וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואה רחוק ושקוף

עפר עין-גל

24.7.2006 / 12:22

השף שחף שבתאי הפך לשגריר המטבח האסייאתי בעולם. עכשיו הוא נותן את הטון ב'מינה טומיי' המציעה מנות מרחבי אסיה ומייעץ גם למיזם דומה בפראג

זהר אריאלי ושוקי לרר, הבעלים של 'אודאון', לקחו את השף הבינלאומי המצליח שחף שבתאי (31), כדי שיפתח להם מסעדה אסייאתית מבטיחה. בימים אלה נפתחה 'מינה טומיי', (שמשמעותו 'הכל שקוף' ביפנית על חורבות מה שהייתה פעם מסעדת 'ניו יורק ניו יורק' בלונדון מיניסטור, תל אביב.

שבתאי, שגדל בקיבוץ עמיעד ולחם בשייטת, התחנך בבית הספר לבישול 'פרנדי' הנחשב בפריז ואחר כך עשה סטאז' ב'אודאון' ניו יורק. בתום הפוגה קצרה בה בדק שוב אם הוא בטוח ששף זה מה שהוא רוצה להיות, נסע לבנגקוק כדי להתמקצע במטבח האסייאתי וגילה שדווקא המטבח האינדונזי הוא זה שהוא הכי מתחבר אליו.

בשל אי נגישות לארץ המוצא (אזרחות ישראלית לא מקנה כניסה), הוא שוב ארז מזוודה ונסע לאמסטרדם, שם המטבח האינדונזי מפותח מאוד. בתום שלוש שנים, בהן התקדם לדרגת שף, בעלי המסעדה הציעו לו להקים עבורם מסעדה בבומביי.
Zenzy , המשלבת בין המטבח האסייאתי למערבי זכתה להצלחה גדולה, האכילה את הסלבים של בוליווד וקנתה לשבתאי שם מצוין בעולם. אחרי רנדוו קצר ב'איסט' של עמית ברנון, שלא צלח, חוזר עתה שבתאי לבשל פה תחת כנפיהם של בעלי 'אודאון'.

התפריט של 'מינה טומיי' יכלול מנות רחוב אסייתיות מהודו, אינדונזיה, ויאטנם, סין, יפן, תאילנד וקוריאה, שעברו התאמה קלה בלבד לחיך הישראלי. כדי להתמצא ביתר קלות התפריט יחולק לחמש קטגוריות: ירקות ומטבח קר, טמפורה, דים סאם, קארי ומרק ומנות שנעשות בווק, טנדורי וגריל.

בין המנות: סטייק טופו אינדונזי על הגריל, ברווז בווק עם אטריות אודון ורוטב תמרינדי דבש, אטריות סובה עם תה ירוק ועוף יקיטורי, גיוזה ברווז עם מלפפונים, או מרק רחוב מאלזי על בסיס חלב קוקוס ואטריות אורז.

למרות העיצוב המאוד מושקע, הבהיר, מלא האור, הדו-מפלסי שכולל גם מטבח פתוח, המחירים במקום נעימים לחלוטין, ונעים ברובם בין 14-39 ש"ח, פרט לכמה מנות בודדות שעולות מעל 50 שקלים. יש גם גזרת מיצי ירקות ופירות, הכוללת שפע מסקרן כמנדרינה וצ'ילי, או גזר, ג'ינג'ר וסלרי.
במקביל לייעוץ שעושה שבתאי ל'מינה טומיי', הוא גם מייעץ למסעדה דומה בפראג. זה קצת מצחיק, אבל עושה רושם שדווקא שף ישראלי הפך לשגריר האוכל האסייאתי בעולם, שנותן את הטון במסעדות מהודו ועד אירופה.

Minna Tomei. אבן גבירול 30. פתוח: א'-ה': 12:00-01:00, ו', שבת: 12:00-02:00. טל': 03-6966363.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully