'), שהצטייד, כיאה ללוקיישן, בעשרות סוגי ערק ואוזו, שיובאו במיוחד, מצרפת ועד תימן. את מקומו של השף ניצן ויקטורוביץ' ('פפריקה', 'רוטשילדס', '1873', 'תפוח זהב'), שבנה את התפריט לפני שנה, תפסה כעת אמילי גולדברג, ('לבנטיני'), שהמטבח שהרכיבה הולם מאוד את אופי המקום- עז טעמים, פראי, מחוספס ומאוווווד ים תיכוני.

מינסטרונה פירות יער

בראשונות אפשר למצוא שיפוד של פלאפל תרד וגבינות סנט מור ופטה ולצדו זוקיני קלוי בגריל עם טחינה (38 ¤), או קלאמרי מוקפץ בשמן זית, תבלינים ופסטיס (32 ¤). ואיך אפשר בלי חציל קלוי בגריל עם טחינה גולמית? תחת ידיה של גולדברג הוא זוכה גם לערמה משובחת של סלט טאבולה קצוץ דק, עשיר בנענע ומרענן.

בעיקריות מציעים בין היתר מנה עשירת טעם של טייגר שרימפס בחלב קוקוס, עגבניות שרי, כוסברה וג'ינג'ר (92 ¤) או פילה דניס בגריל (שנשאר מצמוץ אחד יותר מדי וטיפה איבד מעסיסיותו), לצד ניוקי אווריריים ומדהימים בחמאת עשבי תיבול ויין לבן (86 ש"ח).

בקינוחים רצוי לעצור על הקרם פנה קוטה עם קוקוס, שנח במרק אבטיח קר. אחרי הטעמים הרבים והעזים של הארוחה מדובר בעידון טעמים מצוין. מי שבכל זאת מחפש ריבוי טעמים, ראוי לו שיילך על פנה קוטה אורגינל עם שקדים, פיסטוקים ובוטנים - שטובלת ברוטב מייפל ומינסטרונה פירות יער.

100 המטרים, שמפרידים את צידון מחוף השרון הומה האדם, הופכים אותה לפנינה שמורה ופראית, שנתמכת בבחירות מדויקות של הצוות. זהו אחד המקומות המומלצים ביותר (והכה לא רבים), שראוי לסעוד בהם על רצועת חוף הים המקומית.

"צידון", רמת ים 5, כניסה מחוף השרון, הרצליה. טל' 09-9500926. פתוח: א'-שבת: 10:00-עד לקוח אחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully