וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקצף גל ועננה

עפר עין-גל

12.6.2006 / 6:35

עלעול בתפריט המודע החדש על מרפסת "קפה תפארת" בשעת בין ערביים, גורם גם לצינים שבינינו להתגעגע לתל אביב הקטנה והלבנה

למרות שמי שהתרגל אליו מרגיש שהוא פה מאז ומעולם, קפה תפארת נפתח רק שנה שעבר ואוטוטו חוגג יומולדת.
אולי זה קשור לניחוח הזה, התל אביבי, שרובנו לא חווינו, אבל אנחנו כל כך מתגעגעים אליו. אותו הניחוח שעושה כבוד לאטרקציה הבאוהאוסית ולחוויה המקומית האותנטית. אולי זאת תשומת הלב לפרטים הקטנים, אבל תפארת מספקת חוויה נדירה של שיבה לבית שמעולם לא ביקרת בו. וזה נדיר.

לכבוד הקיץ עטו בקבוקי המים והסודה המפורסמים של המקום תוויות קייציות בגוונים ירקרקים מרעננים. גם התפריט זכה לצבעים מלבבים והוא מציע מנות מודעות - כאלו שנעשו תחת מחשבה על הטעם, אבל גם על בריאות, תוך שימוש בחומרי גלם מקומיים ועונתיים.

שגיא בן יוסף, הבעלים והרוח החיה (בשיתוף עם יפה ברוורמן), מציע סלט ירוק של ברוקולי מאודה, עם תרד תורכי, ארוגולה ועלי סלק, שביניהם נחה גבינת בופאלו רכה (שאי אפשר לנחש שאחוזי השומן שלה עומדים על 0) ושבבי שקדים; או קרפצ'ו מוסר קייצי, דקיק ושקוף בליים, עם ריג'לה, שמן זית, מלח גס ושומשום שחור מעל. יש גם קלאמרי סגלגל ויפהפה על הפלנצ'ה שעשוי בדיוק רב, ולחובבי הבשר - סינטה כבושה (שבן יוסף מדגיש שהיא מקומית מרמת הגולן).

קינוחים מנצחים - נשארים, מאחרים נפרדים

בגזרת הקינוחים מציג בן יוסף את הקונדיטורית מיכל קרני, שחזרה לא מזמן מברצלונה ולפני כן התחנכה ב'רביבה וסיליה'. יחד הם בונים תפריט שממשיך להשתדרג כל העת. קינוחים מנצחים נשארים, ומאילו שלא הופכים לשלאגר - נפרדים. יש שם עוגת עוקץ הדבורה (טורט דקיק שעליו עוגת גבינה עם זיגוג אגוזים), או טארט שזיפים עם גלידת וניל מצוין שכדאי לאכול מהר, מהר לפני שיימס.

כדאי להגיע לתפארת בשעות בין הערביים. המרפסת הקסומה ופתוחת השמיים נעטפת בדוק תל אביבי, אותו אחד שאולי היה פה כשחשבו שהעיר העברית הראשונה תהיה עיר גנים. ליטוף הבריזה הקלילה והאוכל המצוין מזכירים לך למה בחרת לחיות (או לבקר), דווקא בה.
(מחירי הראשונות בין 34-48 ש"ח והעיקריות יגיעו עד 96 ¤).

"תפארת", יהודה הלוי 79-81 תל אביב. טל' 03- 5666164.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully