וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על קצה הנו?דל

עפר עין-גל

11.7.2006 / 9:27

תפריט היומולדת של "זוזוברה" הוא בעיקר גימיק, אבל בגללו דגדג לנו לברר עם שף אבי קונפורטי מה מאפיין, למשל, את המטבח הקוריאני והוויטנמי ולמה לדעתו הם טרם תפסו כאן

זה בהחלט נשמע מוזר, אבל "זוזברה" מסעדת הנודלס האסייתית בהרצליה חוגגת יומולדת שבע. כן שבע. לחדר האוכל רחב הידיים והעמוס מפה לאוזן רקח השף אבי קונפורטי רב הפעלים, מציע מיני-תפריט חדש ובו 7 מנות, או כפי שמגדירים זאת קברניטי המקום "תפריט של שבעה טעמים, הנעים בין תחכום כאוטי לניקיון זני". כל מנה לקוחה ממטבח אחר בגזרת אסיה, מסין ותאילנד ועד ויטנאם, קוריאה והפיליפינים.

קונפורטי מצליח לשלב באופן מעורר התפעמות בין "צ'ימיצ'נגה", שם הוא עושה אינספור ואריאציות מוצלחות על מטבח סנטה פה, לבין שני סניפים של הדיינר "מוזס" ו"זוזוברה" הנודלית. בקרוב הוא מספר בסוד, תיוולד אחות צעירה שתוגדר כבר אסייתי ותתפרש על פני שטח של 600 מ"ר ברחוב יגאל אלון. לשאלה המתבקשת איך הוא משתלט על הכל הוא עונה בפשטות, בלי להניד עפעף "Just Do It, זאת השיטה שאני מאמין בה".

את טעימת המנות פותח קונפורטי עם מנה סינית "שנחאי קורמה שרימפס" שבה שרימפס קטנטנים עטופים בצק בירה פריך מטוגן, עם קרם צ'ילי אדום מתקתק ופיקנטי, היה טעים, אף אחד לא יצא מגדרו (44 ¤). הנציגה השנייה לשולחן הייתה התאילנדית הפעם בלבוש סלט פפאיה ירוקה ובוטנים בוויניגרט סוכר דקלים פיקנטי, עם פלחי עגבניות שרי ושעועית ירוקה. היה מצוין, אותנטי, קייצי ולא מתחכם (25 ¤).
בין לבין הספיק קונפורטי לזרוק בפניי כמה הבהרות לגבי מטבחיה השונים של אסיה: "כל המטבחים נשענים על חומרי גלם דומים אך במינונים ובעוצמות שונות. לדוגמה, המנה ההודית שאנו מגישים - בומבי קארי תכיל כמעט את כל המרכיבים של קארי תאילנדי או אינדונזי אבל תהיה עשירה יותר בתבלינים יבשים ודלה יותר בחלב קוקוס. כמו כן, יהיו בה פחות עלי לימון ועשב לימון. בנוסף, כל מדינה מפתחת ייחודיות קולינרית עם דגש על מרכיבים מסוימים: ביפן לדוגמה, מדובר בשימוש בוואסבי, בדובדבנים ובשזיפים מיוחדים; בקוריאה משתמשים הרבה בירקות ובפירות בשילוב עם המון צ'ילי ושום שעברו התססה, מה שנותן טעם ייחודי עמוק. המטבח הוויאטנמי מצטיין בקלות ורעננות טעמים ועושה שימוש נרחב בעשבי תיבול.

התרמילאים שעוד לא כבשו את קוריאה

לשאלתי מדוע המטבח היפני והתאילנדי תפסו פה כל כך חזק, בעוד שהמטבח הוויאטנמי והקוריאני, הנפוצים בחו"ל, פופולריים כאן פחות, מספק קונפורטי תשובה פשוטה: "תראה כמה אנשים פה טיילו בתאילנד, ומה כוחה של התרבות היפנית בעולם. לעומת זה, יש לך מושג מה המצב הפוליטי בוויטנם, בקוריאה וכמה אנשים ביקרו שם לאחרונה?".

המנה הקוריאנית - בייבי בק ריבס, צלעות חזיר צעיר נטולות שומן, במשרה קימצ'י אגסים, שום ושומשום חריף-מתוק, הייתה גם היא טובה ונדירה (65 ¤). עוד טרם מורקו האצבעות מהרוטב האדום והדביק הוגשה מנה הודית כתומה של בומביי קארי עם אורז לבן (55 ¤). יש בה קוביות דלעת גדולות, עם תפוחי אדמה סגולים ומסקרנים, חצאי בוטנים קלויים ופרוסות חזה ברווז (שיובשו יתר על המידה) שנחו בתוך רוטב סמיך ועז טעם של קארי.

לקינוח רקחו ב'זוזוברה' קראנץ' שוקולד עם הפתעות ג'ינג'ר מסוכר ודובדבן, שעל פי טענתם היא מנה יפנית. לצדה הוגשה גלידת דובדבן מצוינת עם קראנץ' שוקולד, שפרט לדובדבנים, הקשר עם יפן מקרי בהחלט (33 ¤).

תפריט היומולדת של זוזוברה נשמע מאוד מסקרן ושאפתני, אבל לא כל כך מצליח לפרוץ את גבולות הגימיק (7 שנים, 7 מנות, 7 מדינות). נראה שקונפורטי פשוט 'עשה את זה' הפעם, אבל קצת חסרה לי הנשמה שאני מזהה במנות הרגילות של 'זוזוברה' או של 'צ'ימיצ'נגה'.
התפריט ירוץ במשך כל החודש, לצד התפריט הרגיל.

"זוזוברה". שנקר 7 הרצליה פיתוח, 09-9577077.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully