וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא בוחל בשמנת וחמאה

עפר עין-גל

25.6.2006 / 8:16

אם עפר עין-גל היה פריזאי ממוצע, הוא בטח היה הופך את "לה פואל ד'אור" ברמת החייל לבסיס האם שלו. למרות המבחר המחשיד של המנות התוצאות בצלחת מרשימות

LA POELE D'OR (מחבת הזהב), מסעדת הביסטרו בחדשה שפתחו השף הצרפתי אנני בן קד וזוגתו הישראלית ורד מנדלבאום, הוא התגלמות רוח האהבה הצרפתית.

בסיפור הזה יש אהבה לאישה ולאוכל, אולי מתכון מנצח לחיים בכלל ולביזנס בפרט. השף והקונדיטור בן קד עבד כ-15 שנה במטבחים בצרפת אוסטריה ובלגיה, התאהב במנדלבאום והחליט להכות שורשים בציון. עד לפני 7 חודשים היה שותף בנציגה צרפתית לא פחות 'שה רומי' והחודש נפתח הבייבי הראשון של השניים, בדמות ביסטרו דנדש ברמת החייל, על חורבות מסעדת אבישג.

העיצוב, כיאה לז'אנר, אקלקטי וחם. הוא לא אופנתי בשום צורה ומאוד לא מתאים לאופי האזור בו שוכן המקום, אבל משדר אווירה מאוד ספציפית וביתית, כזו שמבהירה לך שאם היית פריזאי ממוצע, בטח היית הופך את המקום לבסיס האם שלך.

בתפריט הרחב מאוד שמציע המקום (ועורר חשד מיידי של 'תפסת מרובה לא תפסת'), אפשר לדוג מרקים (עד 35 ש"ח), סלטים (עד 38 ¤ ), מנות ראשונות (עד 38 ש"ח), טורטיות (35 ש"ח), פסטות (עד 42 ש"ח), דגים (עד 82 ש"ח) ובשר (עד 100 שקלים). למרות המבחר כל מה שבחר השף להגיש היה מצוין.

פרוסות זוקיני דקיקות שהושחמו כראוי, במילוי גבינת עזים חמה, קוביות עגבנייה קטנטנות ורוטב ויניגרט בזיליקום נעשו כהלכה, הקוקי סאן ז'ק על מצע תרד, נשכחו על האש שנייה יותר מדי, אך הרוטב השמנתי של המנה היה כבד, אפלולי וטעים. מילפיי החצילים, שהורכב מפרוסות חציל, עגבניות מיובשות, פסטו וגבינת מוצרלה לסירוגין היה ואריאציה ים תיכונית ומוצלחת של סלט קפרזה, שטבל ברוטב בלסמי מצומצם.

מוזרות של גזר גמדי

הצוות החביב ונעים ההליכות המליץ לי בעיקריות להתמקד בים ובחרתי בפילה בס על מצע תרד ברוטב ויניגרט שמפיין, עם התוספת המעט ביזארית של בצלצלי פנינה כבושים וגזר גמדי. הדג היה עשוי בדיוק והוגש עם מאפה קרם תירס שהזכיר פולנטה אוורירית והפתיע עמוקות בעדינותו.

קדרת פירות הים שאירחה סרטן, מולים, קלאמרי, שרימפס וקוביות עגבנייה, ברוטב יין לבן, שום וג'ינג'ר היתה עשויה היטב, אם כי מעט מלוחה מדי לטעמי.

גם על הקינוחים חתום השף והוא מציג מבחר טארטים צרפתיים ומנות קלאסיות כמו סופלה שוקולד עתיר קקאו, שהוא בעצם פונדנט והוגש קר וטארט אגסים טעים בטמפרטורת החדר (29 שקלים).

בן קד עושה תפריט ביסטרו צרפתי טעים. הוא לא בוחל בשמנת וחמאה וזה נעים. חומרי הגלם לעיתים מעט משונים (לראייה בצלצלי שאלוט כבושים, או גזר גמדי, שאין להשיגו טרי, אלא רק קפוא או משומר), אבל התוצאות טובות ומשתלמות ביחס למחיר.

LA POELE D'OR, רחוב הברזל 32, רמת החייל תל אביב. 03-6474001, פתוח: א'-שבת 11:00- 1:00. עסקיות, כיאה ללוקיישן ב-38-50 ש"ח במהלך השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully