וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באנו כדי להישאר

עופר עין-גל

4.7.2006 / 11:47

אחרי שבאותו לוקיישן תל אביבי שכנו כבר שתי מסעדות פסטה שכשלו, פרשה "פסטה מיאה" את חסותה על הפינה ופתחה סניף מוצלח המתמחה בפסטות ופירות ים

ג'ורג'יו סופינו, הבעלים של רשת פסטה מיה (עם סניף מיתולוגי בשרי ברחוב ווילסון, ואחד צעיר וחלבי ברמת החייל) ומומחה פסטות בעל שם, חבר לאורן סעת, חובב פירות הים ומבעליה של "פסטה נובה" ושל "פסטריה" לשעבר.

סעת הביא את פרי הים ואת הלוקיישן האיכותי וסופינו - את הפסטה המצוינת ואת מתיחת הפנים הקטנה במקום, כדי שתתאים לחזות הרשת. כך תפגשו במקום את הדגל האיטלקי, מעט עציצי פלסטיק ותמונות של גדולי ציירי איטליה. ביחד, איך לומר, הם תפרו פנינה איטלקית שמומלץ לא להחמיץ.

השף יהונתן דניאל ("לחם ארז", "ברסארי", התמחות בדגים ובפירות ים ב"קלואליס" ובשנתיים האחרונות ב"פסטה מיאה", סניף ווילסון) בנה תפריט פשוט בפורמט הרשת עם מגוון סוגי פסטות, שמתאימות למיני רטבים (9 סוגים מתחלפים) ותוספות - שכאן לאור ספסיפיקצית פירות הים - זוכה לנוכחות חזקה של שרימפס, קלאמרי ודגים.

את חומרי הגלם מייבאים בחלקם בייבוא אישי מאיטליה, כמו קמח דורם וגבינות. את גבינת הריקוטה (שלא ניתן לייבא בגלל הצורך בטריות) מייצרת המסעדה בעצמה. וכך בלי יותר מדי התחכמות ועל בסיס פרודוקטים טובים, אווירה ביתית מערסלת, מוסיקה איטלקית חרישית, המעודדת שיחה נעימה, אפשר לרגעים להתנתק כאן מהסאונה הבלתי אפשרית של יולי- אוגוסט.

לראשונות (21-35 ש"ח) מציעים סרדינים כבושים במלח ומפולטים כהלכה, על מצע של ארוגולה ותלולית פלפלים קלויים. בצד נח קרוסטיני עבה (קצת עבה מדי, לטעמי). יש גם שרימפס ברוטב מרטיני עם מתיקות וחרפרפות עדינים, שעדיין משאירים מקום לטעמו של פרי הים - מנה מקורית ומעולה.

עזבו אתכם מרוטב איולי

עוד בראשונות טבעות קלאמרי, שעשויות בדיוק רב בציפוי קריספי של ביצה ובירה. את המעדן הפריך אפשר לטבול ברוטב עדין של לימון, שמן זית ושום שהפתיע עמוקות והולם את הקיץ, בייחוד לאור הנטייה הגלובלית המשונה שאומצה פה בחום רב - לאכול את טבעות הקלאמרי ברוטב איולי כבד ודומיננטי.

במנות העיקריות (שמתומחרות לפי גודל המנה, סוג הפסטה והרוטב), מציעים פסטת ג'יליו עמוסה בטבעות קלאמרי, שרימפס, וחצי סרטן, שכולם נעשו בדיוק רב ונחים ברוטב עגבניות עדין.
עוד בעיקריות שרימפסונים (שזה סוג הפסטה ולא חיית הים) ברוטב אליו אוליו מטריצ'נה, כלומר עם ברבוניות, עגבניות שרי, בצל אדום, בזיליקום, טימין ושום.
חרף גודלה של המנה וקיבולתם המוגבלת של אוכליה, לא נותר פירור בצלחת. שאפו.

חדשה משובבת נוספת היא שאת הקינוחים מקבלים פה ממטבח הקינוחים המפורסם של הרשת, שנעשים בעבודת יד ובמיומנות ראויה לציון.
בפרוס כל הסופרלטיבים שימו לב למנהג המקום והימנעו מחוסר נעימות (כי איך אפשר בלי קצת מרמור): כשאתם מזמינים מנות ראשונות ועיקריות אנא ציינו שאתם מעוניינים בסכין. יש במקום נטייה מוזרה לא להגיש אותו עם בן זוגו המזלג. ניכר שזאת לא חוסר תשומת לב רגעית, המעידה על שירות קלוקל (להפך, השירות מצוין, קשוב ויעיל), אלא מגמה. מוזר.

Pasta Mia Frutti di Mare יהודה הלוי 52 תל אביב. 03-5669967. פתוח: א'-שבת: 12:00-24:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully